اسرائیل

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که به اذعان خود مقامات صهیونیست از بحرانهای شدید داخلی و ضعف و ناتوانی در دستگاههای نظامی و امنیتی خود بویژه ارتش رنج می برد، به لفاظی علیه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بدون اشاره به ضعف درونی ارتش این رژیم در سطح عملیاتی و جبهه داخلی مدعی شد که "نیروهایش آمادگی خود را برای ضربه زدن به اهداف هسته ای ایران بهبود بخشیده اند."

کوخاوی که در مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل آویو حرف می زد، ادعا کرد: "ارتش آماده روزی است که دستور اقدام علیه برنامه هسته ای صادر می شود و ماموریت خود را انجام خواهد داد."

او همچنین بدون توجه به توان بالای محور یکپارچه مقاومت که رژیم صهیونیستی را از همه سو محاصره کرده است، ابراز عقیده کرد که "ایران بدنبال تاسیس حزب الله دوم در سوریه" بوده و "این طرح مختل شده" است.

این ادعاهای کوخاوی درباره آمادگی ارتش این رژیم درحالی مطرح می شود که خود ژنرال ها، کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی در طول ماههای اخیر به ناتوانی ارتش در سطح نیروی زمینی و هوایی و حفاظت از جبهه داخلی در برابر هرگونه جنگ احتمالی در آینده اذعان کرده اند.

چندی پیش بود که «اسحاق بریک» ژنرال ارشد رژیم اسرائیل شرایط نیروهای نظامی خود را بدترین شرایط از ۵۵ سال گذشته تاکنون توصیف کرد و گفت که این رژیم برای رویارویی با هر جنگی که در پیش باشد، آمادگی نظامی ندارد.

بریک که مسئول دریافت شکایات از نظامیان صهیونیست است، گفت: "وضعیت ارتش رو به وخامت است و از سال ۱۹۶۵ ارتش شاهد چنین افتی نبوده است. من خواهان تشکیل کمیته تحقیق ویژه برای رسیدگی به این موضوع شدم اما فایده ای نداشته است."

وی افزود: خلأهای شدیدی در ارتش وجود دارد و وضعیت این خلأها رو به وخامت است. فرهنگ سازمانی در بدترین حالت خود قرار دارد و در جنگ بعدی دچار مشکل شدیدی خواهیم شد.

بریک با انتشار گزارشی در این زمینه که در آن به‌ عدم آمادگی ارتش اسرائیل برای جنگ تاکید کرده بود، فرماندهان و افسران را به گمراه کردن افکار عمومی "اسرائیلی‌ها " درباره آمادگی جنگی ارتش متهم کرد.

وی اشاره کرد که ارتش رژیم اسرائیل از ضعف و نقص شدید رنج می‌برد اما فرماندهی نظامی در تل آویو، حقیقت این موضوع را پنهان می‌کند.

بریک اضافه کرد که فرماندهان ارتش درباره هر آنچه که مربوط به نقص و خلل در ارتش است، واقعیت را نمی‌گویند.

بریک تاکید کرد که بزرگترین نگرانی برای اسرائیل، ناتوانی نیروی زمینی در دستیابی یک پیروزی سریع در برابر حزب الله و در نتیجه کشیدن شدن گردان‌های زرهی به یک جنگ فرسایشی خونین است.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: بعید است که اختلاف بین ژنرال‌های اسرائیلی به زودی پایان یابد و هزینه‌ کردن برای نیروی هوایی و سازمان اطلاعات ارتش بر هزینه کردن برای نیروی زمینی اولویت خواهد داشت.

روزنامه «هاآرتص» نیز مردادماه سال جاری در گزارشی نوشته بود که نیروی هوایی رژیم اسرائیل سال‌هاست که تلاش می‌کند تصویری قهرمانانه از خود به جهان معرفی کند طوری که بهترین نیروی هوایی جهان به نظر برسد، اما واقعیت کاملاً متفاوت است، چراکه انبوهی از مشکلات وجود دارد که نیروی هوایی را در جنگ‌های چندگانه بعدی به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این درحالی است که کارشناسان رژیم صهیونیستی درباره ناتوانی و ضعف جبهه داخلی این رژیم در برابر حملات همه جانبه در هرگونه جنگ احتمالی در آینده هشدار داده اند.

همزمان نیز به اذعان خود صهیونیستها بویژه با روی کار آمدن کابینه راست افراطی در رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، شکاف و چند دستگی در بین "اسرائیلی ها" تشدید شده است و وضعیت به جایی رسیده که برخی از کارشناسان و سران سیاسی این رژیم درباره احتمال وقوع جنگی داخلی در آینده هشدار می دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس