کد خبر 1452870
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مراسم سوگواری وفات حضرت ام البنین (س) برگزار شد

در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور علما و روحانیون و اقشار جامعه در حسینیه دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) در قم برگزار شد.

به گزارش مشرق، در سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور علما و روحانیون و اقشار جامعه در حسینیه دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) در قم برگزار شد.

حجت الاسلام نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه در این مراسم به بیان حسب و نسب و شخصیت و فضائل حضرت ام البنین (س) پرداخت و گفت: ارزشی که اسلام برای زن قائل است در هیچ دینی نیامده است، دختر قبل از اسلام زنده به گور می‌شد ولی وقتی اسلام پدیدار شد به زن مقام و کرامت و عزت داد.

وی افزود: امروز عده‌ای شعار دفاع از حقوق زن می‌دهند ولی در حد شعار است و دنیا شاهد است در غرب زن ابزار خوشگذرانی بیش نیست در حالی که اسلام به زن بها و کرامت داده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام البنین (س) مادرچهارشهیدی است که فرزندانش در زمین نظیر نداشتند، فرزندان آن حضرت با ایثار و شهادت خود اسلام را برای همیشه بیمه کردند.

حجت الاسلام نظری منفرد در پایان سخنان خود تاکید کرد: حضرت ام البنین (س) در اعتقاد و ایمان خود قوی بود، وقتی که خبر شهادت فرزندانش را به او دادند گفت خود من و اولاد من وهرکس در زیر این آسمان است فدای امام حسین علیه السلام باد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس