روابط روسیه و چین تحت تاثیر شرایط بین المللی قرار نمی گیرد

وزیر خارجه چین تاکید کرد که روابط کشورش و روسیه در ابعاد مختلف رو به افزایش است.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، وزیر خارجه چین روابط دو جانبه میان پکن و مسکو را مثبت ارزیابی کرد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز یکشنبه در اظهاراتی عنوان کرد که روابط چین و روسیه به شکلی یکپارچه قوی است و متاثر از شرایط بی ثبات بین المللی دستخوش تغییر نمی شود.

وزیر خارجه چین در نشستی که به دیپلماسی این کشور اختصاص داشت، گفت که روابط میان چین و روسیه مستحکم است. این روابط در معرض مداخله و تحریکات نیست و تغییرات عمده در وضعیت کنونی دنیا به این روابط آسیب نمی رساند.

وانگ یی در ادامه خاطرنشان کرد که همکاری بین پکن و مسکو به دور از رویکرد خصمانه است و هیچ شخص ثالثی را هدف قرار نمی گیرد. دیپلمات ارشد دولت چین افزود: چین و روسیه قاطعانه مخالف هژمونی و جنگ سرد جدید هستند.

وزیر امور خارجه چین به ابعاد مختلف روابط میان مسکو وپکن پرداخت و خاطرنشان کرد: دو کشور همکاری های دوجانبه را به شکلی فعالانه ارتقا می دهند، به منافع استراتژیک همدیگر توجه دارند و این روابط بر پایه اعتماد متقابل شکل گرفته است.

وانگ یی با اشاره به گردش تجاری بین چین و روسیه گفت که سطح گردش تجاری دو کشور ۲۰۰ میلیارد دلار در سال می رسد. وی با تاکید بر اهمیت پروژه های دوجانبه در مقیاس افزود: مبادلات تجاری دو کشور با ارزهای ملی در بخش های مختلف تجارت متقابل میان چین و روسیه در حال گسترش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس