تیراندازی در شب کریسمس در انگلیس چهار کشته و زخمی برجای گذاشت

وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که عرضه و فروش نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند، «غیرممکن» است.

به گزارش مشرق، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه با تاکید بر اینکه این کشور به کشورهای غربی که برای نفت مسکو سقف قیمت تعیین کرده‌اند، به هیچ عنوان نفت نخواهد فروخت، گفت که روسیه به‌دنبال بازارهای جدید خواهد گشت و بازارهایی حتی با قیمتی بالاتر و گران‌تر پیدا خواهد کرد.

سیلوانوف دراین‌باره گفت: به قراردادهایی که در آنها سقف قیمت(تعیین‌شده توسط کشورهای غربی) وجود داشته باشد، نفت عرضه نخواهیم کرد. چنین اتفاقی غیرممکن است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که روسیه زیر بار چنین قراردادهایی نخواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه انتظار می‌رود تقاضای نفت افزایش پیدا کند، افزود: به‌دنبال بازارهای جدید خواهیم گشت و شاید (قیمت نفت) در این بازارها گران‌تر هم باشد.

کشورهای گروه هفت (جی۷؛ شامل اتحادیه اروپا) و استرالیا اوایل ماه جاری با تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای هر بشکه نفت روسیه موافقت و دلیل این تصمیم را عملیات نظامی مسکو در اوکراین اعلام کردند.

مسکو با انتقاد شدید از این تصمیم، آن را «تلاشی بی‌شرمانه برای دستکاری اصول بنیادین بازار آزاد» خوانده است. روسیه همچنین هشدار داده به کشورهایی که این سقف قیمت را پذیرفته و در قراردادهای خود اعمال کنند، نفت نخواهد فروخت. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز تاکید کرده که این کشور آماده است تا در واکنش به تعیین سقف قیمت، تولیدات خود را کاهش دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هوشنگ IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    مثلا من رئیس جمهور روسیه هستم : نفت را با روبل می فروشیم با همان دستوری که دادیم و همان قیمتی که اعلام کردیم زر نزیاد هم نزن وگرنه از نفت خبری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس