کد خبر 1447012
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۹
گاز

مدیر هماهنگی امورگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به راحتی از زمستان امسال عبور خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی در جلسه مدیریت بحران شرکت گاز استان تهران با بیان این مطلب، افزود: متأسفانه مسائل مختلفی از جمله نوع و نحوه ساخت و ساز ساختمان‌ها، استفاده نادرست از گاز طبیعی، عدم آگاهی و ... باعث هدررفت انرژی می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که مصرف بهینه گاز هم می‌بایست همانند موضوع کمربند ایمنی با یک عزم جدی توسط تمام دستگاه‌ها به صورت یک فرهنگ، نهادینه شود، اظهار داشت: گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت‌های فسیلی از آلایندگی کمتری برخوردار است و کاهش مصرف آن می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا شود؛ به همین خاطر مطلوب است که مشترکین گاز طبیعی با مصرف بهینه گاز در این امر، کوشا باشند.

رحمانی با بیان این‌که اولویت شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز بخش خانگی است، افزود: با صرفه جویی در مصارف خانگی و ادارات دولتی و اماکن عمومی می‌توانیم نیاز بخش نیروگاهی و صنایع را نیز تامین کنیم و در این راستا طرح پایش مصرف گاز ادارات دولتی و اماکن عمومی در کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، همکاران ما در شرکت‌های گاز استانی نیز به رصد و پایش دائم این موضوع اهتمام داشته و نسبت به مستندسازی و تصویربرداری عملیات‌های شبانه‌روزی مأمورین و بازرسان اقدام می‌کنند.

دمای مراکز دولتی بیش از ۱۸ درجه نباشد

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: ادارات، سازمان‌ها و سایر مراکز دولتی و عمومی باید وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از آغاز کار روشن و یک ساعت قبل از پایان کار خاموش کنند همچنین دمای این ادارات همواره به نحوی تنظیم شود که در طول ساعات کاری بیش از ۱۸ درجه سانتیگراد نباشد؛ در صورت عدم رعایت این موارد، اخطار صادر و چنانچه ترتیب اثر داده نشود، گاز مجموعه قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: برخورد با استفاده‌کنندگان از گرماتاب‌ها در فضای باز که موجب هدررفت انرژی می‌شود، باید با جدیت صورت پذیرد و از این طریق از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

رحمانی اشاره کرد: مشترکین خانگی که مصرف گاز آن‌ها در ماه‌های سرد سال نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر شود، به ازای هر یک واحد درصد کاهش، مشمول تخفیف یا همان پاداش صرفه‌جویی معادل ۳ واحد درصد در گازبهای صورتحساب همان دوره می‌شوند که این تخفیف تا سقف ۴۵ درصد گازبها در صورتحساب آن‌ها اعمال خواهد شد.

در پایان، سیدمحمد هدائی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، با ارائه گزارشی به نحوه اجرای طرح پایش مصرف گاز ادارات دولتی و اماکن عمومی در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه سال جاری تاکنون، بیش از ۵ هزار بازدید در استان تهران صورت پذیرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس