مسئولان مقصر در آب‌گرفتگی سال ۹۹ بندر امام محکوم شدند

رئیس دادگستری بندر امام از محکومیت مسئولان اسبق شهرداری و آبفای این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، اسد هلالی‌زاده با اعلام این خبر بیان کرد: در پرونده مقصران آب‌گرفتگی سال ۹۹ بندر امام برای دو نفر رأی به محکومیت صادر شده است.

وی با اشاره به صدور رأی بدوی پرونده مرتبط با «محمد عبیاوی» شهردار اسبق و «جهانگیر نیک‌نژاد» رئیس اسبق اداره آبفای بندر امام اظهار کرد: این پرونده پس از طی فرآیند تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادسرا، با توجه به سمت متهمان منجر به صدور رأی بدوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری بندر امام خمینی (ره) به ریاست سید شهاب‌الدین رام‌نژاد شد.

رئیس دادگستری بندر امام با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: شهردار و رئیس اداره آبفا در زمان تشکیل پرونده در سال ۱۳۹۹ به دلیل آب‌گرفتگی سطح شهر بندر امام احضار و بازداشت شدند. پس از صدور کیفرخواست و تحقیقات تکمیلی در دادسرا، پرونده در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو به ریاست آقای رام نژاد مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس شهردار محمد عبیاوی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و اتهام تفریط در اجرای تکالیف مقرر در بند دوم و چهارم ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مصوب سال ۱۳۳۴ و اصلاحات و الحاقات بعدی منتهی بر محروم ساختن عموم افراد شهر بندر امام از حقوق مقرر در اصل ۲۲ قانون اساسی از جمله حق مال و مسکن خویش ناظر بر ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی تعزیرات مصوب سال ۱۳۵۷ به تحمل ۲۰ ماه حبس تعزیری و یکسال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد.

وی افزود: همچنین جهانگیر نیک نژاد رئیس اسبق اداره آبفای بندر امام به اتهام تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

هلالی‌زاده با اشاره به اینکه آرامش روانی جامعه و مردم در اولویت دستگاه قضا است، تاکید کرد: دادگستری بندر امام در همین راستا با هرگونه تخطی از قانون برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس