پست تهدید امیز عزیزی خادم /اشاره غیر مستقیم به احتمال تعلیق فوتبال ایران

رئیس عزل شده فدراسیون فوتبال گفت: من خیلی علاقه‌ای به رئیس سابق بودن ندارم بلکه رئیس عزل شده غیرقانونی هستم. خیلی واضح، آشکار و غیرقانونی مرا از فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند.

به گزارش مشرق، شهاب عزیزی خادم درباره دوران حضور خود در فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: من خیلی علاقه‌ای به رئیس سابق بودن ندارم بلکه رئیس عزل شده غیرقانونی هستم. خیلی واضح، آشکار و غیرقانونی مرا از فدراسیون فوتبال کنار گذاشتند. نباید فراموش کنید انسان‌ها نباید وجدان، انصاف خود و وجدان افکار عمومی را به دلیل نگاه شخصی به سمتی ببرند که زیر پا گذاشته شود. فدراسیون فوتبالی را تحویل گرفتم که سیاهی، تاریکی و ناامیدی در آن موج می‌زد.

*خوشبین ترین افراد ۵ درصد به صعود تیم ملی به جام جهانی داشتند

وی افزود: حتی خوش‌بین ترین افرادی که به فوتبال ملی امید داشتند، پنج درصد و افراد بدبین صفر درصد امیدی به صعود تیم ملی به جام جهانی نداشتند. فوتبال ملی ایران با یک سرپرست اداره می‌شد و از لحاظ اعتباری و جایگاهی در شرایط بسیار اسفناک و فلاکت‌باری قرار داشت. نمی‌توانیم این موضوع را زیر پا بگذاریم که تیم ملی ایران با یک تساوی جام جهانی را از دست می‌داد و میزبانی را از آن گرفته بودند. به نوعی جایگاه و منزلگاه فوتبال ملی در شان نام ایران و فوتبال ملی کشورمان که سابقه ای تاریخی در آسیا دارد، نبود.

*در فدراسیون نه اعتباری وجود داشت و نه کسی به آن اعتنا می کرد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نه اعتباری وجود داشت و نه کسی به آن اعتنا می‌کرد. نباید این واقعیات را فراموش کنیم. باید به جنگ فوتبالی می‌رفتیم که میزبانی را از ما گرفته بودند. داستان ویلموتس را داشتیم و بعد از او هم اسکوچیچ آمده بود. فدراسیون درگیر مسائل و مصائب خودش بود که تاریخ فوتبال ایران کمتر به خودش دیده است. قبل از اعزام به بحرین وزیر ورزش افغانستان که رئیس کمیته ملی المپیک این کشور در دوره اشرف غنی بود، جلسه‌ای رسمی با ما داشت. از روی دلسوزی و علاقه مندی به فوتبال ما جمله‌ای به ما گفت که برای من خیلی سخت بود.

*ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زدیم

عزیزی خادم اضافه کرد: او گفت تیم شما به بحرین می‌رود اما این را بدانید شانس ما به مراتب بیشتر از شما است‌. آن ها با یک برد به جام ملت‌های آسیا می‌رفتند اما با یک مساوی و یک باخت حتی جام ملت‌ها را هم از دست می‌دادیم. ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود به جام جهانی را رقم زدیم. با کمترین هزینه و مربی خیلی ارزان قیمت ۱۵ بازی انجام داده و با ۱۴ برد و یک تساوی به جام جهانی رفتیم. این در تاریخ فوتبال ملی ایران که از سال ۱۳۲۵ و تقریبا ۸۰ سال سابقه دارد، بی‌نظیر است و کم نظیر نیست.

*قبل از من فوتبال بانوان به فراموشی سپرده شده بود

وی عنوان کرد: مسئله بعدی توجه به فوتبال بانوان به عنوان بخش اعظمی از فوتبال کشور است. با وجود فشارهای زیادی که از جاهای مختلف به من وارد می‌شد و فوتبال بانوان به فراموشی سپرده شده بود، این موضوع را با یک کار جمعی به بهترین شکل جلو بردیم. همه ایرانیان در کل دنیا در یک سالی که ما در فدراسیون فوتبال داشتیم، به آن افتخار می‌کردند. فدراسیون الهام بخش توسعه کشور قرار گرفته بود زیرا کار جمعی و درست انجام شد. همه این موارد هم به لطف الهی اتفاق افتاد. اگر آدم‌ها با نیت درست عمل کنند، خداوند عالم کمک می‌دهد. یادم نمی‌رود ملی پوشان بانوان آرزو داشتند در یک هتل آکادمی اردو بزنند اما در یک سال فعالیت بنده از امکاناتی استفاده کردند که تیم ملی فوتبال بزرگسالان از آن استفاده می‌کرد.

*واقعیات را با اسید هم نمی توان پاک کرد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این واقعیات را با اسید هم نمی توان پاک کرد. خرسندی و حلاوت صعود تیم ملی بانوان کمتر از صعود تیم بزرگسالان نبود زیرا هیچگاه این توازن و مساوات برای فوتبال بانوان دیده نمی‌شد. در حوزه تیم ملی جوانان بانوان هم این کارها را انجام داده و توانستیم نام بانوان ایران را بالا ببریم‌. ما مسلمان هستیم و باید کرامت بانوان را حفظ کنیم.

*اگر یک جا در این کشور درست کار کرد، فوتبال ملی ایران بود

عزیزی خادم تاکید کرد: مسئله مهم بعدی درمورد VAR است‌. با وجود همه تهمت‌ها و توهین‌ها کار کردیم‌. اگر تعطیلات را هم در نظر بگیریم فقط ۵_۴ ماه کاری در فدراسیون حضور داشتیم. در این مقطع دو مقدماتی جام جهانی، جام جهانی فوتسال، بانوان و مشکلاتی که از قبل مترتب شده بود را پیش رو داشتیم. به همین دلیل می‌گویم فدراسیون الهام بخش توسعه فوتبال بود. اگر یک جا در این کشور درست کار کرد، فوتبال ملی ایران بود که متعلق به مردم و خانواده فوتبال است. درست و دقیق آن را تخریب کردند که هنوز دلیلش را نمی‌دانم. هنوز قانع نشده‌ام چرا بیرون از فوتبال آگاهانه، رسمی و آشکار به فوتبال ملی که آمال و آرزوی یک ملت بود، حمله کردند.

*با یک پروژه غیرقانونی و بی‌سابقه مرا کنار گذاشتند

وی تصریح کرد: از انتخاباتی دموکراتیک من انتخاب شدم اما با یک پروژه غیرقانونی و بی‌سابقه مرا کنار گذاشتند. دوره فعالیت من سالی بود که کرونا وجود داشت. مدتی قبل درباره این بیماری فراگیر در کل دنیا، مطلبی را خواندم که اگر به مبارزه با کرونا نپردازیم، مثل آتش تمام دنیا را دگرگون خواهد کرد. بدون امکانات، پول و نتیجه اگر بخواهید در زمان کرونا یک بازی برگزار کنید به اندازه سه بازی روی تیم پشتیبانی و لجستیک فشار وارد می‌شود. باید از نوروزی و خورشیدی تشکر کنم که بی‌وقفه کار کردند. واکسن، قرنطینه، غیبت خبرنگاران و .... را داشتیم. اگر یک نفر کرونا می‌گرفت، کل تیم گرفتار می‌شدند. وضعیتی بود که با آن در زندگی‌ام برخورد نکرده بودم.

*دستمزد داوران را ۴۰۰ درصد افزایش دادیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: دستمزد داوران را ۴۰۰ درصد افزایش دادیم. برای اولین بار ۳۰ درصد تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها دادیم. از چهره‌های ملی فوتبال مثل مهدوی کیا، شمسایی و کریم باقری استفاده کردیم. فوتبال ما را به انحصار کشیده بودند اما این تابو را شکاندیم. مگر فوتبال انحصار است و باید ۳۰_۲۰ سال در اختیار این افراد باشد؟ فوتبال ما وارد فضای جدیدی شده بود زیرا از سرمایه‌های خود استفاده کرد. برای اولین بار تیم المپیک را چهار سال مانده به المپیک پاریس با هدایت مهدوی‌کیا و چهار دستیار تشکیل دادیم اما دیدید با او و وحید هاشمیان که این همه زحمت کشیدند، چه رفتاری شد.

*عزیزی خادم از کره مریخ نیامده بود اما یک بار مرا به شرق و بار دیگر به غرب متصل کردند

عزیزی خادم گفت: خود اسکوچیچ که مربی کم دانشی نبود هم در روزهای سخت کنار ما بود و زحمت کشید. یک تیم بودیم‌. حاشیه همیشه کنار تیم‌های ملی و فوتبال است اما یکی از کم حاشیه ترین تیم‌های ملی در سخت‌ترین تورنمنت‌ها را در دوره من دیدید. مردم از سائوپائولو برزیل تا اروپا و آمریکا شمالی به فوتبال ملی افتخار کردند. نمی‌توانیم سر خود را کلاه بگذاریم یا در برف کنیم اما چه اتفاقی برای تیم ملی در جام جهانی افتاد. مردم از این وضعیت ناراضی هستند. عزیزی خادم از کره مریخ نیامده بود اما یک بار مرا به شرق و بار دیگر به غرب متصل کردند.

*جلوی استفاده از مربیان چرخشی را گرفتیم

وی افزود: جلوی استفاده از مربیان چرخشی را گرفتیم. مسئله بعدی جلوگیری از ورود بازیکنان و مربیان خارجی بی‌کیفیت بود و گفتیم خارجی‌های باکیفیت با ضمانت‌نامه بیایند. مدیرعامل باشگاه‌ها از روی کم دانشی در خصوص خارجی‌ها تعهد برای باشگاه ایجاد می‌کردند. آمدن بانوان به ورزشگاه‌ها برای اولین بار رقم خورد، چهل درصد حقوق پرسنل فدراسیون را افزایش دادیم، ساختمان فوتسال را تجهیز و تکمیل کردیم‌. روز گذشته با رئیس هیات کیش صحبت کردیم. اولین زمین هیبریدی در دوره ما در این جزیره ساخته شد. آن زمین به عنوان پایلوت انتخاب شد. ۸_۷ اردوی تیم‌های ما در کیش برگزار شد.

*همه می‌گفتند فوتبال ملی ما بعد از یک سال به دلیل تأیید نشدن اساسنامه تعلیق می‌شود

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به فعالیت‌هایش در خصوص اساسنامه فدراسیون توضیح داد: این موضوع یک چالش ۱۰، ۱۵ ساله برای ما بود. در شرایطی که اساسنامه تأیید شده است همه می‌گفتند فوتبال ملی ما بعد از یک سال به دلیل تأیید نشدن اساسنامه تعلیق می‌شود اما با یک کار جمعی و مهم موضوع را به سرانجام رساندیم که یکی از میراث‌های مهم برای فوتبال کشور است.

*بازیکنی داریم که ۸ سال پیش بازی کرده اما پاداشش را نگرفته است

عزیزی‌خادم تأکید کرد:‌ مسأله مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم برگزاری اردوهای استعدادیابی در کل کشور برای اولین بار چنین اتفاقی صورت گرفت. دو قرارداد را هم آماده کردیم. می‌توانید مدیرعامل همراه اول را پشت خط بیاورید تا شهادت بدهد قراردادش با فدراسیون در حال امضا شدن بود همچنین با دانشگاه آزاد هم قرارداد بستیم تا ۵ دانشکده فوتبال را در اختیار ما قرار بدهند. می‌خواستیم نیروی انسانی پرورش بدهیم. پاداش کلیه بازیکنان را تسویه کردیم. هنوز بازیکنی داریم که ۸ سال پیش بازی کرده اما پاداشش را نگرفته است. همه این کارها انجام شد.

وی اضافه کرد: بهترین نتایج تاریخ را مطابق مؤلفه‌های مختلف کسب کردیم توانستیم توازن برقرار کنیم. البته این مسائل نمایش جمعی تاریخی بود.

*در مورد VAR تا حدی که توانستند به فدراسیون تاختند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد سیستم VAR که قرار بود در زمان فعالیت وی به فوتبال ما بیاید و ابتدا عنوان شد این شرکت بلژیکی است و سپس گفتند هنگ‌ کنگی است و در نهایت مسائل عجیبی برای آن به وجود آورد که چالش‌هایی را برای فدراسیون مثل خریداری یا اجاره آن، لزوم در اختیار داشتنش برای میزبانی و ... توضیح داد: در آن زمان به اندازه کافی به این مسائل پرداخته شد در مورد VAR تا حدی که توانستند به فدراسیون تاختند اما این مسائل کذب محض بود VAR پروژه شخصی یا آماتور نیست بلکه کارگروه می‌خواهد این کارگروه باید به تأیید فیفا برسد.

*کارگروه ما که یکی از اعضایش علیرضا فغانی بود

عزیزی‌خادم افزود: افرادی که در کارگروه هستند باید تأییدیه فیفا بگیرند فیفا ۱۴، ۱۵ شرکت را معرفی می‌کند که برخی از آنها ۶ ماه یا یکسال بعد از لاینسس فدراسیون جهانی بیرون می‌آیند. امروز در اقصی‌نقاط دنیا این سیستم به صورت اجاره‌ای می‌آورند و از این ۱۴، ۱۵ شرکت به ایران نمی‌آمدند تمام استعلام‌ها را گرفته بودیم کارگروه ما که یکی از اعضایش علیرضا فغانی بود کار می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از بهترین، سالم‌ترین، علمی‌ترین کانالیزه‌ترین و مبرهرترین پروژه‌هایی که در فوتبال ملی، باشگاهی و آموزش داوران ما انجام شد VAR بود اما از ابتدا ما را تخریب کردند. شما روی اسم شرکت ناراحت هستید؟

*هیچ قراردادی درباره VAR نبستیم و فقط برای ۴ بازی می خواستیم اجاره کنیم

وی در خصوص می‌خواستند با شرکت VAR قرارداد ببندند پاسخ داد: ما قراردادی نبستیم بارها در تلویزیون گفته‌ایم و همه مردم بیشتر از ما می‌دانند هیچکس این سیستم را نخرید فقط برای ۴ بازی به صورت اجاره و تا عید نوروز می‌خواستیم آن را تحویل بگیریم تا داوران‌مان آموزش ببینند، مشکلاتش مشخص شود و ... سیستم مورد تأیید فیفا بود ضمن اینکه مسؤولیت VAR با ما نبود و اینکه خود باشگاه‌ها باید می‌رفتند و پس از مذاکره کردن آن را خریداری می‌کردند من مسؤول خرید سیستم نبودم فقط فدراسیون فوتبال باید شرایط را تسهیل می‌کرد. در واقع کانال ارتباط با شرکت مدنظر فدراسیون است.

*VAR تکنولوژی سیال است ودر جام جهانی هم حتی اجاره کرده بودند

در سخت‌ترین شرایط و در شرایطی که شرکت ها حتی با پرداخت ۵۰۰ میلیون پوند به داخل کشورمان نمی‌آمد کار را پیش بردیم حتی برای جام‌جهانی سیستم VAR را اجاره کردند. به این دلیل که تکنولوژی سیال است.

*طوری رفتار کردند که شرکتی که به ایران آمد، صرفنظر کرد

عزیزی‌خادم اضافه کرد: همانگونه دوربین‌های فیلمبرداری یا شبکه‌های اجتماعی را چندین سال قبل نداشتیم و الان داریم خیلی از کشورها ترجیح می‌دهند VAR را اجاره‌ای به داخل کشورشان بیاورند این موضوع به سود کشور است اما متأسفانه جوری رفتار کردند و شرکتی که به ایران آمده و به درستی کارش انجام می‌داد در شرایطی که هیچ مشکلی نداشت صرفنظر کند.

*نمی‌خواستند فدراسیون عزیزی‌خادم VAR بیاورد

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه در همان مقطع خود فدراسیون در خصوص ملیت شرکت طرف مذاکره خرید یا فروش آن دچار چالش شد گفت: چالش را فضای رسانه‌ای درست کرد. آن را هم با تشکیل دو برنامه و تخریب ما ایجاد کرد. نمی‌خواستند فدراسیون عزیزی‌خادم VAR بیاورد. کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد. بیرون از فدراسیون تیم سازمان‌دهی شده‌ای تشکیل داده و به نتیجه خود رسیدند. VAR می‌آوردیم می‌خواستند جلوی خوشحالی مردم را بگیرند دیدید برای ورود زنان به ورزشگاه چه داستان‌هایی راه انداختند همین افراد پاسخگو نبودند.

*با افتخار پای ورود بانوان به ورزشگاه ایستادم

وی با خطاب قرار دادن مجری برنامه ورزشگاه تأکید کرد: شما می‌گویید صدای مردم هستید می‌دانید من با افتخار پای ورود بانوان به ورزشگاه ایستادم اما در روزی که تیم ملی بانوان ایران در حال بدرقه شدن بود، مشاور مرا بردند تا جلوی خروجی این تیم را بگیرد. کاری خلاف قوانین انجام ندادیم در آن مراسم معاون رئیس‌جمهور در حوزه بانوان حضور داشت چه قانونی را زیر پا گذاشتم؟

*مگر رئیس جمهور دستور نداد برخورد کنند، برخورد شد؟

عزیزی‌خادم در مورد اینکه یکی از جدی‌ترین نقدها به او در حوزه بانوان در خصوص فعالیت نایب‌ رئیس بانوان است، عنوان کرد: یک نکته بگویم مگر همین آقایان در بازی با لبنان به صورت بانوان اسپری نزدند؟ مگر رئیس‌ جمهور دستور نداد با آنها برخورد کنید آیا کسی برخورد کرد؟ اگر من اکنون رئیس فدراسیون بودم و سرود ملی در جام‌جهانی خوانده نمی‌شد مقابل کاری که مقابل انگلیس انجام دادند و نمی‌توانیم از این واقعیت فرار کنیم ۲ هزار بار مرا برده و آورده بودند.

*من کاری به تاج ندارم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا صحبت‌هایش در خصوص عملکرد خودش است یا نقد دوره مدیریت مهدی تاج گفت: من کاری به تاج ندارم همه ایران و عالم می‌دانند این فدراسیون غیرشرعی، غیرخدایی، غیرقانونی است اما من با یک انتخاب دموکراتیک به فدراسیون آمدم.

*کدام هیأت رئیسه؟ مرا غیرقانونی برداشتند

وی در خصوص اینکه رأی هیأت رئیسه سبب برکناری او از ریاست فدراسیون شد، گفت: کدام هیأت رئیسه؟ منافع ملی حتما بالاتر از هر چیزی می‌بینم اگر مرا غیرقانونی برداشتند. سابقه تاریخی دارد که خیلی از رؤسای سابق فدراسیون پس از چنین اقداماتی به دادگاه‌های بین‌المللی رفتند اگر من هم وطن‌فروش بودم چنین کاری انجام می‌دادم به حدی شرافت دارم و فوتبال ملی و مردم برای من مهم هستند که هیچ اقدامی نکردم یکی از مسؤولان عالی‌رتبه کشور به من زنگ زد و گفت موقعی سمت این داستان‌ها نرو، گفتم خیال‌تان راحت باشد.

*با کی روش صحبت کردم اما رقمش برای ۴ بازی تیم ملی بالا بود

عزیزی‌خادم در خصوص اینکه در گفت‌وگویی اشاره کرد که اگر من هم رئیس فدراسیون بودم دراگان اسکوچیچ را برکنار کرده یا اینکه شنیده شده قبل از سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش در مصر برای بازگشت وی به ایران پیشنهاد داده گفت: من با کی‌روش صحبت کردم اسکوچیچ با ما قرارداد داشت و در دو مقطع مقدماتی جام‌جهانی سرمربی ما بود او مربی کم‌دانشی نیست و زحمت کشید وزیر وقت ورزش با من صحبت کرد و به دلیل فضای سختی که وجود داشت یا مردم شانسی برای صعود تیم ملی به جام‌جهانی قائل نبودند احساس کردم باید یک مربی جدیدتر و با رزومه‌تر به ایران بیاید در آن زمان من با کی‌روش مذاکره کردم ولی رقم مدنظرش برای ۴ بازی بالا بود. هر چند اگر کی‌روش ماهانه ۱۰ هزار یورو هم می‌خواست. نپذیرفتم به این دلیل که اعتقاد داشتم و مطمئن بودم تیم ملی از آن مرحله بالا می‌آید.

*با مربیان داخلی مثل دایی و قلعه‌نویی مذاکراتی کردم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: نکته مهم برای من این است که اعتقاد دارم به اندازه کافی مربی با دانش و با کیفیت در داخل کشور داریم. باید فرصت بدهیم تا در جام‌جهانی یک ایرانی سرمربی تیم ملی باشد. مربیان داخلی مثل دایی و قلعه‌نویی مذاکراتی کردم اما به معنی این نیست که کی‌روش مربی بد یا خوبی است.

*اینکه یک نفر بیاید استوری بگذارد و سپس آن را پاک کند به معنی حاشیه نیست

وی در مورد اینکه آغاز تزلزل جایگاه اسکوچیچ در تیم ملی در دوره مدیریت وی رقم خورده است و با این وضعیت نمی‌تواند بگوید کم حاشیه‌ترین تیم ملی را داشتیم زیرا حاشیه‌هایی مثل اعتراض به پیراهن تیم ملی، باز شدن بحث خوبان عالم و ... از همان زمان مطرح شد گفت: فوتبال ملی همیشه حاشیه دارد اینکه یک نفر بیاید استوری بگذارد و سپس آن را پاک کند به معنی حاشیه نیست. در مورد مجتبی هاشمی که باید از مدیریت وی در تیم ملی هم تشکر کنم باید نکته‌ای را بگوید اسم بزرگ کار بزرگ انجام نمی‌دهد شاید برخی اسم‌های بزرگ بتوانند کار بزرگی انجام بدهند اما اینکه بگوییم فلان شخص اسم کوچکی دارد و نباید کار بزرگی به او بدهیم درست نیست.

*قبل از خورشیدی، برای سرپرستی تیم ملی با علیدوستی و خاکپور صحبت کردم

عزیزی‌خادم در مورد اینکه اسم و مسائل پشت اسم در دوره ریاست او خیلی تأثیرگذار بوده است توضیح داد: اصلا اینگونه نبود قبل از انتصاب مجتبی خورشیدی برای سرپرستی تیم ملی با حمید علیدوستی صحبت کردم او نیامد در شرایطی که چهره‌ای بسیار اخلاقی دارد و جزو بهترین‌های فوتبال ما است. سپس به محمد خاکپور که انسان بسیار شریف و فرهیخته است پیشنهاد دادم او نیز سمت سرپرستی تیم ملی را نپذیرفت زیرا شرایط سختی قبل از مسابقات بحرین وجود داشت.

*همه می‌گفتند اگر عزیزی‌خادم بیاید فوتبال ایران نابود می‌شود

وی در خصوص اینکه چگونه از گزینه‌هایی مثل علیدوستی و خاکپور به مجتبی خورشیدی رسیدید گفت:‌ همین الان یکی از مهمترین برنامه‌ها را به شما بدهند، نمی‌توانید آن را اجرا کنید؟ باید به افراد فرصت بدهیم شما (مجری برنامه ورزشی) ۱۴ سال است در صدا و سیما حضور دارید اما فردی که ۲۰، ۳۰ سال در سازمان است اجازه نمی‌دهند اجرا کند. پس من، شما از افرادی که به آنها زور داده می‌شود قوی‌تر هستید باید فرصت بدهیم همه می‌گفتند اگر عزیزی‌خادم بیاید فوتبال ایران نابود می‌شود بالاترین جایگاه و بهترین نتایج را به دست آوردیم زیرا با نگاه توسعه گفتمان آمدیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد چالش‌های دوران ریاستش گفت:‌ من هم اشتباه می‌کنم مگر می‌شود انسان اشتباه نکند در شرایطی به فوتبال آمدیم که کرونا وجود داشت بدبختی و سیاهی پیش‌روی ما بود اما شرایط را به جایی رساندیم که فوتبال الگوی توسعه کشور شد.

*درباره پاداش ها یک ریال خارج از مصوبه داده نشد

عزیزی‌خادم در خصوص پاداش‌های پرداختی در دوره ریاست وی گفت: حرف زدن راحت است معیار فدراسیون فوتبال عملکردش است. اگر یک ریال خارج از مصوبه داده شده است. بارها اعلام کردم چنین اتفاقی رخ نداد. پرداخت پاداش‌ها چارچوب، ذی‌حسابی و شرایطی دارد. دسته‌بندی شده است از قضا خیلی خوشحال می‌شوم پاداش‌های پرداختی در تمام دوره‌ها را با هم مقایسه کنید اخلاقی نیست دروغ‌پراکنی کنید. برخی کارها پیشینه تاریخی دارد. دوستان به من زنگ زده و گفتند ناراحت نشو زیرا چنین کارهایی را با امیرکبیر کردند. بعد از دو سه سال تخریب متوجه شدم او دارالفنون زده و کشور را متحول کرده است نگاهش مدرن و مترقی بوده است.

*درباره VAR و قرارداد آن مرا به دادگاه بردند و تبرئه شدم

وی ادامه داد: من ناراحت نیستم زیرا می‌دانم درختی که روی آن میوه دارد سنگ می‌زنند هر بار می‌پرسیم به ما توهین می‌کردند دروغ می‌گفتند. انواع انگ‌ها را به من زده و مرا به دادگاه بردند. در شرایطی که در دادگاه برای همین بحث VAR که می‌گفتند برای فلان کشور است تبرئه شدم. این کارها بد است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه وی قصد همکاری با شرکت فلان کشور را نداشته اما تعلق شرکت مذکور به آن کشور تأیید شده است توضیح داد: تهمت زدن در این کشور عادت شده است. ما به موفقیت عادت کرده بودیم. شرکت هم از ارتباط با آن کشور تبرئه شد همین حرف‌ها و خرافه‌ها را به مردم می‌گویید به جایی رسیده بودم که به من تهمت اقدام علیه امنیت ملی زده و می‌خواستند نابودم کنند یکی از همین نهادها علیه من شکایت کرد.من که از صبح تا شب کار کرده و فوتبال ملی را از صفر به صد رساندم ناراحت می‌شوم چه رفتاری بود با من کردند؟

عزیزی‌خادم عنوان کرد: خودتان را جای من بگذارید تیم را به جام‌جهانی بردید و ارزان‌ترین و سریع‌ترین صعود را داشته‌اید، ۱۶ میلیون دلار به معادل ۵۰۰، ۶۰۰ میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال آورده‌اید، تمام ملت ایران را خوشحال کرده‌اید در این شرایط می‌پذیرید صبح تا شب به شما توهین کنند؟ این مسائل سازمان‌یافته است چرا با این مسائل برخورد نمی‌کنند؟ گفتم آنها را بگیرید تا مشخص شود چه افرادی هستند و چرا با آرزوی یک ملت بازی می‌کنند؟ مشکل آنها با خوشحالی مردم چیست.

وی در خصوص درگیری خورشیدی با اسکوچیچ در فرودگاه گفت:‌این موضوع به گوش من نرسیده است و اصلا آن را نشنیده‌ام.

*با صداقت و درستی کار کردیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص تعداد بالای مشاورانش و اینکه این موضوع مطرح شده به حدی تعداد آنها زیاد بود که سبب شده کمیته‌های فدراسیون فعالیتی نداشته باشند گفت: اصلا چنین بحثی نیست. خوب است چنین انتقاداتی مطرح کنیم اما فدراسیون در این یکسال دستاورد داشت که گاهی مواقع خود من از این همه موفقیت مبهوت می‌شوم. با صداقت و درستی کار کردیم یک روز با همراه با خانواده به مرکز خرید رفته بودم در زمان صرف ناهار یک بچه ۲۰ ساله نزد من آمد و گفت چرا حرف نمی‌زنی؟ سرم را پایین انداخته و مانده بودم. او به من گفت کار نمی‌کردی چرا کار کردی؟ در این کشور سالم کار کنی همین بلا را سرت می‌آوردند.

وی در پاسخ به واکنش مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا سیاه‌نمایی می‌کند، توضیح داد : قریب به اتفاق افرادی که مرا بیرون می‌بینند این حرف‌ها را می‌زنند. نمی‌خواهم کلمه بدی به کار ببریم اما واقعا همه نیست به شرایط فعلی فوتبال حس تنفر دارند.

*می‌گویید مجمع بالاترین رکن است اما چرا همین مجمع مرا برکنار نکرد؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه انتخاب نواب رئیس‌اش طبق برخی مفاد اساسنامه غیرقانونی بوده است و باید این افراد توسط مجمع انتخاب می‌شده گفت: ما باید مجمع می‌گذاشتیم اما تمام اعضای هیأت رئیسه برای انتخاب این دو نفر امضا زدند که پس از پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و مشخص شدن تکلیف تیم ملی مجمع فدراسیون را برگزار کنیم. شما می‌گویید مجمع بالاترین رکن است اما چرا همین مجمع مرا برکنار نکرد اما هیأت رئیسه برگزار کرد؟‌چرا اجازه ندادند من وارد جلسه مجمع شوم؟

*مجمع را پادگانی کردند که فقط سیم خاردار کم داشت!

وی افزود: روز مجمع محل برگزاری مراسم را تبدیل به پادگان کرده و فقط سیم‌خاردار دور آن نکشیده بودند تا مبادا عزیزی‌خادم صندوق عقب یک ماشین نشسته باشد و وارد شود.

*یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در تأمین منابع بودیم

عزیزی‌خادم در مورد مبالغی که قرار بود به این مجموعه بیاورد و اینکه چقدر از آنها محقق شد گفت:‌ یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها در تأمین منابع بودیم اگر در جایی مکتوب دیدید یا صدایی از من شنیدید که گفتم فلان قدر پول بیاورند حرف‌تان درست است اما فدراسیون به سمت درآمدزایی پیش می‌رفت.حدود ۲۵۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار کردیم تا توانستیم بدهی‌های مربیان گذشته، هزینه تیم‌های ملی در سه چهار دوره و ... را انجام بدهیم.

*تیم ملی در شرایطی به جام جهانی رفت که خیلی امکانات را رایگان گرفتیم

وی تأکید کرد: تیم ملی کشورمان در شرایطی به جام‌جهانی رفت که خیلی از امکانات را رایگان گرفتیم مثل پروازها و لباسی که خود من از شرکت مجید گرفتم.

*چرا برند تیم ملی، شرکت مجید بود؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا برندی بالاتر از شرکت مجید وجود نداشت توضیح داد: به هر حال ما با مجید کار کردیم همانگونه که گفتم کی‌روش اگر ۱۰ هزار یورو هم می‌خواست او را به ایران نمی‌آوردم. وزیر ورزش از روی دلسوزی چنین درخواستی از من کرده بود و من هم باید می‌گفتم مذاکره کردم. زیرا ظرفیت مربیان داخلی کمتر از خارجی‌ها نیست. به همین دلیل مهدوی‌کیا را آوردیم تا او را برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ آماده کنیم.

عزیزی‌خادم عنوان کرد: آوردن شرکت‌هایی مثل نایک، آدیداس، پوما و ... به ایران پروسه خاصی دارد، مجید برند بی‌کیفیتی نیست یا دست کم در شرایط فعلی وضعیت خوبی دارد. در مورد همین آل اشپرت هم مسائلی مطرح شد.

وی در مورد اینکه یکی از نزدیکان وی به نام علیخانی در انتخاب آل اشپرت نقش داشته پاسخ داد: آل اشپرت قبل از ورود من به فدراسیون نقش داشت در مورد علیخانی می‌گفتند او صاحب مجموعه سوپرمارکت‌هایی است که آل اشپرت را وارد می‌کند. این مسائل نقد است اما وقتی می‌خواهند کسی را خراب کنند دروغ و افترا می‌زنند همه این مسائل دروغ است. اگر کسی برگه‌ای آورده و گفت فلانی یک ریال پاداش اضافه داده‌ای و فلان آدم چنین کاری کرده درست اما همه این حرف‌ها بی‌پایه و اساس است.

*ماجرای پرونده ویلموتس ۲

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده ویلموتس ۲ و مطرح شدن شکایت یک شرکت از فدراسیون فوتبال ایران به خاطر پرونده بازی با ونزوئلا که حتی مشاورش استوری‌های آن را منتشر کرد گفت: چه کسی این حرف را زده خدا را قسم می‌خورم اولین بار است چنین موضوعی را می‌شنوم. این موضوع دروغ است چنین چیزی ندیده‌ام من رئیس فدراسیون هستم روزی یک میلیون استوری دروغ در این کشور منتشر می‌شود مگر هر کسی استوری بگذارد حرفش درست است. این حرف‌ها برای فدراسیون توسعه‌محوری که نماد یک ملت است و یک ملت با قلب خود عاشق تیم ملی‌اش هستند درست نیست.

عزیزی‌خادم تأکید کرد: این مسائل دروغ است فقط می‌دانم ونزوئلا کشوری تحریم شده و نفتی است هر چه در مورد این موضوع گفتند دروغ است. دیلپماسی در فوتبال به عنوان یکی از بال‌ها و بازوان مهم کشور اتفاق افتاد. در دل این دیپلماسی با قطر قرارداد ۴ ساله بستیم، اساسنامه فدراسیون فوتبال که هنوز هم با عشق در موردش صحبت می‌کنم پیش بردیم. شما که عاشق استوری هستید می‌دانید من در زندگی‌ام یک استوری هم نگذاشتم اما وقتی چنین حالتی دارید می‌دانید رئیس که اگر رئیس فیفا بیاید و رئیس فدراسیون یک کشور را استوری کند حتما کاری خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: به یک استوری کذب اشاره می‌کنیم شاید برادر آدم هم خطایی کند اما به استوری رئیس فیفا برای من اشاره نکردید.

*برای کی روش ماهی ۵۰۰ میلیون تومان مالیات می دادیم

عزیزی خادم در مورد اینکه میرشاد ماجدی مدعی بود پس از تحویل گرفتن سرپرستی فدراسیون فقط ۱۸۰ میلیون تومان در حساب موجود بود توضیح داد: خودش باید جواب بدهد آورده من این بود که یکبار ۱۸۶ میلیارد تومان از جاهای مختلف مثل سازمان مدیریت، دولت و ... پول آوردیم برای همین کارلوس کی‌روش ماهی ۵۰۰ میلیون تومان مالیات می‌دادیم در حالی که قراردادش برای ۱۰ سال پیش است آیا کسی در این مورد پاسخ می‌دهد؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه برخلاف ادعایش مبنی بر قرارداد رایگان بستن با شرکت مجید مشخص شد به این شرکت پول پرداخت شده است گفت: برای ۴ بازی دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی مقابل عراق، امارات، لبنان و کره‌جنوبی توافق کردیم تا این شرکت البسه رایگان بدهد باید انصاف را در نظر گرفته و بگوییم مجید به ما کمک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    بیاین دادگاه تشکیل بدین
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    خب مشکلت؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس