کد خبر 1447874
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
بازهم گلایه رهبر انقلاب...

قربانی جنگ نظامی شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود.اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: واقعیت را تحریف می کنند. واقعیت مغشوش چالش اصلی دنیای امروز است. "جنگ سخت" دیروز به "جنگ ذهنی" امروز تبدیل شده است. هدف اصلی کند کردن و شکستن اراده هاست.

یک روز سراغ جنگ نظامی رفتند تا با زور مانع شوند؛ اما نشد. دیدند با ملتی مواجهند معتقد به احدی الحسنیین. بمیرند و بکشند پیروزند.

دشمنی را پیچیده تر کردند و از زورگوئی و اجبار به تغییر گرایش ها رسیدند و جنگ فرهنگی را رقم زدند. اما باز هم نشد. با مردمی مواجه بودند که گرایش فرهنگی شان ریشه عمیق دینی و ایرانی داشت.

خصومت را سخت تر کردند تا بینش ها را تغییر دهند و به جنگ اعتقادی رسیدند. اینبار نیز ناکام بودند. پشتیبان بینشی این مردم خمینی و بهشتی ها و مطهری ها و مصباح یزدی ها و هزار سال تراث علمی از اهل بیت بود. هجمه اعتقادی نیز میسر نبود.

جنگ سخت را به حوزه اقتصادی کشاندند تا سفره ها را کوچک کنند، اما با مقاومت یک ملت مواجه شدند. شکسته شدند.

به میزانی که یک ملت رشد کردند، دشمنی ها نیز پیچیده تر شد و حالا...

امروز تمام تلاش شان برای تغییر واقعیت است. واقعیت را در واقع نتوانستند تغییر دهند، سراغ ذهن ها رفتند تا ادراک از واقعیت را تغییر دهند. در جنگ ذهنی مهم نیست اعتقادات فرد چیست، صرفا تقوا و دینداری اهمیت ندارد، گرایش و بینش حرف آخر را نمی زند. سخن بر سر اینست که ادراک از واقعیت چیست. واقعیت تحریف شود، حقیقت گم می شود و فرد با هر گرایش و بینشی دچار خطای تصمیم می شود.

قربانی جنگ نظامی شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود. قربانی جنگ فرهنگی و اعتقادی دچار انحراف شده و از جبهه حق به جبهه باطل منتقل می شود. اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد.

امروز دشمن در این نقطه است. جنگ ترکیبی اش نیز در خدمت جنگ ذهنی است. از تحریم اقتصادی تا ترور و آم کشی و تا اغتشاش و آشوب و تا جنگ روایت ها و غیره همه و همه را بخدمت می گیرد تا واقعیت را در ذهن جابجا کند و اراده های یک ملت قوی را سست کند. ذهن ها تسخیر شود، خاک ها تسخیر شده است.

اینجاست که هر کس هرجاست باید گارد جنگی بگیرد. هر کس به سهم خود باید در بیان واقعیت نقش بگیرد. امروز همه رسانه اند. اما نقش برخی کلیدی ترست. نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های اصلی در این میان محوری است.

مدتهاست رهبرانقلاب در سخنرانی های مختلف از جهاد تبیین می گویند. از دیدار با هیاتی ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند.

رهبرانقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا می‌شود ذهن‌ها و مغزها.

امروز دشمنی سازمان یافته در رسانه ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می کنند. تحریف واقعیت را به جائی می رسانند که مادر کیان ۹ ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می برد. تحریف واقعیت، انسان ها را مسخ و ویران می کند تا آنجا که اکثریت دستگیر شده های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه ای بیرون آمدند و از رهزنی ها و نعل وارونه های سایبری گفتند.

گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکردند. حقیقتا مخاطب این گلایه ها همه مائیم. کم گذاشتیم. هرجا واقعیت گم شد، حقیقت ذبح می شود و مردم کوچه و بازار هزینه اش را می دهند. اما چنین نخواهد ماند...قطعا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    8 3
    قربانی جنگ فیزیکی فریب دشمن رو نمیخوره که شهید محسوب میشه. اما قربانی جنگ ذهنی فریب میخوره و مقدمات فریب خوردنش رو هم خودش فراهم میکنه و در نهایت هم خودش فریب خوردن رو انتخاب میکنه. بنابراین فریب‌خورده یه موجود مظلوم بی‌گناهی نیست!
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 1
    در جنگ سخت چه بکشیم چه کشته شویم پیروزیم ولی در جنگ رسانه ای و ذهنی چه بکشیم چه اونا بکشن پای ما نوشته میشه! واقعا بعضی از مردم هم از تهمت فکر و تحلیل مبرا هستن که معاندین همچنان دارن تابلو ترین دروغ ها رک به خوردشون میدن!
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      از تهمت فکر نه که از نعمت عقل بی نصیب و بی بهره هستند، طرف تا ۱۵,۱۰ سال پیش نه خونه داشت و نه ماشین ولی با کارمندی و کمی خرید و فروش، خونه و ۲,۳ تا ماشین خریده، مسافرت خارج و داخلش هم براهه و خرید و گشت و گذار و.... ولی چنان ناله و نفرین می‌کنه که فکر می‌کنی کارتن خواب هست!!!!!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 1
    در رسانه های ماکیاول که دروغ برای رسیدن به هدف توجیه میشه اونا جایز هستند به اندازه حماقت مخاطب دروغ بگن. پس تا آدم مسخ شده و احمق وجود داره ایران اینترنشنال هم وجود داره
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 0
      حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    4 1
    حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • رضا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    0 1
    خب بله مخاطب اين گلايه ها شمائيد ، شما مديران رسانه ! رهبرى به شما ارفاق كرده وگرنه مى بايست از دم تنبيه ميشديد ! صدا و سيما با بيش از پنجاه شبكه راديوئى و تلويزيونى و رسانه هائى چون همشهرى با آنهمه امكانات مالى فراوان در اين سه ماه فقط در جا زده ايد ! خدا كند اعتراف به اشتباه تان صادقانه باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس