سلاجقه: اجازه بارگذاری صنایع جدید در تهران را نمی‌دهیم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رویکرد حل مساله در دولت حاکم است گفت: تمامی پروژه‌های در کشور باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشند.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه عصر امروز در نشست با فعالان محیط زیست و اساتید گروه منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل، اظهار کرد: عزم دولت سیزدهم بر آن است تا هیچ پروژه‌ای بدون پیوست زیست محیطی در کشور آغاز نشود.

وی با بیان اینکه رویکرد حل مساله در دولت حاکم است، افزود: دولت در تمامی ابعاد رویکرد زیست محیطی به خود گرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ کشور حاوی پیام زیست محیطی است، تصریح کرد: به توجه ویژه به محیط زیست در سراسر کشور تاکید داریم و شورای عالی محیط زیست کشور نیز به صورت منظم برگزار می‌شود.

سلاجقه با بیان اینکه طبق آئین نامه پلاستیک‌های زیر ۲۰ میکرون در یک بازه زمانی ۵ ساله باید از چرخه حذف شوند، گفت: در این خصوص و سایر مسائل مربوط به محیط زیست، شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویژه پای کار هستند.

وی با اشاره به ضرورت حفاظت از محیط زیست در محیط شهری، تاکید کرد: از شهرداری‌ها می‌خواهم به چهره‌های زشت ورودی شهرها پایان دهند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ورود سازمان حفاظت محیط زیست به بحث دیپلماسی محیط زیست، افزود: در این خصوص نشست منطقه‌ای محیط زیست با حضور کشورهای منطقه برگزار شد و دارای دستاوردهای ارزشمندی بود.

سلاجقه از برگزاری نشست بین‌المللی گرد و غبار در ایران در سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم سازمان منطقه‌ای محیط زیست را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی آلودگی هوا، پسماند و تغییر اقلیم را سه موضوعی دانست که در حال حاضر روی آن‌ها کار می‌شود و افزود: باید از ظرفیت HSE برای اشتغال استفاده کرد؛ چراکه طبق قانون هر شرکت و مجموعه که در حوزه صنایع و معادن فعالیت کند و بیش از ۵۰ نفر نیرو داشته باشد باید یک نفر به عنوان کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست جذب کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که پیگیر رسیدن حقابه به دریاچه ارومیه هستیم، گفت: سازمان محیط‌زیست برای نجات دریاچه ارومیه سکوت نکرده و پیگیر موضوع هستیم.

سلاجقه ادامه داد: حق‌آبه باید در محل خود تالاب تحویل داده شود چراکه در مسیر رهاسازی حق‌آبه بهره‌برداران خیلی زیادی حضور دارند و حق‌آبه اصلی به دریاچه وارد نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه محیط زیست، گفت: خوشبختانه این دانشگاه جزو دانشگاه های رده بالای کشور در حوزه مدیریت سبز دانشگاهی قرار دارد.

سلاجقه با اشاره به حضور اساتید ارزشمند در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: در خصوص راه اندازی رشته های مرتبط با محیط زیست کمک حال دانشگاه محقق اردبیلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مشکل‌گشای مسائل زیست محیطی کشور باشند، ادامه داد: با توجه به سطح علمی دانشگاه‌ها، باید از خروجی آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس