شکست انگلیس در پرتاب موشک ماهواره بر نظامی به مدار زمین

رسانه‌ها از شکست انگلیس در پرتاب موشک ماهواره بر نظامی به مدار زمین خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه شنبه از شکست انگلیس در اولین پرتاب موشک ماهواره بر به مدار زمین خبر دادند.

به نوشته روزامه «آیریش اگزمینر» پرتاب موشک ماهواره بر از خاک انگلیس به مدار زمین پس از بروز یک «نفص فنی» در طول پرواز با شکست مواجه شد.

سازمان‌دهندگان این ماموریت گفتند این موشک ماهواره بر با کاربردهای عمرانی و نظامی متنوع در مدار زمین قرار نگرفت. موشک «لانچر وان» حامل ۹ ماهواره بود و برخلاف پرتاب‌های معمول به بال‌های «کازمیک گرل» که یک هواپیمای «بوئینگ- ۷۴۷» است متصل بودند.

«کریس رلف» مدیر مهندسی این ماموریت گفت: «به لانچر وان دچار نقص شده و ما نمی‌توانیم این ماموریت را به مدار زمین انجام دهیم.»

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز در گزارشی به این رویداد اشاره کرد. «ملیسا تورپ» رئیس تاسیسات فضایی انگلیس به اسکای نیوز گفت که هنگام بروز مشکل درلانچر وان گریه کرده است.

وی گفت: «صادقانه بگویم، حسس وحشتناکی داشتیم. وقتی دور هم جمع شدیم، اشک‌ها جاری شد و این بسیار ناراحت‌کننده بود. این نخستین بار نیست که ما ضربه می‌خوریم.»

تورپ از این که که آیا این فضاپیما در سال ۲۰۲۳ پرتاب دیگری را شاهد خواهد بود یا خیر سرباز زد.

به گزارش اسکای نیوز، لانچر وان در مرحله دوم ماموریت با مشکلاتی روبرو شد. موشک از این هواپیما در ارتفاع ۳۵۰۰۰ پایی بر فراز اقیانوس اطلس، در سواحل ایرلند، ساعت ۱۱:۱۵ دوشنبه شب به وقت محلی پرتاب شد.

وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نیز نوشت، اولین ماموریت ماهواره‌ای از خاک بریتانیا پرتاب با شکست پایان یافت. در این ماموریت یک جامبو جت که توسط شرکت آمریکایی «ویرجین اوربیت» کار می‌کرد، موشک ماهواره بری را حمل کرد تا آن را بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب کند. در حالیکه موشک مشتعل شده و به نظر می‌رسید در حال صعود است ناگهان دچار مشکل شد. این جت ۷۴۷ البته سالم به پایگاه خود بازگشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    به جهنّم.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      0 1
      بالاخره که موفق میشه
    • ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      1 0
      فعلا که برنامه فضایی انگلیس مالیده ...منظورم اینه که ارباب بهتری برای خودت دست و پا کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس