شیرهای اطلس توان غلبه بر پرتغال را دارند

ملی‌پوش اسبق فوتبال مراکش با بیان اینکه این تیم می‌تواند در قطر شگفتی‌ساز شود گفت: شاگردان ولید الرکراکی این توانایی را دارند که با عبور از از سد یاران رونالدو به جمع چهار تیم پایانی برسند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال مراکش در سه دوره حضور در جام جهانی با قرعه سخت پرتغال روبرو شده است. این ۲ تیم نخستین بار در جام جهانی ۱۹۸۶ برابر هم قرار گرفتند که آن بازی را شیران اطلس با نتیجه سه بر یک به سود خود به پایان رساندند. عبدالرزاق خیری ۲ گل آن دیدار مهم و تاریخی را به ثمر رساند.

تیم مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با یک گل در دور گروهی مغلوب پرتغال شد. سومین دیدار این ۲ تیم در ادوار جام جهانی نیز فردا (شنبه) در ورزشگاه الثمامه برگزار خواهد شد.

در آستانه این دیدار خبرگزاری فرانسه مصاحبه‌ای به نقل از عبدالرزاق خیری منتشر کرده است. پیشکسوت فوتبال مراکش در این گفت‌وگو، با ذکر خاطراتی از بازی تاریخی شیران اطلس در برابر پرتغال در سال ۱۹۸۶، ابراز امیدواری کرد که شاگردان الرکراکی فردا بتوانند بار دیگر در جام جهانی تاریخ‌سازی کنند و به عنوان نخستین تیم آفریقایی به جمع چهار تیم پایانی برسند.

عبدالرزاق خیری که در سال ۱۹۸۶ با پیراهن شماره ۱۷ موفق به دبل در برابر پرتغال شد این را هم افزود: شیران اطلس می‌توانند در برابر یاران رونالدو شگفتی‌ساز شوند البته این کار راحتی نیست اما ایمان دارم که با تلاش و پشتکار می‌شود به آن رسید. شاگردان الرکراکی اگر بتوانند این مهم را به سرانجام برسانند یک تاریخ جدیدی در فوتبال مراکش و آفریقایی به نام خود ثبت خواهند کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از بازی سال ۱۹۸۶ در برابر پرتغال گفت: در آن دوره از مسابقات تیم پرتغال عالی و ترسناک بود اما ما هم امیدهای یک کشور، قاره و تمام جهان عرب را به دوش کشیدیم. برد پرتغال از نظر ذهنی کار آسانی نبود، اما تلاش‌مان را کردیم. هیچکس به ما اعتقاد نداشت، اما این مهم را به سرانجام رساندیم و بازیکنانی را شکست دادیم که بازی آنان را تنها از تلویزیون تماشا کرده بودیم. هر زمانی که به آن رقابت فکر می‌کنم احساساتی خواهم شد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال مراکش با اشاره به توانایی شاگردان الرکراکی گفت: این تیم مراکش با تیم سال ۱۹۸۶ تفاوت زیادی دارد زیرا فوتبال پیشرفت زیادی کرده است. همچنین مراکش در یک کشور عرب به میدان خواهد رفت و این امتیاز مهمی برای شیران اطلس است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس