بررسی وضعیت بازار ارز در میدان فردوسی/ دلار غیررسمی خریدار‌ ندارد

بررسی بازار ارز در میدان فردوسی حاکی از آن است که صرافی‌ها چندین نرخ توافقی خرید و فروش ارز روی تابلوهای خود درج کرده بودند و تقاضایی برای دلار دلال‌ها (دلار غیررسمی) وجود ندارد.

به گزارش مشرق، بازار ارز در روزهای اخیر دچار نوساناتی شده است‌ و این نوسانات ارزی نگرانی‌هایی برای مردم ایجاد کرده است، البته بسیاری از کارشناسان یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز این نوسانات ارزی اخیر را بروز اغتشاشات و ایجاد ناآرامی وناامنی در بازار می‌دانند.

در راستای بررسی و رصد دقیق بازار ‌به میدان فردوسی که قلب معاملات ارزی و صرافی‌ پایتخت است رفتیم تا از نزدیک در جریان آخرین تحولات بازار و میزان عرضه و تقاضای ارز و سکه باشیم.‌

بعدازظهر امروز ۲۲ آذر در میدان فردوسی، بر خلاف همیشه، قیمت ثبت شده ارز روی تابلوی نرخ صرافی‌ها (نرخ ارز بازار توافقی) بین صرافی‌های مختلف یکسان نبود و رقم‌های متفاوتی برای دلار و یورو درج شده بود.

‌در زمان تهیه گزارش در میدان فردوسی، قیمت دلار توافقی حدود ۳۶ هزار تومان‌ بود اما روی تابلو صرافی‌ها قیمت خرید دلار توافقی ‌از ۳۵۸۰۰ تا ۳۶۲۵۰ ‌تومان متغیر بود. همچنین نرخ فروش‌ دلار توافقی نیز ۳۶۲۰۰ تا ۳۶۵۰۰ تومان روی تابلوی صرافی‌ها به ثبت رسیده‌ بود.

* قیمت سکه روی تابلو بنگاه‌های رسمی ثبت نشد

نکته قابل توجه بازار اینکه، هیچ یک از بنگاه‌های دارای مجوز فروش سکه، قیمت انواع سکه را روی تابلو ثبت نکرده بودند، در حالی که یکی از صرافی‌های میدان فردوسی قیمت خرید سکه بهار آزادی را ۱۸ میلیون ۴۰۰ هزار تومان و قیمت فروش تمام‌سکه ‌امامی را ۱۸ میلیون ۳۰۵ هزار تومان درج کرده بود.

* دلال‌های دلار فروشنده شدند

باوجود آنکه خرید و فروش ارز خارجی از صرافی، تخلف است، مشاهدات خبرنگار ما حاکی است بعدازظهر امروز دلالان ارزی، مقابل صرافی‌ها حضور داشتند، این دلال‌ها فروشنده ارز بودند و دلار را ‌برای فروش با نرخ آزاد (غیررسمی) عرضه می‌کردند، اما هیچ تقاضایی برای خرید دلار آزاد این دلال‌ها نبود.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت دلار توافقی ۳۶۲۵۰ تومان، قیمت سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، تمام‌سکه امامی ۱۸ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، و ربع سکه ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان درج شده است.

همچنین امروز سکه گرمی ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان تومان اونس جهانی ۱۷۸۹ دلار و ۲۶ سنت قیمت‌گذاری شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • GB ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    😂😂😂😂😂😂😂😂تقاضا نیست پوند شده ۴۸۰۰۰ تومن اگر بود چند میشد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    سهامدارای دولت که خفه خون گرفتند تا مستضعفین بیش از پیش له بشند و با ایجاد جامعه بی طبقه عدالت بطور کامل محقق بشه
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    0 0
    دست آقای رییسی درد نکنه عجب کولاکی کرد با برنامه اقتصادیش!کجان اونها که میگفتند رییسی بیاد بهشت میشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس