انتقال مشکوک تجهیزات نظامی آمریکا از اربیل به پایگاهی در مرز با سوریه

بک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار عراق از انتقال مشکوک تجهیزات نظامی آمریکا از پایگاه الحریر اربیل به پایگاه الولید در مرز با سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، روز دوشنبه (۲۶ دسامبر) فاش کرد که تجهیزات نظامی ارتش آمریکا از پایگاه الحریر در اربیل به پایگاه الولید در مرز با سوریه رسیده است.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: «تجهیزات نظامی زیادی از پایگاه الحریر در استان اربیل عراق به پایگاه الولید در نزدیکی گذرگاه مرزی با سوریه در غرب استان الانبار انتقال یافته است. این انتقال در راستای اقدامات پیشگیرانه نیروهای آمریکایی در قبال حملات احتمالی علیه آنها صورت می‌گیرد.

پایگاه الحریر در منطقه شقلاوه واقع در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شهر اربیل قرار دارد و نزدیک‌ترین پایگاه آمریکایی در مرز ایران است و حدود ۱۱۵ کیلومتر از آن فاصله دارد.

ارتش آمریکا استفاده از این پایگاه را از سال ۲۰۱۵ برای آنچه جنگ علیه داعش خواند، آغاز کرد. این پایگاه به موشک‌های دفاعی، هواپیماهای جنگی و رادارهای پیشرفته مجهز است.

این منبع آگاه افزود: نیروهای آمریکایی به دلایلی نامعلوم، کاروانی از تجهیزات و ماشین‌های جنگی را تحت پوشش هواپیماهای جنگی خود برای تقویت حضورشان در نزدیکی بندر الولید در منطقه الرطبه در غرب الانبار انتقال دادند.

به گفته وی، هواپیماهای آمریکایی، پرواز بر فراز مناطق نوار مرزی با سوریه را تشدید کرده‌اند و پایگاه عین الاسد به دلایل احتیاطی، تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 1
    جمهوری اسلامی شکست سختی آمریکا رو داده در منطقه تمام طرحها و نقشهای آمریکا بی فایده شده ...باید جمع کند برود و میرود
  • وحید IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 3
    از سایه امریکا هم وحشت دارین عجب اقتداری عجب احمق بازی هایی
  • علی افصحی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    3 1
    این تحرکات نشان از ترس شیطان بزرگ از روزهای آتی است!روزهایی که یکی از ناجوانمردانه ترین دولتی جهان در آن رخ داده است. تروری به دست دولت آمریکا. ترور کسی که عالم برایش عزادار شد. ترور سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی. آمریکایی ها دیگر در هیچ نقطه‌ای امنیت نداشته به ویژه در منطقه! چه تجهیزاتشان را اینور بکشند یا اونور!تاثیری در نابودی و اخراجشان نخواهد داشت.
  • ذ IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    2 0
    مرگ برآمریکا وبایدن وپمپووترامپ دشمنان ملت ایران وعراق ولبنان وسوریه
  • بی نام IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    این اربابان جنگ ول کن خونريزي و ناامن کردن جهان نیستند و دوست ندارند جهان رنگ صلح و آرامش به خود بگیرد،امیدوارم خدا مکر و حیله هاشونو به خودشون برگردونه. ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    یعنی ممکنه به اربیل حمله بشه مثلا ترکیه یا ایران حمله کنند
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    ترامپ، پمپئو، پنس، بولتون و سایر قاتلین نحس و نجس سردار دل‌ها شهید سلیمانی عزیز را بکشید. ان شاء الله، برکت می‌آید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس