کد خبر 1450416
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
آخرین وضعیت «متروپل»

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تخریب ضلع غرب بقایای سازه ساختمان متروپل را با کمترین زمان و بدون تلفاتی جانی اعلام کرد و گفت: عملیات آواربرداری متروپل ۲ ماه زمان خواهد برد.

به گزارش مشرق، پژمان فرجی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: تخریب سه طبقه باقی مانده از ساختمان با دستگاه منهدم خواهد شد و هیچگونه خطری در پی نخواهد داشت ضمن اینکه در مرحله بعد و در کمترین فرصت و بهترین حالت ممکن آواربرداری نهایی نزدیک به ۲ ماه زمان خواهد برد.

وی افزود: روز گذشته با تلاش انجام شده در جریان نخریب طبقات بالایی سازه باقی مانده متروپل هیچگونه خسارتی به ساختمان های جانبی بویژه سینما آزادی وارد نشد.

فرجی گفت: پس از عملیات تخریب، درنشستی با دستگاه‌های اجرایی قرار بر این شد تا هرچه سریع تر مسیرخیابان امیرکبیر بازگشایی شود و دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا امروز پنجشنبه میزان خسارت وارد شده به زیرساخت های خیابان امیرکبیر را برآورد کنند و زمانبندی نهایی جهت بازسازی را به منطقه آزاد اروند ارائه دهند.

وی ضمن تأکید به این نکته که احیای زیرساخت‌های خیابان امیرکبیر با نظارت سازمان منطقه آزاد اروند انجام خواهد شد افزود:همه تلاش بر این است تا هر چه سریعتر خیابان امیرکبیر بازگشایی شود و کسبه و بازاریان پس از یک دوره طولانی سختی و بردباری، فعالیت های خود را از سر بگیرند.

عملیات تخریب باقی مانده متروپل از روز گذشته انجام شد.

عملیات تخریب باقی مانده متروپل از ۶ آذر در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در ۲ مرحله متوقف و فقط بخشی از ساختمان تخریب شد اما اکنون با حل مشکلات فنی مجدد عملیات تخریب از سر گرفته شده است.

هم اکنون خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل به منظور جلوگیری از تردد خودروها، به وسیله جداکننده‌های ترافیکی بسته شده است تا آخرین اقدامات برای تخریب باقی مانده ساختمان متروپل انجام شود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان روز جمعه ۱۸ آذر پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار، این عملیات به پایان نرسید.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.همچنین بخش دیگری از سازه ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس