کد خبر 144392
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵

رئيس‌جمهوري كلمبيا اعلام كرد كه دولتش قصد دارد نيروهاي مسلح اين كشور را با افزايش تجهيزات و نيروها به منظور مقابله با جرايم سازمان يافته تقويت كند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، خوآن مانوئل سانتوس، رئيس‌جمهوري كلمبيا در جريان برگزاري مراسم روز ارتش گفت، دولت كلمبيا پيشتر نيروهاي مسلح خود را تقويت كرده بود.

وي كه به همراه خوآن كارلوس پينزون وزير دفاع، مقام‌هاي قانوني و قضايي كلمبيا در اين مراسم شركت داشت، افزود: ما تجهيز 20 هزار نيروي جديد پليس و 5000 سرباز را آغاز كرده‌ايم.

رئيس‌جمهوري كلمبيا در ادامه گفت كه علاوه بر به خدمت گرفتن نيروهاي جديد در ارتش و پليس اين كشور، چند فروند هلي‌كوپتر، خودروهاي زرهي، وسايل ضد مين و تجهيزات نبرد در شب براي نيروهاي مسلح خريداري و تهيه شده تا بهتر بتوانند با نيروهاي مسلح انقلابي (فارك) و باندهاي مجرمانه قاچاق مواد مخدر به مقابله بپردازند.

سانتوس در ادامه افزود، نيروي دريايي كلمبيا نيز در حال مجهز شدن به قايق‌هاي گشتي، قايق‌هاي تندرو براي گارد ساحلي و چند زيردريايي است. همچنين دولت كلمبيا براي نيروي هواي اين كشور هم چند فروند هواپيماي باري براي ارتش، سيستم‌هاي كنترل از راه دور براي ناوها و چند فروند هلي‌كوپتر خريداري كرده است.

سانتوس كه پس از آلوارو اوريبه، رياست جمهوري كلمبيا را به پست گرفته، سياست‌هايي متفاوت از وي را براي مقابله با نيروهاي چپگراي كلمبيا در دست انجام دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس