رایزنی مقام پنتاگون با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

پنتاگون طی بیانیه ای از رایزنی معاون وزیر دفاع آمریکا با رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره روابط دوجانبه و ایران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا با «هرتزی هالیفی» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمایت واشنگتن از توانمندی‌های اسرائیل و مقابله با ایران رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، پنتاگون روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که طی این دیدار که ۶ دسامبر (۱۵ آذر) انجام شد بر شراکت همیشگی بین ایالات متحده آمریکا و اسرائیل و پایبندی واشنگتن به تضمین توانمندی نظامی این رژیم و تلاش‌های مستمر دو طرف برای مقابله با آنچه «خطرات ایران» نامیده شد، تاکید گردید.

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف همچنین اقدامات برای تقویت همکاری نظامی دوجانبه و فرصت‌هایی که پیوستن اسرائیل به فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مهیا می‌سازد را مورد بحث قرار دادند.

معاون وزیر دفاع آمریکا همچنین ضمن جانبداری از صهیونیست‌ها و بدون اشاره به جنایاتی که این رژیم در حق ملت فلسطین مرتکب می‌شود، بر آنچه «حق اسرائیل در دفاع از خود» نامید و نیز اهمیت ثبات اوضاع در کرانه باختری تاکید کرد.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه بسیاری از یهودیان آمریکایی مناصب بالای سیاسی، اقتصادی و رسانه ای در آمریکا را در مقایسه با جمعیت کم خود در اختیار دارند، اما موسسات یهودی در آمریکا از افزایش قابل ملاحظه نفرت عمومی از یهودیان در این کشور طی دو سال اخیر خبر می دهند.

کارشناسان افزایش نفوذ دونالد ترامپ در بین جمهوریخواهان راستگرا، قدرت گرفتن جریان های ترقیخواه در حزب دموکرات و افزایش ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی را اصلی ترین عوامل در افزایش احساسات ضد یهودی در بین آمریکایی ها می دانند.

در همین رابطه، کمیته ضد افترا در آمریکا که یک نهاد یهودی است، از افزایش قابل ملاحظه احساسات ضد یهودی در بین آمریکایی ها خبر داد.

بنابر اعلام این کمیته، در سال گذشته میلادی ۲۷۲۷ مورد حمله یا تعرض علیه یهودیان آمریکایی رخ داده است که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس