کد خبر 1449675
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
.

افزایش سرسام‌آور هزینه‌های انرژی در انگلیس، سبب شد تا کلیسای سنت جان در منطقه دارلینگتون واقع در شرق این کشور، به دلیل هزینه بالای سوخت و ریزش تعداد مراجعین تعطیل شود.

به گزارش مشرق، مارک ایست معاون اسقف منطقه دورهام تأیید کرد که روند قانونی تعطیلی کلیسا آغاز شده است. وی افزود که خدمات کلیسا به دلیل "هزینه های بالای گرمایشی" به حالت تعلیق درآمده است.

ایست گفت که این تصمیم با "غم بزرگ" گرفته شده اما کلیسا دیگر نمی تواند هزینه های جاری خود را بپردازد. وی افزود: "با توجه به هزینه های بالای سوخت، اسقف دورهام اجازه داد تا از روز یکشنبه ۵ فوریه خدمات این کلیسا را به طور موقت متوقف کنیم."

این مقام مذهبی انگلیس اضافه کرد: با وجود مراجعین اندک به کلیسا، اکنون بسیار بعید به نظر می رسد که بتوانیم هزینه های جاری و نگهداری این ساختمان بسیار بزرگ را بپردازیم، یا داوطلبان لازم را برای ایفای نقش های لازم برای اداره کلیسا پیدا کنیم.

کلیسای سنت جان در سال ۱۸۴۹ برای خدمت به کارگران راه‌آهن در شهر افتتاح شد. مارک ایست می‌گوید که تعداد کم مراجعین در مدت زمان طولانی، کلیسا را از نظر مالی ناپایدار کرده است.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که از یک سو هزینه های انرژی در انگلیس از اکتبر گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته و بسیاری از خانواده‌ها در بحبوحه سرمای زمستانی با فقر سوخت مواجه هستند. از سوی دیگر نتایج تازه‌ترین سرشماری صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که آمار پیروان حضرت عیسی (ع) به نصف جمعیت مردم این کشور کاهش یافته و مسیحیان در حالی تبدیل شدن به اقلیت مذهبی هستند. این در حالیست که آمار مسلمان رو به رشد بوده و اسلام دومین دین بزرگ توحیدی پایتخت شناخته می‌شود.

مرکز ملی آمار انگلیس هشتم آذر با انتشار گزارشی، به تطبیق جمعیت پیروان ادیان مختلف در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ پرداخته و نوشته است که کمتر از نصف جمعیت مردم انگلیس و ولز (۴۶.۲ درصد معادل ۲۷.۵ میلیون نفر) در سرشماری سال ۲۰۲۱ خود را مسیحی معرفی کرده‌اند.

این میزان در قیاس با سرشماری سال ۲۰۱۱ که ۵۹.۳ درصد (معادل ۳۳.۳ میلیون نفر) مسیحی بوده‌اند، ۱۳.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این درحالیست که آمار مسلمانان از ۲.۷ میلیون نفر (۴.۹ درصد) در سال ۲۰۱۱ به ۳.۹ میلیون نفر (۶.۵ درصد) در سال ۲۰۲۱ رسیده است و بر همین اساس مسلمانان دومین جمعیت ساکن در پایتخت انگلیس را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس