دهن‌کجی سعودی‌ها به تحریم‌های آمریکا؛ عربستان مشتری هواوی شد

سعودی‌ها وظیفه ارتقای زیرساخت‌های فناوری خود را به این شرکت چینی سپردند. این در حالی است که شرکت هواوی چین مدت‌هاست که تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکایی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از گرداب، دولت عربستان سعودی و شرکت چینی هواوی قرارداد همکاری ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد کردند. هدف این قرارداد پیشرفت در روند نوآوری دیجیتالی عربستان اعلام شده است.

شرکت هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که این توافقنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ریاض امضا شده است. برطبق این قرارداد طرفین زیرساخت‌های گسترده‌ای تا سال ۲۰۲۳ در عربستان ایجاد می‌کنند. دولت عربستان قصد دارد زیرساخت‌های فناوری ارتباطات خود را به این شرکت چینی بسپارد.

این در حالی است که شرکت هواوی چین مدت‌هاست که تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکایی قرار گرفته است. ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ تحریم هواوی را گسترش داد تا این شرکت نتواند به تراشه‌های به‌روز دسترسی پیدا کند. هواوی همچنین امکان تولید تراشه ازطریق کارخانه‌های شرکت TSMC را از دست داد. درنتیجه‌ی این اتفاق، هواوی تولید تراشه‌های سری Kirin را که همواره جزو بهترین تراشه‌های دنیای موبایل بودند، متوقف کرد.

دولت ایالات متحده در اقدامی جداگانه محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای برای صنعت تراشه‌ی چین در نظر گرفته است. آمریکا اعتقاد دارد که تراشه‌سازان چینی تهدیدی برای امنیت ملی هستند و به همین دلیل باید سخت‌ترین محدودیت‌ها روی فعالیت آن‌ها اعمال شود.

هواوی با وجود تحریم‌های سخت آمریکا، هرگز دست از تلاش نکشیده و در گذر زمان بودجه‌ی تیم تحقیق‌وتوسعه را افزایش داده است تا فناوری‌های جدیدی توسعه دهد. شرکت چینی سال گذشته بودجه‌ی این واحد را به ۱۴۲٫۷ میلیارد یوان (۲۰٫۶۵ میلیارد دلار) رساند. این عدد معادل ۲۲٫۴ درصد از کل درآمد سالانه‌ی هواوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فقط خدا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 5
    ها این خوبه برات نه ساندیس بخور بخور آبمیوه بخور خخخخخ
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      31 7
      دربار سعودی توسط صهیونیست ها محافظت میشه.اینم یه بادیه که زود خالی میشه.من فکر کنم روسیه یمن رو اهرمی واسه کنترل عربستان کرده.چون میبینیم یمنی ها علی رغم حملات سعودی پاسخ نمیدن.نباید اجازه بدیم چین و روسیه با سرنوشت ملت یمن باری کنن.یمن واسه ما یعنی تنگه باب المندب.ما خودمون یک قدرت هستیم و منافع خودمون مهمه.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 5
    قرارداد امضا کردن به معنی اجرای قرارداد نیست. انگلیس هم با چین قرارداد امضا کرد د بعد زد زیرش. ممکن است فقط قصد فریب چین را داشته باشه
  • مهیار IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    9 7
    حالا عربستان شد عزیز برای شما ؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      حرف الکی نزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس