کد خبر 1450217
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

بهترین مدل های هواپیمای مسافربری

تا حالا قبل از سفر، مشخصات هواپیمای‌تان را چک کرده‌اید یا اصلا نوع آن برای‌تان مهم بوده‌است؟ اگر جزو آدم‌های همیشه در سفر هستید، به‌ویژه در مسیرهای طولانی و خسته‌کننده، ناخودآگاه راحتی و ویژگی‌های دیگر هواپیما برای‌تان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

پس بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما علی بابا یک نگاه کوتاهی به لیست بهترین پرنده‌های مسافربری بی‌اندازید.

قبل از هرچیزی بگویم که خیلی از این مدل‌ها در ایرلاین‌های داخلی فعالیت ندارند اما برای پرواز با شرکت‌های هوایی خارجی می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. ویژگی‌های زیادی وجود دارند که یک هواپیما بین مسافران محبوبیت بیشتری نسبت‌به بقیه پیدا می‌کند.

برای مثال راحتی و فضای کافی صندلی‌ها به‌ویژه در پروازهای طولانی خیلی به‌چشم‌می‌آید. کیفیت غذا، مهمان‌دارهای مجرب و تجربه پروازی آرام، همگی جزو عوامل مهم برای یک هواپیمای خوب به‌شمارمی‌روند.

امروز با معرفی چندتا از بهترین مدل‌های هواپیمای مسافربری، ویژگی‌های شاخص آن‌ها را بررسی و کمی درباره فضای داخلی و امکانات‌شان صحبت می‌کنیم.

هواپیمای ایرباس A380

هواپیمای عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا را دارد. شاید علت فروش کم این هواپیما هم همین ظرفیت بالا باشد که هر شرکت هواپیمایی توانایی پرکردن آن را ندارد. ایرباس بین 525 تا 853 نفر ظرفیت دارد و در سه کلاس پروازی مختلف، خدمات خود را ارائه می‌دهد.

شاید کنار همه ویژگی‌های خوب، قشنگ‌ترین ویژگی این هواپیمای دو طبقه حرکت روان و کم‌تلاطم آن در آسمان باشد. برای سفرهای دوربرد مثل پروازهای بین‌المللی نسبتا طولانی استفاده می‌شود. هواپیمایی قطر، بریتیش ایرویز، ایرفرانس، لوفت‌هانزا، آل‌نیپون ایرویز و خطوط هوایی سنگاپور ازجمله شرکت‌های هواپیمایی به‌شمارمی‌روند که از این هواپیما در ناوگان خود استفاده می‌کنند.

بهترین مدل های هواپیمای مسافربری

هواپیمای ایرباس A250

با سفر در ایرباس یکی از آرام‌ترین پروازهای عمرتان را تجربه می‌کنید. این هواپیما با سیستم هدایت دیجیتال، یکی از محبوب‌ترین هواپیماهای مسافربری محسوب‌می‌شود. ظرفیتی بین 270 تا 378 نفر دارد و با امکانات مدرن، سقف‌های بلندتر و پنجره‌های بزرگ‌تر، سفری راحت را برای مسافران خود رقم می‌زند.

اگر بلیط هواپیما علی بابا را برای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز رزرو کنید، احتمال این‌که با یکی از این ایرباس‌های همراه شوید خیلی زیاد است. این ایرلاین تعداد زیادی از این هواپیماها را در ناوگان خود دارد.

هواپیما ایرباس A220

ایرباس هم ازنظر اقتصادی و هم ازلحاظ راحتی مسافران گوی سبقت را از بسیاری از هواپیماها ربوده‌است. صندلی‌های پهن، سطل‌های زباله با ظرفیت بالا و جای بار پهن و مناسب، همه شرایط را برای یک سفر راحت و جادار فراهم می‌کند. هم‌چنین در قسمت بالا، کنار کابین، طراحی پنجره‌ها به‌شکلی است که دید زیبا و خوبی از مناظر به شما می‌دهد و نور طبیعی فضا را به‌خوبی روشن می‌کند.

هواپیمای بوئینگ 767

بوئینگ مدل از آن مدل‌های قدیمی و موفق میان هواپیماهای مسافربری است که هنوز هم مثل یک شیر پیر، یال‌وکوپالش جلال و جبروت خاص خودش را دارد. تجربه سفر با این هواپیمای پهن‌پیکر را می‌توانید در سفر با بسیاری از ایرلاین‌های خارجی برای خودتان رقم بزنید.

بد نیست کمی هم درباره بوئینگ اطلاعات داشته‌باشید. این جت شخصی نزدیک 25 میلیون دلار قیمت دارد. سه اتاق خواب، یک اتاق کنفرانس، حمام اختصاصی، فضای استراحت، صفحه‌های نمایش 80‌اینچی و صندلی‌های چرمی فقط بخشی از امکانات این جت فوق لاکچری هستند.

هواپیمای بوئینگ دریم‌لاینر 787

در سالی که از دریم‌لاینر بوئینگ رونمایی شد، رکورد سریع‌ترین فروش میان هواپیماهای جدید را به‌خودش اختصاص داد. شرکت‌های هواپیمایی مختلف در اولین سری، 800 فروند از این هواپیما را سفارش دادند که احتمالا تا الان آل‌نیپون ایرلاینز ژاپن با ثبت سفارش 55 فروند، سردمدار طرفداران دریم‌لاینر است.

بهترین مدل های هواپیمای مسافربری

هواپیمای کریستال اسکای

اگر برای رزرو بلیط هواپیما علی بابا دنبال یک هواپیمای لوکس باشید، احتمالا بهتر از هواپیمای کریستال اسکای پیدا نمی‌کنید. البته به‌شرطی‌که بودجه پرداخت 18هزاردلاری بلیط آن را داشته‌باشید. این هواپیما با ظرفیت 80 نفر امکاناتی دارد که بیشتر شبیه یک اتاق در هتل 5 ستاره است.

سالن ناهارخوری هواپیمای کریستال اسکای آن‌قدر شیک و مجلل است که شما را یاد رستوران‌های درجه یک و مدرن می‌اندازد. یک آشپز مجرب و حرفه‌ای هم درطول پرواز مسافران را همراهی می‌کند تا غذاهای سروشده همواره تازه و درجه یک باشند.

صندلی‌های تخت‌شو با فضای باز جلوی پا، حمام با بهترین برندهای شوینده و دستشویی، ازجمله خدمات دیگر این هواپیما محسوب‌می‌شود. علاوه‌بر تلویزیون‌های اختصاصی، یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی هم برای استفاده عمومی وجود دارد. وای‌فای رایگان و هدفون‌های از امکانات دیگر کریستال اسکای هستند.

بهترین مدل های هواپیمای مسافربری

ایرلاین‌های داخلی

تا این لحظه هیچ‌کدام از هواپیماهایی که در بالا توضیح دادیم، در بین ناوگان‌های هوایی داخلی وجود ندارد. اما این به‌معنی ضعف یا کیفیت پایین هواپیماهای ایرلاین‌های داخلی نیست. چراکه بعضی از بهترین هواپیماهای مسافربری جزو لوکس‌ترین‌ها هم به‌شمارمی‌روند و در پروازهای معمولی استفاده نمی‌شود. در ناوگان‌های هوایی داخلی انواع مختلفی از خانواده ایرباس، بوئینگ و بسیاری از هواپیماهای دیگر وجود دارد که سالیان مسافران زیادی را به مقاصد داخلی و بین‌المللی جابه‌جا می‌کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس