قالیباف

رئیس دوره‌ای هیات پارلمانی ایران در مجالس آسیایی (APA) گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه روسای مجالس ۷ کشور آسیایی برای حضور در مجمع مجالس آسیایی به ترکیه می‌رود.

به گزارش مشرق، علی علیزاده در جمع خبرنگاران روز شنبه با اشاره به برگزاری مجمع مجالس آسیایی به میزبانی ترکیه گفت: مجمع مجالس آسیایی یکی از مهمترین نهادهای بین‌المللی در سطح آسیا است که بسیار اثرگذار است و در اجلاس امسال که به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود، ۷ کشور در سطح رئیس مجلس و ۴ کشور در سطح نایب رئیس در اجلاس شرکت می‌کنند که نشان از اهمیت اجلاسیه است.

رئیس دوره‌ای هیات پارلمانی ایران در مجالس آسیایی با اشاره به حضور مقامات ارشد و عالی رتبه پارلمانی ۲۵ کشور آسیایی در این اجلاس، افزود: سطح مشارکت و تعداد مشارکت در طول تاریخ مجمع مجالس آسیایی بی سابقه است و در اجلاسیه‌های قبلی این تعداد کشور و این تعداد رئیس مجلس حضور نداشته که حاکی از اهمیت و اثرگذاری APA است.

علیزاده با بیان اینکه این مجمع به نوعی با ابتکار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است، افزود: گرچه با ابتکار ایران مجمع به یکی از نهادهای اثرگذار تبدیل شده اما کشورهایی که با ایران زاویه دارند تلاش دارند از این فرصت استفاده و در سطح روسای مجالس در مجمع حضور پیدا کنند از این رو حتما باید جمهوری اسلامی هم در این اجلاسیه در سطح رئیس مجلس حضور پیدا کند تا اثرگذاری خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اینکه آینده روشنی برای ملت‌ها داشته باشند لازم است با هم همکاری داشته باشند چرا که همکاری بزرگترین قدرت است و مؤثرترین راه در این مسیر همبستگی است.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: در سال‌های اخیر در آسیا شاهد رشد و توسعه بودیم که واقعیت معجزه آسیا را به نوعی محقق ساخته است و اکنون به نظم جدید بین‌المللی که آسیا سرچشمه آن باشید نیاز داریم و مهم است در مسیرتحقق چندجانبه گرایی به چشم انداز امنیت مشترک و همکاری پایدار توجه کنیم و برای صلح و امنیت منطقه جهانی با کشورهای منطقه همکاری لازم را داشته باشیم.

علیزاده عنوان کرد: مجالس آسیایی به عنوان نمایندگان مردم در چندجانبه گرایی نقش آفرینی می‌کند و ایران با حضور خود همکاری با همتایان خود در منطقه را اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای مجلس شورای اسلامی قطعنامه‌ای را با عنوان ارتقای همکاری میان اعضای مجمع مجالس آسیایی با هدف گسترش و تقویت چندجانبه گرایی پیشنهاد داده است که به نوعی زمینه ساز تحول همکاری‌های آسیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس