سرما در آمریکا

در آستانه سال جدید میلادی و تعطیلات کریسمس،‌ به دلیل بروز یخبندان بی سابقه در آمریکا، خطوط هوایی این کشور دچار مشکل شده اند.

به گزارش مشرق، پس از وقوع طوفان عظیم زمستانی که "کولاک قرن" نامگذاری شده، بخش زیادی از آمریکا در طول تعطیلات سال نو میلادی را فرا گرفت، خطوط هوایی آمریکا هزاران پرواز را لغو کردند. اگرچه تعدادی از این شرکت ها توانسته اند اختلالات ایجاد شده را برطرف کنند، اما مشکلات شرکت هوایی "ساوث وست" افزایش یافته است.

در حالی که هزاران آمریکایی در فرودگاه‌ها سرگردان هستند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده داده است دولتش خطوط هوایی را پاسخگو خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات تارنمای ردیابی پرواز "فلایت اویر" بیش از ۱۵ هزار پرواز خطوط هوایی "ساوث‌ وست" از ۲۲ دسامبر لغو شده است که در روز چهارشنبه به وقت محلی، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پرواز آن لغو شد.

شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز آمریکا در گزارشی با عنوان سفری طولانی به خانه، داستان برخی از این مسافران سرگردان و مصائب آنها را روایت کرده است.

مارتینز ۵۶ ساله در حال رانندگی از چارلستون، کارولینای جنوبی، به نشویل، تنسی است. او مبتلا به صرع است و در طول اقامتش در چارلستون روزهای زیادی را در بیمارستان ها گذرانده است.

او می گوید که پس از سه ساعت انتظار برای کرایه خودرو، روز سه شنبه به مدت ۱۰ ساعت رانندگی کرد. دلیل کرایه خودرو نبود پرواز شرکت ساوث وست به نشویل در چند روز آینده بوده درحالی که قیمت بلیت های سایر شرکتها نیز به شدت افزایش یافته است.

این آمریکایی می افزاید: ما می‌خواستیم از شرکت های دیگر بلیت تهیه کنیم اما قیمت هر صندلی ۲ تا ۳ هزار دلار بود.باورم نمی شد.

او سه شنبه شب در نیمه راه در یک هتل ماند. به گفته مارتینز"۶۰۰ دلار هزینه این سفر ارزانتر از بلیت تمام شرکتهای هواپیمایی آمریکا است و من باید به خانه بازگردم."

مارتینز صاحب کسب و کاری کوچک است و با این حال، وی خود را خوش شانس می داند زیرا به عقیده او بسیاری از افراد نتوانسته اند به خانه های خود باز گردند.

مارتینز می گوید: در این مرحله تنها شرکت ساوث وست مقصر اصلی است.

سفری که باید کمتر از یک پرواز دو ساعته باشد، به یک مصیبت چند ساعته تبدیل شد.

وود یک شهروند دیگر آمریکایی می گوید: پرواز ابتدا تأخیر طولانی را نشان می داد و پس از چند ساعت در نهایت به ما اعلام کردند که پرواز لغو شده است. هواپیما تنها بین مسیر لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو رفت و آمد می‌کرد، زیرا در این مسیر آب و هوا مشکلی نداشت.

او می افزاید: پس از انتظار در صف های طولانی برای رزرو دوباره بلیت، کارمندان فرودگاه از مسولیت های خود شانه خالی کردند.

اگرچه وود از طریق اینترنت توانست دوباره بلیت تهیه کند اما این پرواز نیز پس از چند ساعت لغو و او مجبور شد با قطار و اتوبوس ظرف ۹ ساعت به مقصد خود برسد. اما در کل چند روز دیرتر به مقصد خود رسید.

اندی لالوانی، ۲۷ ساله، در تلاش بود از واشنگتن دی سی به شیکاگو، ایلینوی برود تا برای سال نوی میلادی در کنار آشنایان خود باشد. اما پرواز پنجشنبه او دو روز قبل لغو شد.

پیت بوتیجیج وزیر حمل و نقل آمریکا گفت که اختلالات بزرگ در برنامه پرواز شرکت هوایی ساوث وست ایرلاینز دیگر یک مشکل آب و هوایی نیست و نشان دهنده یک نقص سیستمی در داخل این شرکت است.

وزیر حمل و نقل آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه ای بی سی نیوز گفت: همه این‌ مشکلات با وقوع طوفان شدید آغاز شد و ما شاهد بروز یک آب و هوای زمستانی بودیم که کشور را تحت تأثیر قرار داد و همه خطوط هوایی را به شدت مختل کرد.

بر اساس گزارش ها، در سراسر آمریکا دستکم تاکنون ۶۴ نفر به دلیل این طوفان زمستانی جان خود را از دست داده اند.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: سایر شرکت های هواپیمایی آمریکایی توانسته اند اختلالات ناشی از شرایط آب و هوایی را مرتفع کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    خدا رو شکر.
  • 456 IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    آخِی، الهی چه قدر به فکر مردم آمریکا هستین! دلسوزتر از شماها هم هست؟
  • علی افصحی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    1 0
    فریب دنیای مدرن این است که این حوادث عبرت آفرین را تأویل دم دستی کرده و با شمارش چند دلیل غیر قابل اثبات، از روی آن عبور می کنند در حالتی که این حوادث در فرهنگ انبیاء عظام (ع) نشان از یک دگرگونی و تغییر جهت تمدّنی دارد چنان که در قرآن مجید با این حوادث عظیم، زمانی رو به رو می شویم که یا ظلم بزرگی صورت گرفته، یا پیامبری مورد جنایت واقع شده، و یا جمعی چنان در گناه فرو رفته اند که گوش شنوا برای ناصحین نبوی ندارند. مثلاً در ماجرای نابودی مردم هود پیامبر، در سوره احقاف آیات بیست و یک تا بیست و پنج ماجرای قوم عاد، این گونه بیان می شود که این جماعت دعوت پیامبرشان هود را نپذیرفته و با گردنکشی می گفتند اگر راست می گویی عذاب برای ما درخواست کن. در نهایت«فلمّا رأوه عارضاً مستقبل اودیتهم قالوا هذا عارض ممطرنا» وقتی ابرهایی دیدند که به سمت دیارشان روان است گفتند اینها برایمان باران خواهند آورد! در حالتی که «بل هو ماستعجلتم به» در حالتی که این ابرها حامل همان چیزی بودند که قوم هود خواستار آن شده بودند؛ عذاب! «ریحٌ فیها عذابٌ الیم» بادهایی را داشت که حاوی عذاب الیم بودند، «تدمر کلّ شیء» همه چیز را بنیان کن می نمود، «بامر ربّهم» به فرمان پروردگارشان. این نگاه وحیانی کجا و آن نگاه مادّی خنثی و بی پیام کجا؟! که فقط مدیران شهرهای آمریکا می گویند در خانه ها بمانید! کاری از کسی و اداره ای برنمی آید، جادّه ها بسته شده، خودروهای امدادی گیر افتاده اند، همه خطوط ارتباطی، برق، آب و گاز قطع شده، خطوط ترابری از کار افتاده و موادّ غذایی به شدّت رو به اتمام است و ده ها تن از شدّت سرما در جادّه ها و خانه ها یخ زده و مرده اند و کسانی که فعلاً زنده اند، با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و... این همه در کجا اتّفاق می افتد؟ در آمریکا! قبله گاه خوشبختی افراد متوهّم از جمله اراذل و اوباش فارسی زبان. آمریکا برای چندمین بار چنان در برابر حادثه ای طبیعی بی دفاع مانده که کاری جز نگاه با چشمانی هراسناک ندارد. این حادثه در ادبیّات قرآن حاوی این نکته است که باید آمریکا و آمریکایی در سبک زندگی خود تجدید نظر جدّی کند. آمریکا به عنوان سرآمد مدنیّت یا بهتر بگوییم جاهلیّت غرب وحشی معاصر! در غیر این صورت به امر الله تبارک و تعالی به قهر طبیعت گرفتار شده و راه نابودی را طی خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس