رئیسی

رئیس جمهور گفت: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمه‌ها، همانند مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، از خودگذشتگی کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش‌ازظهر امروز یکشنبه در ششمین همایش بزرگداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل مدرسه عالی شهید مطهری، با گرامیداشت یاد شهید مفتح، این مناسبت را بهانه خوبی برای بازنگری در اهداف، روش‌ها و بایدها و نبایدهای علم‌آموزی و معرفت‌افزایی در حوزه و دانشگاه توصیف کرد و با مهم دانستن شناخت صحیح وضع موجود و وضع مطلوب و تلاش برای کم کردن فاصله بین آنها، سه ماموریت و رسالت اصلی برای حوزه و دانشگاه را ۱- علم و پیشرفت ۲- تربیت انسان‌های فرهیخته و ۳- مسئله شناسی و حل مسئله عنوان کرد.

رئیس جمهور حوزه را مرکز شناخت و آموختن قول‌الله و دانشگاه را مرکز شناخت و آموختن فعل‌الله دانست و افزود: فارغ از اینکه این علم در حوزه آموخته شده باشد یا دانشگاه، باید نافع و نجات‌بخش انسان باشد و فراگیرنده آن بداند که عالم محضر خداست.

رئیسی شناخت و رفع نیازهای انسان و جامعه انسانی معاصر را اصلی‌ترین ماموریت حوزه و دانشگاه دانست و تاکید کرد: شناخت این نیازها در گرو آن است که حوزه و دانشگاه از مردم،‌ در میان مردم و با مردم باشند و حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو بازوی علمی کشور باید با شناسایی و تدوین نظام مسائل جامعه برای رفع مشکلات و مسائل موجود بر اساس اصول علمی محکم و غنی اسلامی راهکار ارائه دهند.

رئیس جمهور شناسایی به موقع مخاطرات پیش‌روی جامعه و شجاعت در دادن هشدارهای به موقع را از ویژگی‌های روشنفکران واقعی دانست و تاکید کرد: روشنفکران و عالمان دینی و دانشگاهی باید در مسیر تبیین حقایق بدون ترس از هجمه‌ها، همانند مرزبانان مرزهای جغرافیایی کشور، برای صیانت از ابتلای جامعه به ابهام و دروغ، از خودگذشتگی و ایثار کنند.

رئیسی علم‌آموزی و بصیرت‌افزایی و تلاش برای اجرای عدالت را از ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: نیروهای انقلابی برآمده از حوزه بر مبنای منطق، تدبیر و عقلانیت هم خوب درس می‌خوانند و هم در عرصه اجتماعی برای شناخت و رفع مسائل حضور موثر و سازنده‌ای دارند که نمونه آن را در وقایع اخیر شاهد بودیم که طلاب و دانشجویان بابصیرت و انقلابی که در ایام عادی خوب درس می‌خواندند، در هنگام خطر و مواجهه با ضرورت در عرصه اجتماعی نیز حضور جدی داشتند و شهادت برخی از طلاب و دانشجویان دلیل صدق این مدعی می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 3
    به ضرس قاطع میگم آرژانتین امشب قهرمان جهان خواهد شد
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
      0 5
      فرانسه باید ببازد
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 4
    بزرگترین مخاطره انتخاب مدیران لیبرال و ولرم وکنار گذاشتن جوانان انقلابی ،وحفظ ساختارهای کمرشکن بروکراسی ولیبرالی است.
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    7 0
    مثل شما فوری انقلابی فیلتر کردی به روی خودت هم نمیاری
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    3 0
    چی بگم
  • حمیدرضا IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    جناب آقای دکتر رییسی سلام علیکم ..‌‌در پس هر کلمه نوشته شده دنیایی از ما میتوانیم ها وجود دارد . حال ناخدای کشتی جنابعالی و ملوانان این کشتی همکاران تان هستند .. ان شالله که موفق باشید ... اما این کشتی از قبل سنگین شده و مخارج و هزینه های آن زیاد شده است .. آنرا سبک و از هزینه های جاری تان کم کنید در تولید و صنعت و کشاورزی آمار را تبدیل به شکستن قیمت ها برای رفاه و آرامش مردم و صادرات پایدار انجام بدهید ...
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    1 2
    روشنفکر
  • کاظم IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    4 3
    روشنفکران به شما هشدار دادند که با طناب پوسیده توی چاه نرید که رفتید تا حالا
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    2 1
    احسنت
  • نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سلبریتی های تشنه ویزای آمریکا و کانادا با خط دهی به اغتشاشگران باعث شدند تا این افراد خشونت را در جامعه به اوج خود برسانند. اوج بی شرفی و پست فطرتی آنها جایی بود که لباس زیر یک زن را بی شرمانه بالای سر خود چرخاندند. اقداماتی که در هیچ جای دیگری در دنیا مشاهده نمی شود. قوه قضائیه باید بدون در نظر گرفتن رافت اسلامی همه این افراد و حامیان آنها را مجازات نماید.
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام آقای رییسی به وعده ها عمل کن قاطع باش بانیان وضع موجود را خلع کن گوش به حرف نیولیبرال نده آنچه پیشنهاد میدن برعکسش را عمل کن آقای شمخانی و فیروزابادی و دیگرانی در دوره های قبل وزیر وکیل بودن را از دولت بیرون بیانداز به جوانان اعتماد کن تمام افرادی که بالای پنجاه سال دارن از پست های حساس بیرون بیندازو اعتماد اعتماد کن ونترس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس