عکس

یک رسانه صهیونیستی مدعی شد، سلاح‌های مقاومت از مسیر جدیدی به کرانه باختری رسیده و تسلیحات فعلی موجود در اختیار مبارزان فلسطین از این طریق به دست آنها رسیده است.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت احارانوت با اشاره به تسلیحاتی که در اختیار مبارزان فلسطینی در جنین و نابلس قرار دارد، ادعا کرد، مقاومت مسیر جدیدی را برای رساندن سلاح به کرانه باختری ایجاد کرده است.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، از زمانی که مقابله فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی به پرتاب سنگ ختم می‌شد، مدتها گذشته است و امروز این مقابله با درگیری‌های مسلحانه انجام می‌شود، علاوه بر آن مسئله به سلاح‌های کم کیفیت و دست ساز مربوط نمی‌شود بلکه ما شاهد در اختیار داشتن مسلسل‌های سریعی هستیم که ظاهرا از مرز لبنان به اینجا رسیده‌اند.

این رسانه سپس اعتراف می‌کند، ساختار امنیتی در ارتش اسرائیل دیرهنگام از خواب بیدار شده و سعی می‌کند مانع از گسترش آن شود، این در حالی است که شواهد و قراین بیانگر رسیدن انواع جدیدتر و بهتری از تسلیحات به دست فلسطینیان در کرانه باختری است، گرچه آمار و ارقامی در این رابطه در دست نیست.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، ارتش اسرائیل اعلام می‌کند در غزه بین 20 تا 30 هزار فروند موشک موجود است، حزب الله بیش از 120 هزار موشک در اختیار داشته که ده‌ها فروند آن نقطه زن هستند، صدها فروند پهپاد هم در اختیار این حزب قرار دارد، اما در رابطه با مسئله تسلیحات موجود در کرانه باختری هیچ پاسخ دقیقی ندارد، حتی تخمین هم نمی‌تواند بزند.

تهیه کنندگان گزارش احارانوت اعراف می‌کنند که با بسیاری از مسئولین در تمامی نهادهای امنیتی و مسئول منطقه کرانه باختری گفتگو کرده اند، حتی تماس‌هایی با مسئولین اردنی گرفته‌اند،اما پاسخی در این زمینه به دست نیاورند، گرچه مرد در سایه و مسئول هماهنگی عملیات شاباک در کرانه باختری به آنها خبر داد، حدود چند هزار قبضه سلاح از مرز عبور می‌کند.

یکی از مسولین عالی‌رتبه ارتش اسرائیل که در انتفاضه دوم (انتفاضه مسجد الاقصی) هم جزو فرماندهان میدانی عملیات دیوار بازدارنده بود، تاکید می‌کند که امروز یقین شبه کاملی داریم که مقادیر زیادی سلاح به کرانه باختری رسیده است.

او بر این باور است طی یک دهه گذشته بسیاری از فلسطینیان در کرانه باختری به سلاح دسترسی پیدا کردند و سلاح‌های شخصی همچون کلت کمری و کلاشینکف در اختیار بسیاری قرار گرفته است.

او اذعان می‌کند، تقریبا هیچ روستای فلسطینی نیست که در آن سلاح نباشد و شماری از افراد مسلح به چشم نخورند.

احارانوت به نقل از برخی از کارشناسان هم خبر می‌دهد، حجم گسترده انتقال سلاح از خاک اردن به (فلسطین اشغالی) به حدی است که ارتش اسرائیل یک واحد عملیاتی ویژه برای مقابله با این روند ایجاد کرده است، این در حالی است که در مقابل کشف هر محموله سلاح این احتمال وجود دارد که حداقل یک محموله سلاح هم به شکل موفقیت آمیزی از مرز گذشته باشد، از اینرو می‌توان گفت که هزاران قطعه سلاح باقی مانده از جنگ‌هایی که سوریه و عراق شاهد آن بود امروز به کرانه باختری رسیده است.

یک مسئول در ارتش اسرائیل هم در این رابطه گفت: ما فرماندهی مشترکی بین پلیس، شین بت، و ارتش برای هماهنگی تلاش‌ها جهت مقابله با این پدیده ایجاد کردیم، اکثر تسلیحات کشف شده ما ساخت آمریکا بوده‌اند که از پایگاه‌های ارتش آمریکا در عراق خارج شده و به اینجا رسیده بودند، با این حال قطع کامل چنین روند اصلا امکان پذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس