کد خبر 1453602
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
اوکراین

براساس اعلام رئیس دفتر نخست وزیر اوکراین، مسکو و کی یف امروز هر کدام ۵۰ اسیر جنگی را بین یکدیگر تبادل کردند.

به گزارش مشرق، «آندری یرماک» رئیس دفتر نخست وزیر اوکراین امروز یکشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در یک رسانه اجتماعی اعلام کرد که در روند تبادل اسرا با روسیه، ۵۰ نظامی اوکراین آزاد شدند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه از آزادی ۵۰ نظامی روس در این تبادل خبر داد.

آخرین تبادل در این زمینه بین روسیه و اوکراین در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ صورت گرفت و در جریان آن بیش از ۱۰۰ اسیر از طرفین آزاد شدند.

در آبان ماه سال جاری، «دنیس پوشیلین» (Denis Pushilin) رئیس دونتسک در پیامی تلگرامی اعلام کرد: مسکو و کی یف هر یک ۱۰۷ اسیر را در جدیدترین دُور از تبادل اسرا میان دو طرف، مبادله خواهند کرد.

رئیس دونتسک در این خصوص نوشت: امروز به ۱۰۷ جنگجوی آزاد شده از زندان های اوکراین خوشامد می گوییم. همین تعداد اسیر را که اکثراً پرسنل نظامی هستند، به اوکراین بازمی گردانیم. در گروه اسرای جنگی ما که قرار است آزاد شوند، ۶۵ نفر از جمهوری های دونتسک و لوهانسک هستند.

وزارت دفاع روسیه نیز امروز در بیانیه ای اعلام کرده بود: در نتیجه مذاکرات با قلمرو تحت کنترل رژیم کی‌یف، ۱۰۷ نظامی روس که در اسارت و در خطر مرگ قرار داشتند، بازگردانده شدند.

به گزارش تاس، پیشتر در تاریخ ۲۹ اکتبر تبادل اسرا میان روسیه و اوکراین رخ داده بود.

وزارت دفاع اوکراین ۲۰ مهر ماه هم از آزادی ۳۲ نظامی خود درپی تبادل اسرا با طرف روسی خبر داد.

«تاتیانا ماسکالکووا» (Tatyana Moskalkova) کمیسر حقوق بشر روسیه در فروردین ماه اعلام کرده بود: اولین تبادل اسرای جنگی میان روسیه و اوکراین انجام شد.

کمیسر حقوق بشر روسیه در این خصوص گفته بود: ۹ نظامی روسیه با شهردار شهر «ماریوپل» اوکراین تبادل شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 0
    خوب اوکراین آزمایشگاههای بیولوژیک برای نسل کشی مسلمانان و اعراب تاسیس نموده ایران باید به اوکراین اعلام جنگ کند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    0 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین قدر جنگ نیابتی به سبک ایران را نمی دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس