سیاستمدار فرانسوی اتحادیه اروپا را «مافیا» خواند

یک سیاستمدار فرانسوی اتحادیه اروپا را به دلیل ارائه بدون کنترل تسلیحات به اوکراین با مافیا مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، یک سیاستمدار تندوری فرانسوی اتحادیه اروپا را با مافیا به دلیل ارائه بدون کنترل تسلیحات به اوکراین مقایسه و فقط مجارستان را مستثنی کرد که به گفته او تنها کشور اروپایی است که خواستار ارزیابی بودجه ارائه شده به کی‌یف است.

به گفته فلوریان فیلیپات معاون سابق حزب جبهه ملی مارین لوپن و رهبر حزب راستگرای Les Patriotes (وطن‌پرستان) فرانسه، مجارستان تنها کشور اروپایی است که درخواست ارزیابی پول و تسلیحات ارسالی به اوکراین را دارد. وی افزود: «این باید واضح باشد اما افراد اینجا چشم خود را بر مقصد واقعی میلیاردها دلاری که هر ماه به زلنسکی داده می‌شود، بسته‌اند». وی در ادامه پیام توییتری چهارشنبه (۲۲ دسامبر) خود نوشت: مافیا و فساد! تمامش کنید!

به گزارش خبرگزاری «تاس»، تاکنون در سال ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا ۱۸ میلیارد یورو به عنوان کمک مالی کلان به کی‌یف قرض داده و حدود ۳.۵ میلیارد یورو برای تامین تسلیحات پرداخت کرده است.

بروکسل همچنین ۱.۵ میلیارد یورو به عنوان کمک بشردوستانه و کمک به احیای برق به اوکراین اهدا کرده است. جدا از این‌ها، کشورهای اتحادیه اروپا تسلیحاتی به ارزش بیش از هشت میلیارد یورو را به عنوان بخشی از قراردادهای دوجانبه به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

این سیاستمدار فرانسوی در روزهای گذشته اعتراضاتی را علیه ناتو در خیابان‌های پاریس برگزار کرده است. شنبه (۱۷ دسامبر) معترضان به خیابان‌های پاریس آمدند تا به سیاست‌های فرانسه در قبال روسیه و عضویت کشورشان در ناتو اعتراض کنند.

فیلیپات از پاییز با سازماندهی اعتراضاتی به نام «مقاومت»، خواستار خروج فرانسه از ناتو و اتحادیه اروپا و همچنین انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و خارجی امانوئل ماکرون شده است. در اعتراضات شنبه معترضان بنرهایی را که روی آن نوشته شده بود «فرانسه باید از ناتو خارج شود»، «استیضاح ماکرون» و «مقاومت» حمل می‌کردند. آن‌ها همچنین با تکان دادن پرچم فرانسه، شعار «اورسلا، خفه شو!» در اشاره به «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا سر دادند.

فیلیپات در این تجمع گفت: باید به تحریم‌های ضد روسی پایان دهیم زیرا به صلح در آنجا (اوکراین) کمک نمی‌کند، بلکه باعث بدبختی در اینجا می‌شود.

قیمت گاز و برق در اروپا به شدت افزایش داشته زیرا فشار اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا، در پی تبعات تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به بهانه درگیری‌ها در اوکراین تشدید شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • LT ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    دیگ به دیگ میگه ََََََََ،،،،،
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 0
    سیاستمداران دنیا یکی از یکی کثیف‌تر و البته ولادمیر پوتین کثیفترینشون
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    این اوروسلا دقیقا رفتارش شبیه فرمانده اردوگاه های مرگ در زمان نازی ها هست. یک افریت واقعی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس