thdg

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ترکیه پس از مذاکرات سه جانبه با حضور مسکو، آنکارا و دمشق در اوایل این هفته با خروج کامل نیروهایش از شمال سوریه موافقت کرده است.

به گزارش سرویس جهان مشرق، این هفته وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که فروش بالقوه‌ی جدید ۱۸۰ میلیون دلاری تسلیحات به تایوان را که عمدتاً شامل سامانه‌های ضدتانک می‌شود، تایید کرده است و در مرحله بعدی، روند تصویب کنگره آغاز می‌شود.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد سامانه آتشفشانی(Volcano system) قابلیت‌های «جنگ نامتقارن» جزیره را تقویت می‌کند و فروش آن حدود یک ماهی طول می کشد. مهمتر از همه، این اعلامیه در اواسط هفته منتشر شد، درست پس از آن که در روز دوشنبه، چین با اعزام تعداد ۷۱ به جزیره خودگردان، رکورد زد، مانوری که شامل عبور بیش از نیمی از این جت ها از خط میانی تنگه تایوان بود.

وزارت دفاع تایوان در همین زمینه گفت:

"فعالیت‌های نظامی مکرر حزب کمونیست چین در نزدیکی تایوان تهدیدات نظامی شدیدی را متوجه ما کرده است. "

تحویل سیستم‌های ضدتانک آتشفشان به ارتش تایوان/ آیا تایوان برای حمله‌ زمینی چین آماده می‌شود؟ +فیلم

دو شرکت «نورتروپ گرونمن» و «Oshkosh»، به عنوان پیمانکاران اصلی برای سیستم های مهمات ضدتانک موسوم به «سیستم آتشفشان» نام برده می شوند.

سیستم آتشفشان می تواند منطقه‌ی وسیعی را در زمانی کوتاه با مین‌های ضدتانک و ضدنفر مین‌گذاری کند. آتشفشان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت توانایی ارتش تایوان برای محافظت از خط ساحلی خود در برابر فرود و تهاجم احتمالی یگان‌های آبی-خاکی ارتش چین است.

تحویل سیستم‌های ضدتانک آتشفشان به ارتش تایوان/ آیا تایوان برای حمله‌ زمینی چین آماده می‌شود؟ +فیلم

رئیس جمهور تایوان، تسای اینگ ون، در این هفته متعهد شد که سیستم های دفاع غیرنظامی جزیره را پس از تهاجمات اخیر چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی جزیره تقویت کند:

"هرچه آمادگی های بیشتری داشته باشیم، احتمال تلاش های عجولانه برای تجاوز کمتر می‌شود. هرچه متحدتر باشیم، تایوان قوی‌تر و امن‌تر می‌شود. "

جو بایدن اخیراً با امضای قانون مجوز دفاع ملی در سال ۲۰۲۳، که وام بی سابقه ۱۰ میلیارد دلاری را برای خرید تسلیحات ساخت آمریکا به تایوان می دهد، خشم پکن را برانگیخت.

کلیپ‌های زیر عملکرد سیستم مین‌گذاری آتشفشان را توسط ارتش ایالات متحده و انگلستان نشان می دهد:

در پاسخ به بودجه جدید تایوان در NDAA، چین متعهد شده است که فشار نظامی را از طریق مانورهای نزدیک جزیره حفظ کند، که اخیراً شامل کشتی‌های جنگی نیروی دریایی نیز می‌شود که در برخی موارد خط میانی تنگه تایوان را نقض می‌کنند. در هفته‌های اخیر، مقامات پکن به تشدید تبانی و تحریک آمریکا و تایوان اعتراض کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشار IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    41 25
    روسیه و چین به دنبال کشورگشایی هستن و بازورگویی قصد دارن کشورهای دیگه رو تحت تملک خودشون دربیارند مثل هیتلر و موسیلینی عاقبتی جز شکست در انتظارشان نیست.
    • ح IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      22 9
      اونوقت آمریکا تو عراق و افغانستان و لیبی و سودان و یمن و سوریه و لبنان...... چی میخواد؟؟ زورگو نیست آمریکا؟؟
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      19 6
      آمریکا در افغانستان چه غلطی می‌کرد؟
    • مهدی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      11 8
      حالا منتظر بشین تا عاقبت روسیه و چین را ببینی، اونهایی عاقبتشان شکست است اروپا و امریکا هستند
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      2 2
      رونالد ریگان :روسیه و اسرائیل یاجوج و ماجوج مدرن هستند
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    9 11
    از کی تا حالا مارمولک به اژدها حمله میکنه ؟
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    10 8
    جنگ چین باید توی اوکراین باشه نه تایوان.
  • سوسان IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    8 9
    چین کاملا تسلیم شده و با کشورهای جنوب خلیج فارس مذاکره میکنه در مورد پکن عقب نشینی کرده و امتیازات اقتصادی زیادی به آمریکا داده شرکتهای آمریکائی بزودی چین رو ورشکسته میکنند و این کشور به سمت افول میره درست وقتی که تولید ناخالص داخلی چین از آمریکا جلو زد فشارهای زیادی وارد شد و چین بدون داشتند راهبردی خاص با یک آشوب خیابانی کامل روبرو شد و در برابر آمریکا تسلیم شد کشوری که پشتوانه راهبردی عمیق نداشته باشه در برابر آمریکا هیچ چی نیست
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    8 4
    یکی 2 سال دیگه ک صنعت تراشه رو امریکا از تایوان منتقل کنه به امریکا به تایوان دستور خود نابودی میده اینا اینطورین به هم پیمان هاشونم رحم نمیکنن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    10 7
    تایوان یکی از ایالت های آمریکاست. چین اگر جرأت داشت تا الآن حمله می کرد.
  • جهان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 2
    چین جرات حمله رو نداره. تایوان آخرش یه کشور می شه مثل قبل. همه کشورا هم به رسمیت می شناسنش. چین هیچی نیس، وقتی وارد قلمرو آمریکا می شه و فکر می کنه وقتی به تایوان حمله کرد و نوکرای آمریکا پشت میمونن، پس مطمئناً یا تایوان رو می خواد به حال خودش بذاره یا احمقه و هیچی نیس.
  • مجید کیانی IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 1
    چه ارتباطی با متن خبر دارد؟؟؟ روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ترکیه پس از مذاکرات سه جانبه با حضور مسکو، آنکارا و دمشق در اوایل این هفته با خروج کامل نیروهایش از شمال سوریه موافقت کرده است.
  • مهدی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    چین وقت حمله رو گذاشته سال 2024 سال شروع انتخابات آمریکا اون موقع امریکا سردرگم انتخابات هست یا باید به تایوان و ژاپن کره جنوبی رو تقویت کنه یا انتخابات رو به فنا نده یک بی کله ای مثل ترامپ دوباره رئیس جمهور نشه احتمالا رئیس جمهور امریکا یک خانم هست به احتمال خیلی زیاد یک سلبریتی هست یا خانم هریس البته ما که از خانم هریس چیزی ندیدیم از کل دولت بایدن چیزی ندیدیم این احتمال وجود داره که دختر ترامپ ایوانکا رئیس جمهور بشه چون عقبگرد کرده برای انتخابات فرمانداری نیویورک به هر صورت چینی ها ادم های حکیمی و دور اندیشی هستند یا برنامه حمله رو پی ریزی نمی کنند یا طرح فوق العاده ای دارند برای تایوان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس