مهاجرت سالانه ۲۵۰ هزار نفر به استان تهران

سرپرست هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از مهاجرت سالانه ۲۵۰ هزار نفر به این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، حشمت الله سلیمانی از مهاجرت سالانه ۲۵۰ هزار نفر به استان تهران خبر داد و افزود: بیشتر مهاجرت‌ها در سال‌های اخیر به شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران بوده است و این شهرستان‌ها به دلیل تراکم جمعیت و نبود زیرساخت‌هایی مانند مسکن و کمبود سرانه‌های ورزشی، آموزشی و درمانی با مشکلات جدی مواجه هستند.

سرپرست هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شش شهرستان جنوب غرب استان تهران شامل اسلامشهر، بهارستان، رباط کریم، قدس و ملارد ۱۳.۶ درصد مساحت استان تهران را دارند و بیشترین تراکم جمعیتی کشور در بهارستان است و در سند آمایشی استان تهران در افق ۱۴۲۵ سعی شده که در یک روند زمانی پنج ساله میان مدت و یک افق ۲۵ ساله بلند مدت جلوی مهاجرت گرفته شود.

وی گفت: طبق این سند بار جمعیت جدیدی در استان تهران به جز فیروزکوه و پردیس و پرند آن هم به طور محدود متصور نیست و در استان تهران مشکلات زیرساختی داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 0
    تمام امکانات علمی و آموزشی ودرمانی و اقتصادی و اشتغال و رفاهی در تهران جمع شده این طبیعی است که مردم به دنبال این چیز ها باشند
  • مهدی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 0
    بله متاسفانه حقیقت داره نبود شغل ودرامد مناسب در شهرستان‌ها باعث این ازدحام بشه
  • ح ر IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    از این به بعد باید فاتح آب آشامیدنی و غیرو را در تهران خواند.
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    1 1
    جمهوری اسلامی به دست نااهلان افتاد که به این روز نامتعادل و نامتوازن رسید. ان شاءالله امام زمان خودش از مستضعفین واقعی که به دست ارزشی و اصلاح‌طلب به مرز نابودی رسیده اند دستگیری کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس