کد خبر 1450160
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

به گزارش مشرق، حسین دلیریان، سخنگوی سازمان فضای ایران، در حساب توییتری خود نوشت: «سازمان فضایی ایران با بررسی تصاویر ماهواره‌ای اعلام می‌کند که پل کلانتری نقش بسزایی درخشک شدن دریاچه ارومیه داشته است، میزان مصالح واردشده به دریاچه برای احداث این میانگذر و برهم خوردن چرخه جریان‌های آبی در نیمه شمالی و جنوبی این دریاچه، یکی از عوامل تخریب اکوسیستم و خشک شدن آن است.»

علت خشک شدن دریاچه ارومیه +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 29
  • غیر قابل انتشار: 15
  • پدرام IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    9 0
    چی بگم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    81 32
    از ثمرات دولت نخبگانی احمدی نژاد
    • رحیم آب منگل IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      16 10
      جهت اطلاع طرح دولت موسوی اجرا دولت هاشمی وخاتمی وده درصد عملیات نهایی وبهره برداری دولت احمدی نژاد
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      13 6
      متاسفانه اخبار شما غلط است، زمان میر حسین شروع، هاشمی ادامه، دوره خاتمی شدت و احمدی‌نژاد تمام شد.
    • ارسلان IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      13 5
      هرچند اصلا با احمدی نژاد و کارهایش موافق نیستم اما ساخت پل در سال 1379 یعنی دوره اول دولت خاتمی آغاز شده است. حال شما فکر می کنید احمدی نژاد یا هر شخص دیگری آیا می توانستند این پل را افتتاح نکنند؟
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      26 15
      اشتباه می فرمائید، این پل زمان هاشمی وخاتمی ساخته شد
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      67 10
      ارومیه قلب آذربایجان است پ ک ک ها رو بیرون خواهیم کرد
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      50 4
      اورمیه قلب آذربایجان ایران....نه قلب مهاجرین تروریست
    • ali IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 2
      عزیز دل مسئله اول، میدونی چرا این پل به نام کلانتری ثبت شده یا نه .دوما این طرح بعد از اینکه نیمی بیشتری مصالح به دست دولتهای قبلی وارد ارومیه شد بدست احمدینژاد تکمیل و افتتاح شد در نیمه دولت اول احمدینژاد .و همان موقع انقدر روی دولت فشار بود که چرا این همه هزینه شده تو تکمیلش نمی کنی؟؟؟ البته همینقدر که ضرر داشته منفعت هم داشته که اگر این پل نبود انقدر بنزین و گازوییل باید دور و بر ارومیه در هوای دریاچه و شهر ارومیه وارد میشد که اگر هم خشگسالی نبود باز روی دریاچه ارومیه و شهر ارومیه اثر بد میگذاشت.بگذریم الان که اقای دلیریان اینطوری مطلب زدند همه کارشناس شدند و میگن این طرح از اول اشتباه بود باید فوری خراب بشه.کارشناسانی که معتقدند فوری خراب بشه راست میگن بیان بین مردم اذربایجان شرقی و غربی و اگر جرات کردن این حرف را بزنند.راستی تو که می فرمایی از ثمرات دولت احمدینژاده ایا میدونی سد 15 خرداد که قرار بود قم را اب رسانی کنه و نه تنها نتونسته و هر ماه و هر سال هم برای تعمین و نگهداریش بودجه کلان خرج میشه چون ناکارامد ساخته شد بلکه کشاورزی میمه را هم نابود محض کرد از ثمرات کدام دولت نخبگانی بود؟؟ هر دو تا این پروژه را سرچ کنی متوجه می شی عزیز دل فقط یک سرچ
    • من IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      9 2
      سازمان فضایی چرا هیچ اشاره ای به تونل های عظیم انتقال آب زرینه رود وسیمینه رود به تبریز نمیکنند که کامیون با بارش میتونه از داخلش رد بشه و علت اصلی کمبود آب دریاچه هستند
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      10 0
      قلب تروریستها جهنم هستش
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      15 2
      یاشاسین آذربایجان یعنی زنده باد ایران
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      17 7
      یک بار نشد کوردها به خاطر دریاچه ارومیه اعتراض کنند دلیلش مشخص است چون مهاجر هستند
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      0 0
      حالا هرکی.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      16 1
      ارومیه قلب آذربایجان ایران
    • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      5 0
      من این نظر را قبول ندارم به چندین دلیل: 1- من متوجه نمیشوم چطور سازمان فضا ی ایران به این نتیجه رسیده است. و ایا این سازمان ملت ایران را انقدر احمق دانسته که خشگی ب دریاچه بزرگ ارومیه را میخواهد با یک تویت و یک عکس به 85 میلیون ملت ایران بفروشد. مگر با عکسهای فضایی و در حد توان این مملکت شما میتوانید اینگونه نتیجه گیری کنید؟.نقطه شروع شما در چه سالیست و ایا میتوانید صحت گفته خود را با مقایسه عکسهایی از نقطه/سال شروع تا امروز اثبات کنید؟. 2- میزان مصالح وارد شده ؟ اکثر پلهای جهان بر روی ستونهای بتونی ساخته شده اند و در هیچ موردی به خشک شدن رودخانه/دریاچه ختم نشدند. ایا این جناب میگویند انقدر بتن و سمنت / و ستونهای خارج از استفاده به رودخانه وارد شده که منجر به تغییر جریان اب شده است؟. 3- یک تحقیق از صفهات مشرق نشان میدهد که اب این دریاچه به باغهای کشت سیب رفته که متاسفانه اکثر سیبهای کشت شده نیز بعلت ندانم کاری کار نشناسان در زمین گندیدند. 4-عوامل دیگر ایجاد سدهای غیر لازم و ناتوانی با مماشت باعوامل طبیعی کاهش بارندگی و بی برنامهگی و ...... امیدوارم نظرات این سازمان در یک پرونده علمی بدنبال این توویت به مقامات دولت تحویل شود تا دولت و ملت انرا متوجه شود.
    • سیروان مهابادی IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      15 2
      در جواب اون پژاکی ۱۵:۳۰ که فرمودن دریاچه ارومیه قلب کردستان ایران است: دریاچه ارومیه قلب همه ایران است نه پژاکی هایی که پابه پای کومله و دمکرات سه ماه در حال براندازی و تجزیه ایران بودند . زنده باد برادران ترک زبان و فارس و عرب زبان و همه اقوام عزیز ایرانم
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    57 7
    از اول هم این پل غیر علمی و غیر اصولی به خاطر اصرار و پا فشاری تعدادی مسئول بی سواد انجام گرفت
  • سولماز IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    4 0
    خوب اون ادمایی که بسواد بودن و این پل و زدن الان نباید مجازات بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    پشت سدهم مثل ذره بین اب بخارمیکنه وهدرمیده خوب جمعش کنن سدرواگه جزضررچیزی نداره
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    پشت سدهم مثل ذره بین اب بخارمیکنه وهدرمیده خوب جمعش کنن سدرواگه جزضررچیزی نداره
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    پشت سدهم مثل ذره بین اب بخارمیکنه وهدرمیده خوب جمعش کنن سدرواگه جزضررچیزی نداره
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    39 8
    باید دستور تخریب این سازه غیر مهندسی داده شود. و سریعاً عملیات تخریب آغاز شود. احداث این جاده و پل از همان اوایل هم اشتباه مهندسی بزرگی بوده است.
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    12 2
    چرا حرف مفت میزنی مرد حسابی! مشکل دریاچه کشاورزی بی حد و حساب و حفر هزاران چاه غیرمجاز و استخرها در زمین تیکه تیکه شده ۱۰۰۰ متری که چند ساله مد شده! شما خبر داری کشاورز چه بلایی سر آب های زیر زمینی میاره؟ بعدشم بخاطر یک سرما یا ضعف خاک تمام محصولش خراب میشه و آب از دست میره. دولت محترم از شما عاجزانه خواهش میکنیم دستور نابودی ویلاهای میلیاردی در استان آذربایجان غربی که در زمین کشاورزی ساخته شدن ، همینطور قطعه های کوچک، و چاه های غیرمجازی که تعدادشون هزاران هزارتاست صادر بفرمایید. اصل میوه رو صادر میکنن عراق هیچ خیری برای ملت نداره. پل در حد یک هزارم کشاورزان تاثیر نداره، وقتی از صب تا شب آب مغز زمین با موتور میکشن پل چیکار کنه؟! مشرق منتشر کن، اگر میتونی به بخش مربوطه اطلاع بده تا برخورد کنن.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    13 0
    دریاچه ارومیه با احداث سدها خشک شد عمدی بود
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    جمع کنید این اشتباه طبیعت را ....
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    خب راه حل؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    چه بد
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    خب قبلا کارشناس نداشتیم؟!
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    راه حل؟
  • ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    5 1
    بر فرض که آب از شمال به جنوب دریاچه نرسیده پس چرا همش خشکیده ؟ خواهشا عوام فریبی نکنیم میزان آب ورودی به دریاچه بر اثر سد بندی ها ی غیر اصولی و کاهش بارندگی کم شده علتش اینه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    5 0
    اگه اینطور باشه باید خیلی از دریاچه ها و رودخانه در دنیا خشک بشه...
  • حمیدرضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    4 2
    پس عمدی بود. با این تن بیمار ایران چه ها که نکردید. این قسمتی از خاک خدا بود. چرا چنین کردید.
  • حسین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    توجه نکردن به توسعه پایدار این فجایع رو می آفریند مشکل اساسی دریاچه فقط حق اب دریاچه می باشد سهم اب دریاچه رو برای تولید سیب بردند حالا باید نمک برداشت کنند
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    خب الان که خشک شده میشه خیلی راحتتر روش کار کرد و اصلاحش کرد و قستمتهای پرشده رو تبدیل به پل کرد تا وقتی پر آب شد،چرخش آب بحالت طبیعی برگرده.
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    اینم هنریست هنر ویرانی
  • 🤔 IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 1
    باید تخریب بشه جلوی ضرر هر موقع بگیری منفعته
  • NL ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    چی بگم
  • رضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    این کارشناسی کاملا بی منطق هست،لااقل برای مشاوره با کارشناسان مشورت کنید
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    عدم اختصاص حقابه باعث خشک شدن دریاشده نه ساخت پل.آب از زیر پل رد میشه اما جریان آب کم است.باران برف نیست اطراف رعایت حقابه نمی کنند.
  • محمد IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 1
    آفرین
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    دریاچه خشک شد ابرهارو چرا از آسمان آذربایجان میدزدن و مانع رسیدن توده ها به آذربایجان میشن !
  • امیر IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    24 5
    تا دیر نشده باید پل را برداشت
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    6 3
    البته کشاورزی آب بر کنار دریاچه و حفر ده ها و صدها حلقه چاه مجاز و غیرمجاز کشاورزی کنار دریاچه هم بی اثر نبوده اگر "عقل" وجود داشته باشد تا شعاع 50 کیلومتری دور دریاچه , کشاورزی و باغداری غیرگلخانه ایی و سنتی کاملا ممنوع اعلام می شود اشتغال زایی شیفت می شه به صنعت یعنی بجای کشاورزی , دورتادور دریاچه صنایعی احداث می شود که ماده اولیه شان همین نمک کف دریاچس آب این صنایع هم از محل پساب فاضلاب تبریز و ارومیه و ... تامین می شه به این شکل اگر میزان برداشت نمک به 5 برابر میزان فعلی هم برسد دریاچه به مرور احیا خواهد شد الان مشکل اصلی اینه که تمام آب هایی که دریاچه را تغذیه می کنند برای کشاورزی و باغداری کشیده شده اندک آبی هم وارد بشه آنقدر نمک هست که سریعا بخار بشه و از بین بره برداشت نمک از کف دریاچه باید به شکل صنعتی و عمیق انجام بشه همین کار یک روش خوب برای احیای دریاچس ضمنا تا شعاع 50 کیلومتری دوردریاچه , حواس ها باید به ویلایی سازها هم جمع بشه که این ها در ویلاهای خود چاه حفر نکنند استخر و ... نزنند اگر این شیفت از کشاورزی باغداری به صنعت انجام بشه به مرور خود دریاچه , خودش را احیا می کند .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    15 9
    سکه و ارز و خودرو ثانیه شمار در حال افزایش است ویرانی هم هنریست
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      3 4
      سخنی از مادر عروس
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    12 0
    آقای حسین دلیریان، عیسی کلانتری یادتان رفته ؟؟؟
  • داریوش IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    17 11
    این پل از معجزات دولت هزاره سوم با هاله ای از نور اتفاق افتاد
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 2
      خفه شو اصلاحاتی با عقبه 32 سال دولت بی محتوی
  • جمشید IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خب راه حل چیست
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    5 3
    دقیقا درسته. پل باید تخریب بشه.
    • حسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 0
      ما کارو دادیم دست کار دان.حالا نوبت خراب کردن پلیه که کاردان ها قبل ساختن وبا تخریبش وریختن مسالح درون این چاله بی خاصیت یک زمین بزرگ برای ویلاسازی عزیزان وآقا زاده های گرانقدرشون فراهم شود..اخه عزیز دل وقتی آبی وارد این دریاچه نمیشه تو بیا پلم خراب کن.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    9 0
    به هر حال پول بیت المال که بین شرکتا تقسیم شده ؟؟؟؟؟ مهم اینه دریاچه زیاد بود و نبودش مهم نیست مثل بقیه چیزا
  • سید IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    10 2
    دریاچه مرده را با خاک وسنگ بپوشانید تانمک آن درهوا پخش نشود وآب شیرین ارزشمند رادرآن هدرندهید تا کی هزینه برای کار بیفایده
  • سجاد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    44 6
    ارومیه قلب تپنده آذربایجان انشاالله بزودی شاهد اخراج تمامی بیگانگان مهاجری که از کوهها به این سرزمین آمدن را خواهیم دید منتظر باشید
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 7
      آفرین آقاسجاد گل گفتی در منطقه آذربایجان جمعیت مغول تبار زیادی هستند که باید شناسایی و اخراج بشن
    • محمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      7 1
      احمقی که در سایت انتخاب نشسته و عبارت "ارومیه قلب کردستان" رو منتشر می کنه یک وطن‌فروش است و به دنبال تجزیه ایران است.
    • محمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      6 1
      احمقی که در سایت شهرخبر نشسته و عبارت "ارومیه قلب کردستان" رو منتشر می کنه یک وطن فروش است که به دنبال تجزیه ایران است.
    • امیر IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      7 1
      ارومیه قلب تپنده ایران انشاالله بزودی شاهد اخراج تمامی بیگانگان مهاجری که از کوهها به این سرزمین آمدن را خواهیم دید
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      2 4
      هیچ بیگانه و مهاجری آنجا نیست و همه فرزندان ایران هستن. و همه ایران سرای ایرانیان است.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 2
      ارومیه متعلق به کل ایران است
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      13 1
      انشالله تروریستهای پ پ ک و کومله و پژاک و از آذربایجان اخراج میکنیم
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      4 0
      آذربایجان ایران اسلامی. کامل بگید
    • امير IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 6
      بيسواد يكم تاريخ بخونين تا بفهمين ماد بيكانه است يا شما عثمانيهاي غارتكر
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
      1 0
      منظورت؟
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    3 0
    با مسدود کردن چرخش آب قسمت کم عمق با قسمت عمیق دریاچه دمای آب بالا رفته و تبخیر شدت یافته !
  • پسرک تورک IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    10 2
    ارومیه (قلب) آذربایجان هس باید علاجی خواهی کرد که دریاچه کامل خشک نشه
  • سعید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    خدا لعنت کنه باعث این کار رو
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    ارتیاط آبی و هیدرولیکی در دو طرف برقرار است و پل هیج نقشی در خشکی دریاجه ندارد. دریاچه ارومیه هم مثل باتلاق گاوخونیَ و مثل درباچه هامون و مثل دریاچه بختگان که هیج پای روی هیچ کدام انها ساخته نشده براثر کاهش اورد اب به داخل انها خشک شده و هیج ارتباطب به پل ندارد و هیج مصالح در مقایسه با حجم دریاجه بسیار ناچیز است
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 5
    کدوم باهوشی این پل رو احداث کرده و دستور ساخت داده؟ هنر تخریب کشور به دستان دولتمردان ایرانی می بارد.... خداوند رحمت کنه دکتر حسابی رو که چه رنجها از دست این مسئولین در ایران کشید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    کاملا مشخص بود که بعد از این پل این اتفاق ناگوار افتاد که این یکی از بی فکری دولت احمدی نژاد بود
  • محمود IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خجالت هم خوب چیزیه
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 5
    ارومیه و آذربایجان و حتی فراتر از آن .... همه جز ایران هستن.
  • US ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    نظری ندارم
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    9 1
    ارومیه قلب آذربایجان است و تا ابد هم خواهد ماند و هرگز قلب تروریست ها نبوده و در آینده هم نخواهد بود.
  • Amir navid IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    5 1
    من اهل ارومیه و آذری هستم و در خاک ایران متولد شدم و مانند تمام آذری ها همیشه به آن وفادار خواهیم ماند و تا ابد نام آن آذربایجان خواهد ماند و سنگر محکم میهنم ایران خواهد بود پاهایی که در مسیر تجزیه ایران قدم بردار دارد را خواهیم شکست ایران باید ایران بماند والسلام
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    چرا اصلاح نمیکنند این میانگذر رو ؟
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خوشم میاد مسله رو میپچونید. کلا دریاچه آب نداره حال پل باشه یا نباشه
  • نادر IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خب؟
  • علیزاده IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی به تحقیق بودجه ندهند وآزمون خطایی کار کنن وسدهای بی رویه وبدون کارشناس انجام بشه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    درست میشه
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    کار کیه؟
  • ایران IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 0
    دوستان به خاطر این پل دریاچه خشک نشد
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    یعنی آب دقیقا کجا میره پس؟؟
  • محمد GB ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    1 2
    همچین چیزی نیست. پل که حجم ورودی به دریاچه ارومیه رو تغییر نمیده، در جریانهای آب درون نقاط مختلف دریاچه میتونه اثر بگذاره. داستان دریاچه ارومیه خیلی ساده است. در ۱۰ هزار سال گذشته منطقه فلات ایرات رو به خشک تر شدن رفتن. حجم بارندگی کمتر شده و متعاقبا حجم ورودی به حوزه های آبخیز کمتر شده. دریاچه ارومیه رو هر کاری بکنید یا نکنید خشک خوهد شد. استراتژی صحیح باید واقع بینانه باشه. مساحت دریاچه باید ک چیک بشه و قسمت خشک شده با یک لایه خاک کاور بشه.
  • توحید IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 1
    چشمه های این دریاچه را با هزاران تن بتن کور کردند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    ضرورت دارد برای احیای دریاچه بخشی از اب کشاورزی وخوراکی به دریاچه ارومیه اختصاص .وکشاورزان را برای تولید نمک به ان خطه اعزام کنید
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    ولی خوب بودجه گرفتید با عنوان مطالعه توسط دانشگاه و مشاور چاپیدید و اخر هم خشک کردید و مطرح میکنید دلیلش اقلیم بود
  • اریان IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    عقل بده
  • یبیب IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    1 0
    آخه اصلا پل نیست کوه رو منفجر کردن خاک ریختن وسط دریا دیوار کشیدن یک تکه کوچیک پل داره فکر میکنین گلدن گیته ?... خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس