جمع‌آوری امضاء برای احضار السودانی از سوی یک فراکسیون در پارلمان عراق

به دنبال کاهش شدید ارزش دینار عراق در مقابل دلار، یک فراکسیون مخالف در پارلمان این کشور از تحرک خود برای احضار نخست وزیر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از العربی الجدید، فراکسیون مخالف "امتداد" در پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از همان لحظات نخستی که به دولت سهمیه‌بندی رأی اعتماد داده شد آشکارا گفتیم که این دولت نیز کپی دولت‌های شکست خورده قبلی است. روز به روز ارزش دینار عراق در مقابل دلار در میان سکوت هولناک دولتی و بدون هیچ گونه اقدام دولتی کاهش می‌یابد. تمام کسانی که اکنون در دولت هستند شعارهای خود را کنار گذاشتند و به وعده‌هایشان عمل نکردند.

در این بیانیه آمده است: شکست دولت در تعامل با پرونده سرقت قرن و وعده‌هایی که اجرایی نشد و آزاد بودن متهم اصلی این پرونده نشان می‌دهد که طرف‌های رسمی و حزبی در این سرقت دست دارند. ما به جمع آوری امضا برای احضار محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مقابل پارلمان و در مقابل مردم مظلوم عراق می‌پردازیم.

از سوی دیگر رحیم الدراجی، رئیس جنبش سیاسی "کفی" (بس است) در عراق نسبت به "انقلاب گرسنگان" به دلیل کاهش ارزش دینار عراق در مقابل دلار هشدار داد.

وی گفت: ادامه افزایش قیمت دلار منجر به افزایش قیمت کالاهای غذایی و داروها و مواد دیگر شده است و این منجر به افزایش فقر خواهد شد. پیامدهای فاجعه ادامه افزایش قیمت دلار منجر به خشم ملت عراق و ایجاد انقلاب گرسنگان در سرتاسر عراق خواهد شد. ما آرزو داریم که این اتفاق بیفتد تا فاسدترین طبقه سیاسی برکنار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    لعنت بر سیاسیونی که برای کسب قدرت، آرزوی گرسنگی مردم را می کنند!! مثل این جناب الدراجی که علناً امیدوار است مردم عراق به فلاکت و گرسنگی دچار شوند تا یک طبقه سیاسی ولو فاسدترین، سرنگون شود. عیناً در جلد امثال جهانگیری فرو رفته است.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    قابل توجه کسانی که میگن ایران پول داده تا عراق و لبنان و سوریه فقط عشق و حال کنن.... عراق وضع خرابه
  • مهیار IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    در ایران دلار انگار موتور جت بهش وصل کردن!! با سرعت سرسام آوری داره میره و مسولین با پای پیاده افتادن دنبالش، نگهش دارن!!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    عراق که تحریم نیست معلومه مفسدین مانند ایران دست بکار هستند تا درد و رنج مردم را تشدید کنند
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    7 0
    نقشه یکسان و جدید برای جبهه مقاومت
    • عبدالله مومن IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      6 0
      چون الکاظمی که مزدور آمریکاست. فراری شده است. شیطان بزرگ. توطئه بر علیه دولت جدید عراق را شروع کرده است
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    1 0
    اجبار به پاسخگویی اینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس