ارتش اوکراین، مرکز دونتسک را با موشک‌های گراد بمباران کرد

در ادامه حمله موشکی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی، رسانه‌های روسی اعلام کردند نیروهای اوکراینی امروز یکشنبه با ۲۰ موشک گراد مرکز دونتسک را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی پرونده‌های مربوط به جنایات جنگی در اوکراین امروز یکشنبه اعلام کرد نیروهای اوکراینی با شلیک ۲۰ موشک گراد، مرکز دونتسک را بمباران کردند.

بنا برگزارش خبرنگار «اسپوتنیک»، اوکراینی‌ها مناطق «وروشیلوسکی و کالینینسکی» را هدف حمله موشکی قرار دادند. در حمله موشکی ارتش اوکراین به مراکز خرید در مرکز دونتسک، دست‌کم یک نفر زخمی شد.

هنوز گزارشی درباره میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی گزارش نشده است.

ارتش اوکراین بامداد دوشنبه گذشته نیز با ۱۰ موشک گراد، مناطقی از جمهوری دونتسک را هدف قرار داد. آن‌گونه که خبرنگار اسپوتنیک در منطقه گزارش دده در پی این حمله موشکی چند نفر زخمی شدند و دو ساختمان از جمله ساختمان یک کلیسا آتش گرفتند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس