کد خبر 1455021
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تولید شیشه در کشور افغانستان، دسترسی به این ماده مخدر راحت شده و باید تأکید کنم در مواد مخدر پیشین، بازگشت و ترک ندارد.

به گزارش مشرق، سردار محمد مسعود زاهدیان، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به خطرات مصرف مواد مخدر شیشه، اظهار کرد: طی سالهای اخیر با توجه به تولید شیشه در کشور افغانستان، دسترسی به شیشه برای مصرف کنندگان راحت شده است و خود همین موضوع مخاطرات جدی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد به طوری که در مواد مخدر پیشین، بازگشت و ترک اعتیاد نسبت به شیشه راحت‌تر بود.

وی یادآور شد: شیشه را می توان یک بلای بدون درمان دانست. افرادی که به مصرف شیشه روی می‌آورند، با توجه به ایجاد تغیرات در فیزیک بدن و سیستم عصبی و مغز فرد مصرف کننده، بهبودی بسیار دشواری در پی خواهند داشت، اگر چه افرادی در درمان، پایدار مانده و کار درمان را ادامه و به سمت سلامتی و بهبودی حرکت کرده‌اند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این پرسش که مصرف کدام مواد مخدر بین جوانان شیوع بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: امروز در بین جوانان مصرف «شیشه» و «گل» به عنوان مصرف غالب مطرح است، گیاه گل با توجه به نوع مصرف، دسترسی و تولید آن حتی به صورت‌ آپارتمانی، دسترسی‌هایی را برای اعضای مصرف کننده ایجاد می‌کنند که به عنوان تهدید اصلی جوانان مطرح است.

وی در این باره، اضافه کرد: خانواده‌ها در مدیریت رفتاری خود نسبت به فرزندان نظارت داشته باشند تا اثرات مواد مخدر در میان آن‌ها کاهش پیدا کند چرا که نظارت در خانواده، مهمترین بخش در پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    2 1
    نه که بقیه شون داره.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      0 0
      به لطف سیاستهای قوه قضاییه الان تهیه مواد از تهیه آبنبات راحت تره
  • ناشناس IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    شما که از خداتون هست شیشه ای بشن ملت.تریاک هم نمیکشبم پدرتون هم را درمیاریم.
  • شهروند IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    5 3
    سلام علیکم. در ایران که تولیدش بیشتره. در... یک گروه فعّال هستن که سلطان شیشه اند.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    مشرق من حس میکنم مسئولین دلشون میخواد معتاد باشن و سر به زیر ولی اشتباه میکنند.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    چرا سانسور میکنید جمله حقو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس