سیاستمدار فرانسوی: سفر زلنسکی به آمریکا، زنگ خطر جنگ جهانی سوم است

رهبر حزب میهن‌پرستان فرانسه درباره سفر اخیر رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن هشدار داد و گفت این سفر، خطر ائتلاف دو کشور آمریکا و اوکراین برای راه‌اندازی جنگ جهانی سوم است.

به گزارش مشرق، «فلوریان فیلیپو» رهبر حزب «میهن‌پرستان» فرانسه تصریح کرد که سفر اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پیش‌زمینه وقوع جنگ جهانی سوم است.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد در این خصوص نوشت: «حضور زلنسکی در واشنگتن،‌ ائتلاف بزرگی برای جنگ جهانی سوم است».

فیلیپو در ادامه تصریح کرد که وقوع یک درگیری گسترده به نفع بایدن و زلنسکی است زیرا به این شیوه، آن‌ها می‌توانند در عین حال که کشورهای اروپایی را تخریب می‌کنند و هژمونی دلار آمریکا را در بازار مالی جهان حفظ می‌کنند، شکوه و جلال خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: «بیایید این فریب و دیوانگی آن‌ها را افشا کنیم و به دنبال صلح در یک کشور آزاد باشیم».

اظهارات این سیاستمدار فرانسوی در حالی مطرح شده است که پیش از این، یک نظرسنجی جامعه شناختی در فرانسه نشان داده بود که هفتاد درصد از مردم فرانسه بر این باورند که یافتن راهی برای خروج از درگیری‌های اوکراین از طریق مذاکره ضرورت دارد.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد که اکثر فرانسوی‌ها از تداوم کمک نظامی پاریس به کی‌یف برای مقابله با روسیه در جنگ اوکراین حمایت نمی‌کنند.

در تاریخ ۲۲ دسامبر (اول دی ماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از احتمال توقف جنگ اوکراین از طریق مذاکره خبر داد و تصریح کرد که تمامی نزاع‌های مسلحانه قطعاً به مذاکره ختم شده است.

با این حال، متحدان غربی اوکراین از جمله ایالات متحده آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ماه فوریه سال جاری میلادی، با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف نه تنها به توقف جنگ اوکراین کمکی نکرده‌اند بلکه بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در این کشور اروپایی دامن زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
    0 1
    اسکل جان گور خودشونو کندن که.اینقدر هم احمق نیستن.اگر چه احمقند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    1 0
    در جنگ جهانی اول عثمانی نابود شد جنگ دوم آلمان و جنگ سوم روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس