کد خبر 1446500
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
شرکت iQOO سریع‌ترین گوشی اندرویدی را ساخت

سریع‌ترین گوشی اندرویدی جهان توسط شرکت iQOO معرفی شد.

به گزارش مشرق، به لطف پردازنده جدید کوالکام اسنپ دراگون ۸ نسل ۲، در ادامه سال جاری میلادی و تا سال ۲۰۲۳ شاهد گوشی های اندرویدی سریع تری خواهیم بود. این قطعه توسط TSMC (به استثنای یک استثنا) با استفاده از گره پردازش ۴ نانومتری آن تولید خواهد شد.

کارخانه ریخته گری می گوید که سیلیکون جدید ۳۵ درصد سریعتر و ۴۰ درصد انرژی کارآمدتر از چیپست اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ خواهد بود. با منقبض شدن گره فرآیند، ترانزیستورهای کوچک تری روی یک تراشه استفاده می شوند که اجازه می دهد تعداد بیشتری از آنها در داخل قرار گیرند تا عملکرد قوی تر و تخلیه باتری کمتری داشته باشند.

سریع‌ترین گوشی اندرویدی ساخته شد +عکس

یکی از گوشی های اندرویدی جدید مجهز به چیپست اسنپ دراگون ۸ نسل ۲، گوشی iQOO ۱۱ ۵G است.

این گوشی که ساخته شده در شرکت iQOO از زیرمجموعه های شرکت ویوو (Vivo) است، پیشتر در چین عرضه شده و حالا در اوایل ماه آینده میلادی به هند، دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان می آید.

بر اساس مشاهدات و آزمایش های انجام شده میتوان گفت که این گوشی، سریع ترین گوشی اندرویدی جهان نیز محسوب می شود.

سریع‌ترین گوشی اندرویدی ساخته شد +عکس

یکی از راه‌های تعیین سرعت یک گوشی در مقایسه با مدل های دیگر، اجرای تست های بنچمارک است. یکی از این برنامه هایی که این کار را انجام می دهد AnTuTu است؛ اگرچه برنامه بنچمارک در سال ۲۰۲۰ از فروشگاه گوگل پلی حذف شد.

حتی اگر AnTuTu دیگر برای نصب از فروشگاه گوگل (Google) دردسترس نیست، هنوز راهی برای نصب آن بر روی گوشی اندرویدی وجود دارد.

منبع:فون آرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس