کد خبر 1447854
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
پائیز در باغستان های آهوانو

در میان همه فصول، ضیافت پاییز در دامغان برای چشم های ما رنگین تر و قابل اعتناتر است.

به گزارش مشرق، دامغان از جمله شهرهایی در دنیا است که به واسطه قرار گرفتن در یک طول و عرض جغرافیایی خاص دارای چرخه چهار فصل دقیق و شورانگیزی می باشد و در آن تغییر و تحول و انقلابات فصلی کمتر رخ می دهد. چهره فصول در ان ثابت و بسیار خاطره انگیز و تماشایی است .شاید هرزچندگاهی تغییرات اقلیمی از لحاظ آب و هوایی را در یک یا چند روز در آن مشاهده کنیم امااین به معنای تغییرات فصلی نیست. دامغان از لحاظ جغرافیایی در نقطه اعتدال مدار گردش کره زمین به دور خورشید قرار گرفته بنابراین از دیر باز به آن سرزمین اعتدالین نیز گفته اند.

دامغان به واقع با تنوعات اقلیمی خود گنجینه ای جاودان از تاریخ طبیعی سرزمین بزرگ ایران زمین است که در فصول مختلف دریچه هایی نغز و زیبا را بر روی تماشاگران خود می گشاید. کمتر شهرستانی در ایران وجود دارد که در آن کویر و جنگل، دشت و کوهستان، دریاچه و بیابان و اقلیم های متفاوت را در فاصله کمی از هم بتوان به تماشا نشست.

چهره سرزمین ما در خلال سال مختلف و متغییر است. زمانی سرشار از گل و ریحان و سبزه، زمانی سرشار از نعمت و گیاه و برکت، زمانی سرشار از بکران و تنوعات رنگ، و زمانی پوشیده از برف سپید و بالاخره زمانی لخت و عریان از زیبایی اما همواره همراه باد و نسیم.

اما در میان همه فصول، ضیافت پاییز در دامغان برای چشم های ما رنگین تر و قابل اعتناتر است.

کوهستان ها، بیابان ها، چراگاه ها، جنگل ها و باغستان های آن ، شاه غزل های پر از سحر و افسون این طبیعت جادویی است. حال که در روزهای پایانی این فصل زیبا هستیم به پاس سپاس از آفریدگار و نقاش بزرگ طبیعت اندک تصاویری از چهره پاییزی دامغان را به تماشا می نشینیم امید که مقبول افتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس