به گزارش مشرق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان آنها، ترور فرماندهان پیروزی را طبق تمام قوانین بین المللی اقدامی محکوم دانست.

بر اساس این گزارش، السودانی در پیامی توئیتری نوشت: باید از فرماندهان پیروزی و قهرمانی‌های آنها در مقابله با سرکش‌ترین گروه تروریستی تندرو که تاریخ معاصر به خود دیده است، یاد کنم.

نخست وزیر عراق افزود: هدف قرار دادن آنها، طبق تمام قوانین بین المللی اقدامی محکوم بود. به همین جهت دولت در راستای تثبیت حاکمیت و تلاش برای ایجاد عراقی که در سیاست‌هایش مستقل باشد و بتواند از فرزندان خود حفاظت کند، تلاش می‌نماید.

این در حالی است که فالح الفیاض رئیس هیأت حشد شعبی عراق نیز تشییع میلیونی شهید حاج قاسم سلیمانی را نشانگر جایگاه والای وی در قلب‌های مردم برشمرد.

الفیاض گفت: جنایت ترور شهید سلیمانی و المهندس از سوی ترامپ برنامه ریزی شده بود اما دیری نخواهد پایید که وی را در زباله دان تاریخ خواهیم دید.

لازم به ذکر است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا و نیز ابومهدی المهندس در بامداد روز ۱۳ دی ۱۳۹۸ و با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد هدف حمله ارتش تروریستی ایالات متحده قرار گرفتند و به همراه جمعی از همراهان خود به شهادت رسیدند.

شهید سلیمانی در طول دوران فرماندهی خود با سازماندهی نیروهای مقاومت در منطقه غرب آسیا، محور مقاومت را در کشورهای منطقه ایجاد کرد و به تقویت آن پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس