ابراز نگرانی رئیس «سیا» از همکاری فزاینده ایران و روسیه

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ضمن ابراز نگرانی از همکاری های رو به رشد ایران و روسیه گفت که واشنگتن احتمال تبدیل شدن این همکاری ها به مشارکت کامل دفاعی را بسیار جدی می گیرد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که واشنگتن نگران همکاری رو به رشد بین روسیه و ایران و تبدیل شدن این همکاری‌ها به مشارکت کامل دفاعی است.

بر اساس این گزارش، «ویلیام برنز» روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی PBS آمریکا گفت: ما بسیار نگران هستیم. بی اعتمادی زیادی بین روسیه و ایران از نظر تاریخی وجود داشته است، اما آنها در حال حاضر به یکدیگر نیاز دارند. آنچه اکنون در حال ظهور است، دست کم نشان دهنده آغاز مرحله اول روند مشارکت گسترده دفاعی بین روسیه و ایران است.

رئیس سیا در ادامه مدعی شد: مشارکت دفاعی بین ایران و روسیه بر میدان نبرد در اوکراین تأثیر گذاشته و اگر ادامه یابد ممکن است پیامدهای جدی تری در خاورمیانه نیز داشته باشد. بنابراین ما این موضوع را بسیار جدی می‌گیریم.

گفتنی است که آمریکا پیش از این مدعی استفاده روسیه از پهپادهای جنگی ایران در اوکراین شده بود، اما مسکو بارها صحت این ادعاها را رد و تاکید کرده است که از فناوری‌ها و مکانیسم‌های نظامی ساخت روسیه در عملیات نظامی خود در اوکراین استفاده می‌کند. به علاوه ایران نیز از زبان مقامات ارشد خود بارها این ادعای آمریکا را بی اساس خوانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    0 0
    روسیه باید گروههای داوطلب آمون را باید اجازه دهد خارج از چهارچوب ارتش و زیر نظر وی شکل بگیرند این افراد و گروهها کارائی شان بیشتر از ارتش است خصوصا در جنگ با چریکها اوکراینی گروههای همچون مدافعین وطن و از این قبیل اسامی به مقامات هم برسانید این کار را اردوغان انجام داده است و در لیبی توانسته قدرت را در زمین از دست گروههای ژنرال حفتر تحت حمایت روسیه خارج کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس