کد خبر 1450181
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
قیمت تخم‌ مرغ امروز 17 مهر 1401/ هر عدد تخم‌مرغ 3 هزار تومان

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌میهن گفت: وزارت جهاد قیمت هر شانه تخم‌مرغ فله ۱.۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده را ۸۵ هزارتومان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا کاشانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید تخم مرغ را تعیین و به تشکل ها اعلام کرده است که آنها براین مبنا موظف به تامین تخم مرغ میادین هستند.

او قیمت جدید هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و هرشانه ۱.۸۰۰ گرمی تخم‌مرغ را ۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس نرخ هرشانه تخم مرغ ۱.۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده ۸۵ هزارتومان است. براین اساس عرضه هر عدد تخم‌مرغ بالاتر از ۳ هزارتومان غیرمنطقی است.

کاشانی می‌گوید: روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن این‌ میزان مازاد بر نیاز بازار است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: علی رغم مازاد تولید، معاونت بازرگانی وزارت جهاد طی نامه ای به سازمان دامپزشکی اعلام کرده که هیچ گونه مجوز بهداشتی صادر نشود که براین اساس صادرات محدود هم متوقف شد.

او گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و اثر آن بر مواد اولیه، فشارهایی به بخش تولید وارد می شود که در نهایت این امر منجر به تسریع در حذف گله طی ماه های آتی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    همین تخم مرغ زردهارو بنام خودمونی دونه ای 4و پونصد میفروشند.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    خوب خدا را شکر که قیمت اینم اعلام شد!!!خیالم راحت شد!
  • سعید IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    1 0
    واقعا بیشتر شبیه معما هست،دولتها در مدت ۴۳ سال نتونستند مشکل تخم مرغ را حل کنند،فکر کنم بجز ایران در هیچ کجای دنیا تخم مرغ مشکلی برای ملتها نیست
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    بازار بالای ۱۰۰هزار دارن میفروشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس