کد خبر 1452953
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰

یکی از محبوب ترین صبحانه هایی که در سفره ایرانیان وجود دارد، املت گوجه فرنگی می باشد که دستور پخت آن این روزها دستخوش تغییراتی شده است. اکثر کافه دار ها با توجه به قیمت تره بار گوجه فرنگی آن را از بازار روز خریداری می کنند.

اکنون تصمیم داریم طرز تهیه ی یک املت خوشمزه و لاکچری را به شما آموزش بدهیم. سیر، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، قارچ و انواع ادویه های لازم از مواد اولیه این غذای خوشمزه به حساب می آید.

ابتدا پوره گوجه فرنگی را در تابه به همراه قارچ می ریزیم و پس از چند دقیقه که آب این ترکیب کشیده شد کمی روغن به ماهیتابه اضافه می کنیم. در این مرحله فلفل دلمه ای و سیر تازه را نیز اضافه و با مواد تفت می دهیم. پس از آن نوبت به اضافه کردن تخم مرغ ها می رسد. می توانید آن ها را در ظرف جداگانه ای بشکنید و سپس به تابه خود اضافه کنید.

املت گوجه فرنگی کافه ای

املت گوجه فرنگی شاهانه

یکی از صبحانه های مورد علاقه ی بسیاری از ایرانیان املت می باشد که البته در بسیاری از موارد به دلیل زمان کمی که در تهیه آن نیاز است در سایر وعده های غذایی نیز آن را طبخ می کنند. قیمت روز گوجه فرنگی در قیمت نهایی این غذا تاثیر گذار می باشد.

برای درست کردن یک املت شاهانه گوجه فرنگی ها را تمیز می شوییم و پوست گوجه فرنگی ها را جدا می کنیم و روی تخته آشپزخانه مکعبی برش می زنیم و کنار می گذاریم، روغن را درون تابه روی حرارت می ریزیم و کره را داخل روغن می ریزیم تا آب شود.

پس از آن سیر خرد شده و فلفل دلمه ی نگینی را درون تابه میریزیم و پس از چند دقیقه گوجه ها را به آن اضافه می کنیم. در این مرحله نمک و فلفل را اضافه کرده و منتظر می مانیم تا آب گوجه ها کشیده شود. پس از این مرحبه تخم مرغ ها را شکسته و داخل تابه میریزیم و بالافاصله پنیر پیتزا را به این ترکیب خوشمزه اضافه می کنیم. بعد از این که پنیر پیتزا آب شد املت آماده است از روی شعله بر می داریم و به همراه انواع نان می توان ان را سرو کرد.

املت گوجه فرنگی کافه ای

املت گوجه فرنگی مکزیکی

شاید اسم املت مکزیکی خیلی کم به گوش شما خورده باشد. ولی با یک بار امتحان کردن این املت جز طرفدارای پر و پا قرص آن می‌شوید. گوجه فرنگی یکی از اصلی ترین مواد در تهیه این غذای خوشمزه می باشد که خرید گوجه فرنگی ربی به جهت رنگ خوبی که دارد توصیه می شود.

برای تهیه این املت زرده و سفیده املت را از هم جدا می کنیم و در یک ظرف جداگانه سفیده و زرده ها می زنیم و سپس از یک نقطه زرده را به سفید ها اضافه می کنیم و به آرامی هم میزنیم. فلفل دلمه ای، پیاز و گوجه رو داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید. پس از تفت دادن کافی، نمک، فلفل و سایر ادویه جات مورد نظر را اضافه کنید و مجددا مواد را باهم مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را درون یک تابه بریزید و پس از یک دقیقه مواد تقت داده شده را به یک طرف آن اضافه کنید و طرف دیگر را بر روی مواد بچرخانید. پس از 5 دقیقه املت شما آماده ی سرو می باشد.

املت گوجه فرنگی کافه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس