کارشناس آمریکایی: حمایت واشنگتن از آتش‌بس یمن تغییر تاکتیک است

یک کارشناس آمریکایی با تأکید بر شکست این کشور در جنگ یمن، گفت که حمایت واشنگتن از آتش‌بس در یمن، تغییر تاکتیک است.

به گزارش مشرق، ادوارد هانت کارشناس و محقق آمریکایی تأکید کرد که آمریکا در جنگ یمن شکست خورده است و دولت نجات ملی یمن وانصارالله پیروز این جنگ هستند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی به نقل از هانت گزارش داد، حمایت آمریکا از آتس‌بس در یمن صرفا تلاشی برای خرید وقت است و بخشی از تغییر تاکتیک این کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه درپایان، دولت صنعاء پیروز خواهد شد، تصریح کرد، ۸۰% از ساکنان یمن زیر لوای حکومت صنعاء قرار دارند و دولت نجات ملی موفق شده است موشکهایی داشته باشد که به عمق عربستان سعودی و امارات برسد.

این تحلیلگر آمریکایی خاطر نشان کرد، در حالی که جنگ یک رسوایی اخلاقی و راهبری است، ولی آمریکا با حمایتهای خود کاری کرد که ائتلاف نظامی تحت حمایت سعودی، در یمن دست به جنایت جنگی بزند.

وی با اشاره به اینکه جنگ یمن باعث شد که نفوذ آمریکا به صورت دائمی در یمن و خاورمیانه از دست برود، تصریح کرد: حوثیها در جنگ یمن پیروز شدند.

پیش از این، بروس ریدل سیاستمدار آمریکایی و از مقامات سابق سازمان جاسوسی سیا چند روز پس از آتش بس در یمن گفته بود که انصارالله موفق شده است صنعاء و بخش اعظم شمال یمن را در دست بگیرد و در واقع پیروز واقعی جنگ یمن هستند.

عربستان و امارات و چند کشور عربی با حمایت آمریکا از فروردین ۱۳۹۴ جنگ تمام عیاری را علیه ملت یمن آغاز کردند، ولی تا کنون موفق نشده‌اند به اهداف خود دست یابند. در این جنگ، هزاران یمنی کشته شده‌اند و خسارات جبران‌ناپذیری به زیرساختهای یمن وارد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس