کد خبر 1453888
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

بعضی‌ ها می ‌گویند پول درآوردن کار سختی است، اما من خلاف این را اثبات کردم زیرا توانستم با استفاده از روش‌ های نوین تجارت با سرمایه کمی در عرض چند ماه ثروت زیادی را به دست آورم. از آن‌ جایی ‌که تجارت محصول بنتونیت برای من ثروت بزرگی را به‌ همراه داشت، از این ‌رو به معرفی انواع آن می ‌پردازم.

بنتونیت سدیم

کاربردهای بنتونیت سدیم در صنعت تصفیه فاضلاب ریخته گری فلزات و حفاری می باشد. از این محصول به عنوان یک ماده دوستدار محیط زیست یاد می شود، چرا که برای دپوی زباله های شهری و خطرناک همچنین کاهش گرد و غبار در معابر شهری مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد بنتونیت سدیم در صنعت چیست؟ به علت وجود خواص کلوئیدی که در این ماده وجود دارد در چاه های نفت و گاز جهت بررسی های زیست محیطی کاربردهای زیادی دارد همچنین به عنوان درزگیر برای حوضچه های آبی مورد استفاده قرار می گیرد. بنتونیت سدیم دار Sodium Bentonite نوع خاصی از خاک رس آلومینیوم پلی سیلیکات است که حاوی مقادیر زیادی سدیم در شبکه کریستالی خود می باشد. ویژگی اصلی بنتونیت سدیمی خاصیت تورم پذیری آن می باشد. به این صورت قادر به جذب حجم زیادی آب در خود بوده و به همین علت دچار تورم زیادی می شود. این تورم پذیری نوعی خاصیت عایق شوندگی در صنایع مختلف ایجاد نموده و علاوه بر حجیم شدن ، می تواند مانند یک چسب در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مقاومت نماید.

با این روش اعجاب ‌انگیز ثروت را شکار کردم

بنتونیت سد سازی

بنتونیت سد سازی در این صنعت کاربرد فراوانی دارد. در سدهای خاکی در محلی که پی سد با بستر زمین در تماس است از رس تماسی که شاخص خمیری زیادی دارد برای آب بندی بهتر استفاده می شود. این لایه باعث می شود جریان نشت شده آب از بین بستر زمین و هسته سد بیشتر کنترل شود. بنتونیت سد سازی از خانواده مونت موریلونیت می باشد که خصوصیت انبساطی دارد و در اثر اکسایش خاکستر های آتشفشانی بوجود می آید. در ساختار این کانی دو صفحه چهار وجهی سیلیکا یک صفحه هشت وجهی آلومینا را احاطه کرده است.

با این روش اعجاب ‌انگیز ثروت را شکار کردم

بنتونیت فرآوری شده

بنتونیت فرآوری شده در ریخته گری به عنوان یک ماده چسبنده به کار می رود. از این ماده به عنوان یک ماده آفت کش برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. بنتونیت نوعی خاک رس است و این ماده در اثر هوازدگی خاکستر آتشفشانی به وجود آمده است. بتنونیت نوعی ماده معدنی از خانواده اسمکتیت است و اساسا از مونت موریلونیت تشکیل شده است. از مشخصات اصلی این ماده می توان به لایه های قابل گسترش تبادل لایه به لایه تکه های نازک ظرفیت تبادل پایه بالا ظرفیت جذب قابل توجه و ظرفیت تورم زیاد توجه کرد.

با این روش اعجاب ‌انگیز ثروت را شکار کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس