کد خبر 1453247
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
چک‌های جعلی شگرد کلاهبردار ۱۳میلیاردی

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از دستگیری فردی که با چک‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، عبداله حسن‌زاده با اعلام جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی اعلام شکایت مبنی بر اینکه فردی با استفاده از چک‌های جعلی اقدام به خریدو فروش برنج کرده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران بخش رودپی شهرستان ساری موفق شدند فرد مورد نظر را شناسایی کنند، افزود: متهم تحت تعقیب در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل و خودروی سواری پژو پارس توقیفی به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با بیان اینکه در بازرسی از متهم ۱۰ فقره چک سفید امضاء و ۲ فقره چک نوشته شده کشف شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی های انجام شده اعلام داشت؛ با همین روش اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده پیرامون این پرونده مشخص شد که این فرد تا کنون ۱۳ میلیارد ریال از شاکیان پرونده کلاهبرداری کرده است، گفت: با توجه به وجود پرونده‌های متعدد این فرد در محاکم قضائی، متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت .

*کلاهبرداری در پوشش دعانویسی و رمالی در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از شناسایی شخصی که با ترفند دعانویسی و رمالی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

عبدالله اکبری فرمانده انتظامی سوادکوه در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری ۲۵۰ میلیون ریالی از وی، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که به‌منظور پیدا کردن انگشتر طلا و افزایش رزق و روزی با شخص دعانویسی ملاقات کرده است و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال برای وی واریز کرده است که پس از چند روز به موضوع شک کرده و متوجه کلاهبرداری صورت گرفته شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم در ادامه تحقیقات کارشناسان کلانتری ۱۱ پل‌سفید تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیس به سابقه دعانویسی و فال با قرآن به مدت بیش از ۱۰ سال اعتراف کرد که علاوه بر بازگرداندن مقداری از وجه شاکی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

اکبری در پایان از مردم خواست با هوشیاری فریب اینگونه افراد را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس