کد خبر 1453373
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
جلسه سرنوشت ساز در باشگاه استقلال / سرمربی تیم مدعی در انتظار پیشنهاد رسمی آبی ها

قرار است اعضای هیأت‌مدیره استقلال امروز تشکیل جلسه بدهند و یکی از موارد مهمی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ماندن یا قطع همکاری با ساپینتو است.

به گزارش مشرق، شکست مقابل تراکتور و اختلاف ۵امتیازی با پرسپولیس، جایگاه ریکاردو ساپینتو روی نیمکت استقلال را متزلزل کرده و این در حالی است که مربی پرتغالی مثل گذشته جایگاه قابل اعتمادی هم میان هواداران این تیم ندارد. دقایقی بعد از این باخت، شایعه برکناری ساپینتو به شکل عجیبی در رسانه‌ها و صفحات مجازی مطرح شد؛ هرچند که این موضوع توسط باشگاه استقلال تکذیب شد تا جو تیم بیشتر از این به هم نریزد. با این حال، آخرین خبرها حاکی از آن است که مدیران باشگاه از نتایج و عملکرد فنی تیم راضی نیستند و حتی حجت کریمی، عضو هیأت‌مدیره استقلال روز گذشته در مصاحبه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

جلسه سرنوشت‌ساز

قرار است اعضای هیأت‌مدیره استقلال امروز تشکیل جلسه بدهند و یکی از موارد مهمی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ماندن یا قطع همکاری با ساپینتو است؛ هرچند که علی فتح‌الله‌زاده و همکارانش در این مقطع با چالش‌هایی جدی مواجه هستند. استقلال باید پنجشنبه در دیداری حساس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی به مصاف تراکتور برود و اگر در این بازی شکست بخورد، یک جام را از دست می‌دهد. به همین دلیل تغییر کادر فنی قبل از این بازی یک ریسک بزرگ برای مدیران استقلال محسوب می‌شود.

نکته بعدی، قرارداد ساپینتو است و اگر بخواهند با او قطع همکاری کنند باید برای پرداخت پول قراردادش توافق کنند که کار آسانی نیست. موضوع دیگری که وجود دارد، انتخاب جایگزین است و هم‌اکنون این باشگاه گزینه خاصی ندارد. چند مربی که می‌توانند در لیست گزینه‌های این تیم قرار بگیرند (فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام) مشغول به‌کار هستند و از طرفی اگر مدیران استقلال بخواهند به فکر گزینه خارجی باشند، با توجه به عدم‌تعطیلی در نیم‌فصل و البته قیمت دلار، کار سختی در پیش خواهند داشت. مدیرعامل آبی‌ها در چند روز گذشته هم با چند پیشکسوت مورد اعتمادش در مورد تغییر سرمربی صحبت کرده و نکته جالب اینجاست که او به چند دلیل موافق برکناری ساپینتو است ولی هم‌اکنون گزینه‌ای برای جانشینی این مربی ندارد.

البته دیروز این شایعه هم مطرح شد که فتح‌الله‌زاده صحبت‌هایی را با جواد نکونام انجام داده و روند مذاکراتش با این مربی به شکل مثبتی پیش رفته ولی بعید است باشگاه فولاد با جدایی این مربی به‌سادگی موافقت کند. از طرفی برخی نزدیکان قلعه‌نویی هم خبر می‌دهند که اگر استقلال این مربی را بخواهد، او می‌تواند مدیران گل‌گهر را برای جدایی از این تیم راضی کند.

بیشتر بخوانید:

فیلمی که بازیکنان مشکوک استقلال را لو داد!

عدم‌اعتماد به دستیارها

مدیران استقلال از نتایج تیم و برخی مسائل به‌وجودآمده رضایت ندارند. نتایج اما یک طرف قضیه است و اختلافاتی که وجود دارد طرف دیگر. ساپینتو مدتی پیش به‌دلیل بحران مالی در باشگاه و عدم‌پرداخت حق و حقوق بازیکنان به‌شدت شاکی شده بود و ماجرای کمپ مرحوم حجازی اختلاف‌های این مربی را با فتح‌الله‌زاده بیشتر کرد. دیروز حجت کریمی، عضو هیأت‌مدیره استقلال اختلاف این دو نفر را تکذیب کرد ولی جالب اینجاست که این عضو هیأت‌مدیره مدت‌ها پیش جدایی فرهاد مجیدی از استقلال و همچنین برکناری مصطفی آجورلو را هم تکذیب کرده بود؛ خبرهایی که در نهایت به واقعیت تبدیل شد.

یکی از مسائلی که به گوش فتح‌الله‌زاده رسیده، عدم‌اعتماد ساپینتو به دستیارانش است. یکی از اعضای باشگاه استقلال به خبرنگار همشهری می‌گوید: «ساپینتو مشورت‌پذیر نیست و اهمیتی به مشاوره‌های خسرو حیدری و دیگر دستیارانش نمی‌دهد و این برای باشگاه خوشایند نیست. در ضمن برخی بازیکنان هم از رفتارهای این مربی راضی نیستند. این شیوه باید خیلی زود تغییر کند در غیر این صورت باشگاه با آفتی بزرگ مواجه خواهد شد.»

بازیکنان کم‌کاری می‌کنند؟

بعد از باخت به تراکتور شایعه کم‌کاری برخی از بازیکنان استقلال هم در رسانه‌ها مطرح شد. یکی از بازیکنان استقلال در این زمینه به همشهری می‌گوید: «طبیعتا چند بازیکن تیم ارتباط چندان خوبی با ساپینتو ندارند ولی اینطور نیست که بگوییم آنها برابر تراکتور کم‌کاری کردند. مسئله اصلی که ذهن بازیکنان را مشغول کرده، سیستم بازی تیم، تعویض‌ها و جابه‌جایی‌های زیاد است.»

ساپینتو بعد از پشت‌سرگذاشتن یک نیم‌فصل، حالا در استقلال به شرایط سختی رسیده و جلسه امروز هیأت‌مدیره شاید خیلی از مسائل مبهم را روشن کند. جالب اینجاست که مهدی مهدی‌پور هافبک استقلال بعد از تساوی خانگی این تیم برابر مس رفسنجان، با صراحت اعلام کرد که آنها با این دست‌فرمان به جایی نخواهند رسید. اینکه شرایط فنی تیم مورد پسند بازیکنان نباشد، یک مشکل اساسی برای استقلال است و باید دید در نهایت مدیران باشگاه در آستانه بازی با تراکتور در جام حذفی در مورد کادر فنی به چه نتیجه‌ای خواهند رسید.

نگران باش ریکاردو!

استقلال در تبریز متحمل شکست بدی مقابل تراکتور شد؛ باختی که آتش انتقادات را علیه سرمربی آبی‌ها تند و تندتر کرد. ریکاردو ساپینتو پس از این شکست به سیبل حملات زیادی تبدیل شد و حتی بسیاری در مورد او گفتند به‌زودی شغلش را از دست خواهد داد. با این حال دست‌کم یک عضو هیأت‌مدیره باشگاه، به شکلی ویژه از مربی پرتغالی حمایت کرده است. حجت کریمی در این مورد می‌گوید:«جدایی ساپینتو به هیچ‌وجه صحت ندارد. هیچ صحبتی هم در این مورد نشده است. قرار است در جلسه روز یکشنبه هیأت‌مدیره، مسائل و مشکلات تیم بررسی شود اما کادر فنی تغییر نمی‌کند و ساپینتو باید محکم به کارش ادامه بدهد.»

روشن نیست که آیا سایر مدیران استقلال هم در مورد ساپینتو همینطور فکر می‌کنند یا نه، اما گابریل کالدرون سرمربی پیشین پرسپولیس یک‌بار یک جمله تاریخی به زبان آورد که می‌تواند چراغ راه همه مربیان باشد. درست همان زمانی که همه می‌دانستند مدیران باشگاه به زعامت محمدحسن انصاری‌فرد درصدد عزل مربی آرژانتینی هستند، هر روز مصاحبه‌ای از سوی همین مدیران در حمایت از پیرمرد منتشر می‌شد. کالدرون هم یک‌بار در واکنش به این پیام‌ها گفت: «من بچه نیستم. عمرم را در فوتبال گذرانده‌ام و خوب می‌فهمم وقتی مدیر باشگاه در رسانه‌ها می‌گوید با قدرت از سرمربی حمایت می‌کنیم، معنی‌اش این است که آماده باش، می‌خواهیم اخراجت کنیم!» براساس همین فرمول که اغلب هم درست بوده، ریکاردو ساپینتو باید نگران آینده‌اش در استقلال باشد!

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    2 0
    انتخابی اشتباه و بدون بررسی درست و با فشار هواداران و الان هم برکناری احتمالی و پرونده شکایتی دیگر در فیفا و پرداخت غرامت سنگین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس