انگلیس «تاکتیک‌های ذخیره مهمات روسیه» را زیر سوال برد!

وزارت دفاع انگلیس مدعی است که «تاکتیک‌های غیرحرفه‌ای» روسیه، شمار قربانیان ارتش این کشور در جنگ اوکراین را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع انگلیس با اشاره به ۸۹ سرباز کشته شده روسیه در حمله موشکی اوکراین به مقر سربازان مسکو، مدعی شد که روسیه از «شیوه‌های غیرحرفه‌ای و ناایمن در ذخیره مهمات» استفاده کرده که منجر به افزایش تلفات جنگی این کشور شده است.

نیروهای اوکراینی ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲(۱۰ دی) مقر سربازان روسیه در شهر ماکییفکا در شرق اوکراین را هدف حمله قرار دادند. وزارت دفاع روسیه در ابتدا شمار قربانیان را ۶۳ نفر اعلام کرد و اما امروز این افزایش سربازان کشته‌شده به ۸۹ نفر خبر داد.

نیروهای اوکراینی مدعی بودند که حدود ۴۰۰ سرباز روس در این مقر مستقر بودند.

وزارت دفاع انگلیس در توییتر نوشت: وسعت خسارت وارد شده در حمله شب قبل از سال نو، از «این احتمال واقع‌بینانه حکایت دارد که انبار مهمات در نزدیکی محل اسکان نیروها واقع بوده و در جریان حملات منفجر شده است.

این نهاد همچنین مدعی شد که نیروهای مسلح روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین هم سابقه ذخیره ناایمن مهمات را داشتند اما به ادعای وزارت دفاع انگلیس، «این حادثه چگونگی افزایش نرخ قربانیان روسیه را به دلیل غیرحرفه‌ای بودن روش‌ها و تاکتیک‌های جنگی برجسته می‌کند.»

وزارت دفاع روسیه در پستی در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بود که این حمله با ۶ موشک آمریکایی «هیمارس» صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 1
    تو جنگ حلوا تقسیم نمی کنند کوچکترین اشتباه بزرگترین و آخرین اشتباه خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس