.

یک روزنامه ژاپنی با انتشار یادداشتی تأکید کرد که ائتلاف این کشور با آمریکا آزار دهنده است و دیگر نمی‌توان به اتحاد با واشنگتن فکر کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه ماینیچی ژاپن که یکی از بزرگترین روزنامه‌های این کشور به شمار می‌رود، با انتشار یادداشتی، به شدت از سیاست‌های توأم با نیرنگ آمریکا علیه همپیمانان این کشور انتقاد کرد.

پایگاه خبری بغداد الیوم ضمن ترجمه این یادداشت، به نقل از این روزنامه گزارش داد، ائتلاف با آمریکا طی سالهای اخیر «آزار دهنده شده است و [این کشور] دیگر قابل اعتماد نیست»؛ زیرا نقشی که این کشور در جهان ایفا می‌کند، پس از حمله به عراق تغییر کرده است.

به گزارش این روزنامه، کشورهای جهان به ویژه همپیمانان آمریکا به این باور رسیده‌اند که سیاست خارجی واشنگتن، شکست خورده است و «طی سالهای گذشته، شاهد بودیم که آمریکا به یک کشور حمله می‌کرد، سپس ناگهان و بدون مطلع کردن همپیمانان خود، با آن کشور مذاکره می‌کرد. همان گونه که سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با کره شمالی این کار را انجام داد».

بنا بر این گزارش، آمریکا از زمان تجاوز به عراق در سال ۲۰۰۳ تا به امروز،در جهان به صورت خودسرانه رفتار می‌کند و عملا هیچ هماهنگی با همپیمانان خود ندارد؛ حتی در خصوص فرانسه و انگلیس نیز شاهد این مسئله هستیم. این مسئله پس از جنگ اوکراین و روسیه، بسیار پیچیده‌تر شده است؛ به نحوی که آمریکا به سوی نجات اقتصاد خود حرکت می‌کند؛ هر چند این اقدامات به ضرر اقتصاد سایر کشورها باشد.

این روزنامه همچنین نوشت، همپیمانان آمریکا در حال اعمال فشار به دولت بایدن هستند تا پیش از انتخابات این کشور در سال ۲۰۲۴، از رهگذر تماس و همکاری واقعی با کشورهای همپیمان، سیاست خارجی خود را تغییر دهد، ولی «احتمالا این مسئله نیز نتیجه‌ای نخواهد شد؛ زیرا دشوار است که آمریکا در یک برهه زمانی کوتاه، سیاست خارجی خود را تغییر دهد».

ماینیچی در پایان تأکید کرد،کشورهای همپیمان آمریکا باید بتوانند بدون تکیه یا حمایت این کشور، از خود محافظت کنند؛ همان گونه که این مسئله هم اکنون در اروپا در حال رخ دادن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 0
    آمریکا ژاپن را با تجزیه اوکیناوا تهدید میکنه. با وعده دادن گرفتن جزایر ساخالین از روسیه تطمیع میکنه و سیاستمداران مستقل را هم ترور میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس