کد خبر 1444863
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
مسی همسایه‌ باتی‌گل شد اما این کجا و آن کجا

لیونل مسی در شرایطی تعداد گل‌هایش با باتیستوتا در جام جهانی برابر شد که میانگین گلزنی شماره‌ ۹ افسانه‌ای آلبی‌سلسته به مراتب بهتر از لئو است.

به گزارش مشرق، لیونل مسی با گلی که در جریان بازی با هلند از روی نقطه‌ پنالتی زد، تعداد گل‌های خود در بیست و دومین دوره‌ مسابقات را به عدد چهار رساند و خودش نیز دهمین گلش در تاریخ این مسابقات را وارد دروازه‌ رقبا کرد تا به رکورد گابریل باتیستوتا برسد و از این حیث با اسطوره‌ تیم ملی آرژانتین و باشگاه فیورنتینا برابری کرد.

لئو در ۲۴‌امین بازی و در پنجمین حضورش در این مسابقات به رکوردی رسید که باتی‌گل در سه حضور و در ۱۲ مسابقه آن را به ثبت رسانده بود. یعنی مسی ۲ برابر شماره‌ ۹ اسبق آلبی‌سلسته در این رقابت‌ها بازی کرد تا سرانجام به رکورد او رسید. میانگین گلزنی باتی در هر بازی ۰.۸۳ بود و این متوسط برای مسی روی عدد ۰.۴۱ قرار دارد.

باتی‌گل در جام‌ جهانی ۱۹۹۴ چهار گل به ثمر رساند. هت‌تریک برابر یونان در دور گروهی و یک گل به رومانی در یک‌هشتم نهایی. او در جام جهانی ۱۹۹۸ دومین هت‌تریکش را برابر جامائیکا تجربه کرد. یک گل به ژاپن و انگلیس هم باعث شد تا با پنج گل به کارش خاتمه دهد. در جام ۲۰۰۲ نیز شاهد گلزنی گابریل باتیستوتا مقابل نیجریه بودیم تا او با ۱۰ گل که هشت تای آنها در مرحله‌ گروهی بود به کارش خاتمه دهد.

در سوی مقابل لیونل مسی به جز جام جهانی ۲۰۱۰ در چهار جام جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ موفق به گلزنی شده است و می‌تواند این آمار را در ۲ بازی پیش رو ارتقا دهد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان بایستد.

مسی در آلمانِ ۲۰۰۶ دروازه‌ صربستان و مونته‌نگرو را گشود. او در سال ۲۰۱۴ به تیم‌های نیجریه (۲ بار)، بوسنی و ایران گل زد که همگی در دور گروهی بود. در روسیه‌ ۲۰۱۸ باز هم نیجریه برابر لئو تسلیم شد. حالا او در ۳۵ سالگی و در قطر بازهم همانند جام جهانی ۲۰۱۴ چهار گل زده و برای اولین بار شاهد این بودیم که او در دور حذفی هم توانسته دروازه‌ی رقبا را باز کند (۲ بار).

در ادامه آمار گلزنی این ۲ فوق ستاره را به تفکیک تیم‌ها از قاره‌های مختلف مشاهده کنید:

باتیستوتا: اروپا (پنج گل)، کونکاکاف (سه گل)، آسیا (یک گل) و آفریقا (یک گل)

مسی: اروپا (سه گل)، آسیا (سه گل)، آفریقا (سه گل) و کونکاکاف (یک گل)

مسی همسایه‌ باتی‌گل شد اما این کجا و آن کجا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس