آمریکا و ژاپن برای رصد چین، تیم اطلاعاتی مشترک تشکیل دادند

منابع رسانه‌ای خبر دادند که توکیو و واشنگتن برای رصد چین و تحلیل اطلاعات نظامی گردآوری شده توسط ارتش‌های آمریکا و ژاپن، یک تیم و سازمان جدید تشکیل دادند.

به گزارش مشرق، تشدید هماهنگی‌ واشنگتن و توکیو علیه پکن خبرساز شده و حالا رسانه‌ها گزارش دادند، «مرکز تجزیه و تحلیل اطلاعات دوجانبه ایالات متحده و ژاپن» در پایگاه هوایی یوکوتا واقع در حومه توکیو ایجاد شده است.

روزنامه «ژاپن تایمز» و دیگر رسانه‌های ژاپنی خبر دادند، این کشور و آمریکا برای رصد تحرکات و اقدامات نظامی چین، یک تیم اطلاعاتی نظامی مشترک تشکیل دادند.

ژاپن و آمریکا سازمان جدیدی را برای تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط تجهیزات دفاعی خود از جمله پهپادهای ایالات متحده که اخیراً در نزدیکی دریای چین شرقی مستقر شده‌اند، راه‌اندازی کرده‌اند.

بنا بر گزارش ادعایی «ژاپن تایمز» و دیگر رسانه‌های ژاپنی، ارتش چین فعالیت‌های نظامی خود در دریای چین شرقی را تشدید کرده است.

به نوشته این رسانه، سازمان جدید در پایگاه هوایی یوکوتا در حومه توکیو مستقر شده و اسم آن مرکز «تحلیل اطلاعات دوجانبه ایالات متحده و ژاپن» است. این سازمان در ماه نوامبر پس از توافق دوجانبه وزرای دفاع ژاپن و آمریکا در نشست ماه سپتامبر آنها ایجاد شد تا به طور مشترک اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کند.

در این مرکز، اطلاعات پهپادهای شناسایی «ام کیو-۹ ریپر» آمریکا که ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) در پایگاه هوایی «کانویا» در منطقه کاگوشیمای ژاپن عملیاتی شده‌اند، هم مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

ژاپن تایمز نوشت: «استقرار ام کیو-۹ نشان‌دهنده تلاش‌های واشنگتن برای تقویت فعالیت‌های نظارتی و جمع‌آوری اطلاعات در نزدیکی سلسله جزایر در جنوب غربی ژاپن است که جزایر سنکاکو تحت کنترل ژاپن را نیز شامل می‌شود».

اشاره این رسانه به سنکاکو در حالی انجام شده که ژاپن و چین بر سر تملک آن با یکدیگر اختلاف دارند؛ جزایری که پکن آنها را «دیائویو» می‌خواند.

ژاپن تایمز در گزارش خود نوشت: «طبق گفته مقام‌های کانویا، طی یک دوره یک ساله تا نوامبر سال آینده، در مجموع هشت فروند ام کیو-۹ در پایگاه کانویا مستقر خواهند شد».

به گفته وزارت دفاع ژاپن، تیم تحلیلی مشترک توکیو و واشنگتن متشکل از حدود ۳۰ پرسنل ژاپنی و آمریکایی است. پرسنل ژاپنی از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و ستاد اطلاعات دفاعی وزارت دفاع ژاپن هستند و پرسنل آمریکایی عمدتاً از نیروی هوایی ایالات متحده هستند.

این وزارتخانه با اشاره به توافقات وزیر دفاع ژاپن در دیدار ماه سپتامبر با وزیر دفاع آمریکا افزود: «یاسوکازو هامادا وزیر دفاع و لوید آستین همتای آمریکایی در نشست سپتامبر در مورد اهمیت تقویت قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی برای بیشتر کردن توانایی‌های بازدارندگی و واکنش توافق کردند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس