کد خبر 1445377
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
.

در ادامه جنگ لفظی و اختلافات شدید میان مقامات رژیم اشغالگر، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر موقت این رژیم را به تحریک و شورش علیه خود متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی دوشنبه در سخنانی در این باره اظهار کرد: کابینه‌ای که دوره‌اش به سر آمده و مقبولیت مردمی را از دست داده نمی‌تواند نتایج انتخابات را بپذیرد.

وی گفت: این کابینه کمپین تحریک، فتنه انگیزی و شورش علیه کابینه من به راه انداخته و این درحالی است که کابینه من مجوز لازم را از مردم برای اجرای سیاست‌های راستگراها دریافت کرده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یائیر لاپید اخیرا گفته بود بنیامین نتانیاهو ضعیف است و کابینه افراطی و دیوانه تشکیل خواهد داد که قادر به حکومت نخواهد بود.

لاپید در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: کابینه نتانیاهو یک اتفاق معمولی نخواهد بود. این کابینه برآمده از نتایج انتخابات نیست و افراط گرایان در آن از نتانیاهو باج خواهی می‌کنند و کابینه را به سمت مواضع توهمی پیش خواهند برد.

با حضور بیشترین شمار شهرک نشینان و اعضای احزاب دینی «صهیونیستی» و «حریدی» در کِنِست رژیم صهیونیستی پیش بینی می‌شد که ترکیب اعضای کِنِست و به تبع آن کابینه آینده صهیونیست‌ها متفاوت از گذشته باشد و این رژیم بیش از پیش در مسیر افراط گرایی و تنش آفرینی حرکت کند.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا درباره انتصاب تندروها در پست‌های امنیتی این رژیم هشدار داده بود.

کارشناسان سیاسی، کابینه جدید رژیم صهیونیستی را که پس از پنج سال بن بست سیاسی روی کار خواهد آمد، از تندروترین و فاسدترین کابینه‌های تاریخ این رژیم جعلی ارزیابی کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از این به نتانیاهو درباره انتصاب تندروها در پست‌های کلیدی مثل وزارت جنگ و وزارت امنیت داخلی هشدار داده بود. مقامات آمریکا معتقدند حضور تندروها در راس پست‌های امنیتی می‌تواند موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به گروه‌های مقاومت شده و انتفاضه سوم را رقم بزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس