کد خبر 1449753
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
بازخواست نمایندگان کنگره آمریکا بابت کف‌نزدن برای زلنسکی!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که وضعیت در منطقه دونباس "مشکل و دردناک" است و به تمام "قدرت و تمرکز" کشور نیاز دارد.

به گزارش مشرق از رویترز، زلنسکی در سخنرانی ویدئویی دوشنبه شب خود بیان کرد باخموت، کرمینا و سایر مناطق در دونباس نیاز به حداکثر قدرت و تمرکز دارد.

وی اضافه کرد: "وضعیت در آنجا دشوار و دردناک است. اشغالگران از همه منابع خود استفاده می‌کنند - و این منابع قابل توجه هستند - تا به نحوی پیشروی داشته باشند. "

صبح روز ۲۴ دسامبر (۳ دی) نیروهای روسیه با استفاده از پرتابگرهای چندگانه راکت گراد «Grad» حمله گسترده‌ای را به مرکز خرسون انجام دادند که ۱۰ نفر در این حمله کشته و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند. حال ۱۸ نفر از آنها وخیم گزارش شده بود.

به گزارش ایرنا، اوکراین مدعی است از اواسط مهر تاکنون با حمله توپخانه‌ای، موشک‌ها، گلوله‌های روسیه و حملات پهپادی روبه‌رو بوده است که بسیاری از آن‌ها زیرساخت‌های انرژی این کشور را در تلاش برای کاهش خدمات برق و سامانه گرمایشی با پیشروی زمستان و یخبندان هدف قرار داده‌اند.

از زمانی که نیروهای روسیه عقب‌نشینی کردند و ارتش اوکراین شهر خرسون را در ماه آبان پس گرفت، گلوله‌باران در این شهر شدیدتر شده است.

هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از طرح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی برای صلح خبر داده بودند که قرار است اواخر فوریه ارائه و در سالگرد شروع جنگ اوکراین رونمایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    ایران باید صربستان را به موشک های بالستیک ضد کشتی و ضد رادار مثل فاتح 110 و خلیج فارس زمین به زمین همانند ذولفقار و همچنین موشک های کروز ضدکشتی همانند یاعلی با بردهای بالای 700 کیلومتر تجهیز نماید
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    باید وزیر خارجه اینطور بگوید ما به هر کی دلمان می خواهد بر اساس منافع ملی اسلحه می فروشیم و به کسی ربطی ندارد نه اینکه مثل متهم جواب دهد اظهارات ذلیلانه وزارت خارجه برازنده دولت انقلابی رئیسی نیست
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    خوب چرا روسیه از پهبادهای ارزان قیمت برای هدف قرار دادن این تاسیسات استفاده نمی کند استفاده از موشک های کروز گران قیمت برای نبردهای طولانی مدت روسیه اصلا به صلاح نیست
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    ایران باید موشکهای بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد بمنظور انتقام از امریکای عوضی
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    کشورهای غربی همانطور که روسیه را در سال 2014 فریب دادند ما را دارند فریب می دهند که بالستیک به روسیه ندهیم ما نباید زمان را از دست بدهیم و سریع باید به روسیه بالستیک بدهیم و سوخو 35 را سریع دریافت کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس