.

بی‌توجهی بلوچ‌های ساکن آزادشهر به فراخوان حمایت از محمدحسین گرگیج مشهور به مولوی گرگیج، خشم رسانه‌های معاند را برانگیخت.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام فراخوانی که منشا آن نامشخص است قرار بود امروز جمعه هواداران مولوی گرگیج که خواهان برگزاری دوباره نماز جمعه توسط وی هستند اجتماع کنند اما این فراخوان از سوی مردم نادیده گرفته شد.

بلوچ‌های ساکن آزادشهر که مولوی گرگیج در این شهر نماز جمعه را اقامه می‌کرد از زمان آغاز اغتشاشات اخیر هم هوشمندی کامل خود را نشان داده و توجهی به فراخوان رسانه‌های معاند برای حضور در جمع آشوبگران نشان ندادند.

بصیرت تحسین‌برانگیز بلوچ‌های ساکن آزادشهر و همچنین گالکیش که گرگیج در یکی از روستاهای آن سکونت دارد، رسانه‌های معاند را عصبانی کرد و آنان در توجیه بی‌توجهی مردم به این فراخوان، مدعی تیراندازی نیروهای نظامی به اطراف خانه مولوی گرگیج برای ایجاد رعب و وحشت و ترساندن مردم شدند.

آنان در خبرهای خود ادعا کردند که ساعت یک بامداد امروز نهم دی ۱۴۰۱، نیروهای نظامی و لباس شخصی‌ به اطراف منزل مولوی گرگیج یورش برده و اقدام به تیراندازی کردند و پس از حضور مردم از محل متواری شدند.

با وجود این ادعاهای رسانه‌های معاند، تیراندازی شب گذشته را به طور کامل کرده و آنان اعلام کردند که اساسا شب گذشته هیچ تجمعی در مقابل خانه این روحانی اهل سنت شکل نگرفته و هیچ مامور انتظامی و لباس شخصی هم در اطراف این محل مشاهده نشدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان‌ هم به ایرنا گفت: روند شایعه پراکنی، تحریک اقوام ساکن گلستان از سوی رسانه‌های معاند طی چند ماه اخیر شدت گرفته که با هوشیاری مردم شیعه و سنی همه آن‌ها بی‌اثر شد.

سرهنگ علیرضا رضی اظهار کرد: رسانه‌های معاند به صورت شبانه‌روزی در حال تولید خبر دروغ و تزریق آن به جامعه برای ایجاد تنش، درگیری و تشنج هستند که این تلاش ها با هوشیاری شهروندان راه به جایی نبرده و نخواهد برد.

برخی سخنان مولوی گرگیج امام جمعه پیشین اهل سنت آزادشهر در آذرماه پارسال باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود که در نتیجه آن پس از چند روز امام جمعه جدید اهل سنت این شهر با حکم نماینده ولی فقیه در گلستان منصوب شد.

رسانه‌های معاند از زمان آغاز اغتشاشات اخیر اقدام به انتشار خبرهای غیرواقعی و دروغ از جمله کشته‌سازی شهروندان گلستان کردند که هوشیاری مردم موجب نقش برآب شدن همه این توطئه‌ها شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 5
    قبلا فقط انکار می کردید اخبار واقعی رو .الان کلا وارونه خبرها رو می رسانید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    3 0
    درود بر شرفشان
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    مردم مطابق رضای خدا عمل کردند. هر کس علیه خدا عملی کند مردمی که پشتش هستند همان مردم علیه او خواهند بود. خدا مردم را دشمن او قرار خواهد داد.
  • علی از گرگان IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    23 0
    اگه تو ایران دنبال جایی برای پیوند و زندگی مسامت آمیز بین اقوام مختلف می گردین جایی بهتر از استان گلستان نمی تونید پیدا کنید یکی از مهاجر پذیرترین ومتنوع ترین سکونتگاه های ایران زمین همین جاست. ترک ترکمن و کرد کورمانج آذری و قزلباش و سیستانی و بلوچ فارس و طبری مازنی وارمنی قزاق خلاصه حداقل ۱۶ قومیت مختلف دارن انیجا زندگی می کنند .
    • معلم IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      3 0
      دقیقا مانند تهران و قم و شیراز و .... همه جای ایران سرای من است که نیک و بدش از برای من است.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    گلستان زبانزد وحدت اسلامی است. کورباد آنکه نمی تواند ببیند.
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    3 0
    "قرار بود امروز جمعه هواداران مولوی گرگیج که خواهان برگزاری دوباره نماز جمعه توسط وی هستند اجتماع کنند"ای شبکه های معاند نادان خب مردم خواهان نبودند و نرفتن اجتماع کنن،خخخخخخ.
  • سامان IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 1
    بازهم
  • محسن IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    چه جالب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس