کد خبر 1451542
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
پارتی

چند هفته قبل بود که خبر رسید دروازه‌بان یکی از تیم‌های لیگ برتری را در پارتی شبانه با حالتی غیرمعمول دستگیر کرده‌اند.دروازه‌بانی که اتفاقاً نوار مشکی به ساعد می‌بست و خود را غصه‌دار مردم معرفی می کرد.

به گزارش مشرق، فریدون حسن طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: دیروز هم خبر رسید تعدادی از بازیکنان قدیمی و فعلی یک تیم لیگ برتری را در پارتی مختلط شبانه در دماوند با حالت غیرعادی دستگیر کرده‌اند، درست همان بازیکنانی که مدعی هستند مردم دل و دماغ فوتبال دیدن ندارند و مثلاً در حمایت از مردم کوچه و بازار ژست غم و اندوه به خود می‌گیرند، اما تمام این‌ها فقط و فقط جلوی دوربین‌های تلویزیون اتفاق می‌افتد و آقایان وقتی شب شد، به خلوت‌های شلوغ خودشان می‌روند و آن کار دیگر می‌کنند!

همه چیزشان نمایش است، جلوی دوربین فیلم بازی می‌کنند و شوی مضحک بدبختی و فلاکت راه می‌اندازند، اما پشت دوربین رقص و آواز و مجلس لهو و لعب‌شان به راه است. جلوی دوربین می‌گویند دغدغه‌مان فوتبال نیست، اما می‌روند و از دغدغه‌های اصلی‌شان رونمایی می‌کنند. آقایان «ح. ل» و «م. ق» حالا همه فهمیده‌اند که مردمداریتان چگونه تعریف می‌شود. فقط در این میان یک سؤال مهم هنوز پابرجاست و آن اینکه تا کجا و چه زمانی قرار است با این خاطیان مماشات شود؟ تا کی باید شاهد این باشیم که فوتبالی‌جماعت آب به آسیاب دشمن بریزد و نمایش بازی کند، اما با خیال راحت بیت‌المال را هم ببلعد؟

بسیاری از نوجوانان و جوانان ایران این قبیل بازیکنان را سرلوحه و سرمشق خود قرار داده‌اند و از آن‌ها الگوبرداری می‌کنند. الگوهای اشتباهی که باید مشخص شود چیزی برای القا به نسل جوان ندارند. اما جای تأسف دارد که حتی وقتی دستگیر هم می‌شوند یا خیلی زود آزاد می‌شوند و بدون کشیدن عقوبت گناه خود جری‌تر از قبل به کارهای ناشایست خود ادامه می‌دهند یا حتی اخبار محرومیت آن‌ها و دلایل آن هم سانسور می‌شود تا نکند به آقایان زیاده‌خواه فوتبال بربخورد و کمی هم که شده خود را اصلاح کنند.

این‌ها جلوی مردم ژست عزاداری می‌گیرند، اما شبانه جشن کریسمس برگزار می‌کنند و مست و لایعقل در خیابان‌ها راه می‌افتند و کار به حدی بالا می‌گیرد که باید بیایند و جمع و جورشان کنند. داستان فوتبالی‌جماعت ایران اینگونه است. یک مشت بیت‌المال‌خور که با پول مردم رشد می‌کنند و فربه می‌شوند، شب یلدا عزا می‌گیرند و می‌گویند مردم حال خوبی ندارند، ولی شب کریسمس که می‌شود، مست می‌کنند و عربده می‌کشند، اینقدر که حتی حال خودشان را هم نمی‌فهمند و در جایی به هوش می‌آیند که حتی فکرش را هم نمی‌کنند. عزاداران یلدا و مستان کریسمس! چقدر تأسف‌بار است که این جماعت الگوهای نسل نوجوان و جوان ایران هستند و بسیاری چشم به حرکات سخیف آن‌ها دارند.

حالا برگردیم به همان سؤال اصلی که چرا چنین بازیکنان خاطی و مجرمی باید با قرار وثیقه آزاد شوند؟! چرا نسل نوجوان و جوان نباید آن‌ها را به درستی بشناسند تا از آن‌ها الگو نگیرند و برای یک‌بار هم که شده بفهمند نباید به این حقیران دل ببندند. کاش می‌شد فوتبال را از وجود این بازیکنان پاک کرد. کاش حداقل این جرئت در مدیران فوتبال وجود داشت که خودشان با برخوردی قاطع و درست جلوی زیاده‌خواهی‌های این جماعت را بگیرند و برای همیشه فوتبال را نجات دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    28 2
    حد اقل شما این افراد را معرفی بفر مایید
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      6 2
      جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      5 1
      مدیران فوتبال!؟ بابا یکی یه شفافیتی از مدیران فوتبال انجام بده... مسئله شفافیت بایستی جدی دنبال بشود... بایستی جدی بشید توی این شفافیت وگرنه به علی و حکومتش، خیانت کردید. نهج البلاغه بخونید.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    2 1
    ماجرا ساده است
  • ایران جانم IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    14 3
    درود بر نویسنده‌ ی متن اکه این مدارا و مماشات مسخره و بی دلیل نبود که بساط این جماعت یاوه گو جمع شده بود و خون جوانان عزیز حافظه امنیت برای عده ای متزور و شکم سیر و آشوب گر هدر نمیرفت. متأسفانه قوه ی قضاییه با عملکرد ضعیفش و حفظ جایگاه دنیایی خودش جای مظلوم و ظالم رو عوض کرد.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    10 2
    کجای کاری عمو هم حامد لک آزاد شد و بازی قبلی تو زمین بود و هم مهدی قائدی و بازیکن دیگه استقلال رو با تعهد آزاد کردن و بی هیچ تنبیهی گذاشتن بره جالبه شرب خمر هم مشمول رافت اسلامی شده دیگه بماند بازی کردن این بیشرف ها با روح و روان مردم و همدردی با اغتشاشگران
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      3 1
      پس حد شرب خمر و نوشیدن مسکرات 80 ضربه شلاق چه؟
  • رحیمی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    9 2
    مدیران فوتبال! مشکل همین است. پول های میلیارد دلاری ...نشان داده شده که همه را مست می کند. چه کسی می تواند این امور را اصلاح کند؟
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    7 3
    هیچکدومشون ناراحت نیستن و فقط میترسن فالوئرهای اینستاگرامشون بریزه. اینستاگرام عین عروسک خیمه شب بازی داره کاربرهاشو حرکت میده و اینا به خاطر منافع مالی حاضر نیستن فالوئرشون کم بشه و هرکاری میکنن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    13 2
    من بعد از دیدن فینال جام جهانی دیگه فوتبال ایران رو نگاه نمی‌کنم. اگر اون فوتبال بود لیگ ایران توپ بازیه
    • اکبر IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
      7 1
      حق داری
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    12 4
    جای تاسفه واقعا. چه کسانی شدند الگو
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    13 2
    خدا به حق علی هدایتشون کنه اگر هدایت پذیر نیستن شرشون رو از سر مردم کم کنه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    8 2
    یه چیزی بود به نام منشور اخلاقی که اگر بازیکنا رعایت نمیکردن به سدت جریمه و محروم میشدن متاسفانه ورش داشتن. باید دوباره برش گردونن
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    10 4
    دوتا راه مونده خودشون و رفتارشون رو اصلاح کنن در غیر این صورت از صحنه ورزش کنار برن. آبروی ورزش ایران رو دارن میبرن
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    7 3
    فساد یکی از آفات پول و امکانات بیش از حد هست متاسفانه. اگر بدون ظرفیت های لازم فرهنگی شخصیتی و اجتماعی به جایگاهی برسی به خودت و اطرافیانت آسیب میزنی. حکایت برخی از فوتبالیست هاست
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    5 2
    دو طرف طیف فوتبالی ایران دو بوشهری با دو سرنوشت کاملا متفاوت وجود دارن. مهدی قائدی و مهدی طارمی. قائدی بی بند و باری و حاشیه پیشه کرد و الان در آستانه نابودی فوتبالش هست ولی طارمی با زندگی حرفه ای و دوری از فساد و حواشی به بالاترین جایگاه ورزشی رسیده و شده بهترین فوتبالیست تاریخ ایران از همه نظر
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 3
    چه عزادارن
  • FR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 2
    بفرموده حکیم فرزانه ، با دستنال کثیف شیشه کثیف پاک نمی نمیشود ، وقتی آن همه مسائل در مورد رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شد و رفتار زننده ای که در مصاحبه تلویزیونی داشت را می بینیم چه توقعی از یه فوتبالیست بی سواد درپیتی دارید ؟
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    6 2
    شما که ازمماشات قضایی با این افراد انتقاد میکنید خودتان چرا مماشات خبری میکنید؟ بزنید اسم این بی سروپا را تا مردم دوست و دشمن خود را بشناسند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    4 2
    این نشون دهنده درک وشعور وشخصیت اون فوتبالیست از شرایط کشور خودشه کسیکه داری درک و فهم بالا باشه تحت تاثیر فضای مجازی قرار نمیگیره نمیفهمه که اینترنشنال برای عربستان سعودیه و عربستان هیچ زمان خیرخواه مردم ایران نبوده.
  • سید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    7 1
    سلام از مشرق نیوز تشکر میکنم از روشنگری های شما . بازیکنانی که حداقل برای یک فصل 15تا20 میلیارد میگیرند و یا مربی که 40 میلیارد میگیرد ، از اغتشاشگران هم دفاع میکنند . این نوع حرکات مفتخوری و بی غیرتی میاره. از مشرق نیوز درخواست دارم منابع این پرداخت ها را برای مردم اطلاع رسانی کنند. و آیا مردم ایران راضی به این پرداخت ها هستند. دولت پول های کلان بدهدو مار در آستین به پروراند . به خدا ظلم است حق مردمی که مشکلات زیادی در گیر هستند. اصلا تا حالا فوتبال چه گلی به این مملکت زده است
  • مجید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 2
    رفیق خودم که ازین قماش عزاداراست برا ازدواج دومش دو بار عروسی گرفت در عرض دو ماه. انتظار انقلابم دارن با این حرکاتشون
  • امین IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    ترویج بهاییت مهمترین عامل سقوط پهلوی بود. رحمت خدا بر امیرکبیر باد
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    میشه بگید کمیته اخلاق فدراسیون کدوم گوریه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 1
    امیر ا...مطهری ننگ بر تو کثیف پلید لمپن...
  • CN ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    خوب دارند نشان میدهند که استعداد بالایی در وزیر یا مدیر شدن دارند، هرچه دروغگوتر، جایگاهت رفیعتر! خخخخخخ
  • GB ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    گل گفت استاد حسن عباسی
  • ح IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    بعد میرید استاد حسن عباسی رو احضار میکنید دادگاه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس